Leukste dorp in Kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Hallo,

Ik snap dat smaken verschillen maar welk dorp vind jullie leuker vwb wintersfeer in Kleinwalsertal? Mittelberg, Riezlern of Oberstdorf? Een paar leuke straatjes, restaurantjes, winkeltjes e.d. tellen mee in de keuze omdat er ook opa’s en oma’s mee gaan die niet zullen skieen. Mijn vrouw en ik wel wat willen snowboarden dus als iemand nog een/de lift of afdaling kan aanbevelen helpt dat mee in de beslissing. Ook de nabijheid van een leuke winterwandelroute, die je daar veelvuldig schijnt te hebben, telt dan mee.

Alvast bedankt en hartelijke groeten,
Bill

Tsja, Riezelern is de grootste en drukste plaats met de Kanzelwandlift / Fellhorn in het dorp. Hirshegg is een langgerekte wijk met de Heuberglift in het dorp. Mittelberg is een echt dorpje met de Walmendinghornlift ook in het dorp, maar ook het Aparthotel. Baad is het rustigste bergdorpje met geen echte lift. Oberstdorf is geen KWT, en de Nebelhorn is geen skigebied voor echte beginners, wel het Sollereck. Ook het Ifenskigebied is snel te bereiken.
Riezerln ligt dan het meest centraal, Mittelberg misschien het meest idylisch. Sneeuwwandelingen maken kun je daar overal. De skibus brengt je overal snel naar toe in het KWT.

Dank je wel Gast123!

Goed verhaal hierboven, klopt als een bus. Mijn keuze zou Riezlern zijn.

Ik vond Riezlern ook gezellig maar ik was er toen in de zomer. Baad inderdaad lekker rustig. Je kon er mooi wandelen.

Dank jullie wel

Gast123 geeft een prima beschrijving. Het is wel zo dat de Heuberglift officieel nog bij Riezlern hoort. Als je van een authentiek Oostenrijks hotel houdt met een uitstekende keuken dan is Walserstuba naast de Heuberglift een goede tip. Van hieruit meerdere wandelroutes en bus nagenoeg voor de deur (oa naar het prachtige Ifen gebied). Ook centrum Riezlern 5 minuten te voet. Via de wandelroutes op en naast de Heuberglift pistes zijn de hotels/app. pensions etc. in Hirschegg gedeelte prima te belopen. Voor de niet skiërs zijn er dan meerdere terrassen langs de piste waar jullie elkaar kunnen treffen. Dit Heuberg gedeelte is leuk en afwisselend, vooral voor beginners en kinderen. Verwacht geen lange pittige afdalingen. Deze zijn wel in Ifen, Kanzelwand en Walmendinghorn te vinden. Vooral in Ifen ook mooie lange blauwe afdalingen gedeeltelijk door de bossen. Mittelberg is vanuit Heuberg skiënd (en vice versa) te bereiken als de sneeuwcondities toereikend zijn. Het moet al heel slecht zijn willen deze verbindingen gesloten zijn.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

klopt allemaal, alleen de WalserStuba zit naast/tegenover de Parsennlift in de Heubergarena. De Heuberglift begint van de andere kant in Hirshegg. Er zijn meerdere hotels en stubes naast de Parsennlift, via de piste onder de Heuberglift kom je langs een fantastisch hotel en ook in het dorpje beneden is vanalles te vinden.

Helemaal correct Gast123, sorry voor de verwarring.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Riezlern is dikwijls heel (te) druk, Baad en Mittelberg zijn heel rustig. Wil je iets tussenin, dan kan je m.i. best terecht in Hirschegg. Hier is de Heubergarena waar jong en oud aan de slag kan en er is een goede verbinding richting Mittelberg en Ifen. Om naar Riezlern te gaan moet je enkel de straat (Breitackbrücke) even oversteken. Ikzelf woon in Hirschegg en verhuur er appartementen. Skilift/restaurants/bakker/bank/schooltje/wandelwegen direct aan de deur ;-)

null

Dirk - Kleinwalsertal

Voor vertier en allerlei winkels Riezlern. Voor wat meer rust Hirschegg, lekker centraal ook. Voor nog meer rust Mittelberg en middle of nowhere Baad. Oberstdorf is leuk, maar dan zit je lang niet zo centraal qua pistes. Wel veel winkels en mooie wandelingen rond Oberstdorf.
Wandelpaden genoeg in de gehele omgeving (maar de mooiste toch in de uithoeken van het gebied) en met het bussysteem kun je je ook snel verplaatsen. De Heuberg (vanuit Hirschegg) is leuk als je begint met boarden, makkelijke hellinkjes en niet te lang allemaal.

Plaats een reactie