Pistes Ifen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Wie weet waarom er in het gebiedje Ifen nog zoveel pistes gesloten zijn? Als ik op http://www.kleinwalsertal.com op de interactieve pistekaart kijk, is het merendeel van de pistes nog gesloten. Heeft dat met de ligging of de wind te maken ofzo? Het lijkt me een mooi gebiedje om een keer een middag heen te rijden vanuit Riezlern maar als er maar drie pistes open zijn, is dat wel wat jammer.

Mss sneeuwgebrek, toen ik er laatst was, was er ook niet veel sneeuw en waren ook de meeste pistes dicht en ze hebben daar nog geen sneeuwkannonen.

No sweat no glory

Ligt inderdaad vaak aan gebrek aan sneeuw. Ifen heeft geen sneeuwkanonnen dacht ik.

Edit: Er is toch wel het een en ander open, ook naar het dal. Ongeveer de helft van de afdalingen. Ifen is een leuk gebiedje, gewoon kijken hoe het is als je daar bent.

Op het Ifenplateau ligt het bezaaid met grote rotsblokken; er moet dus veel hemelsneeuw vallen om de pistes vlak te krijgen want geen sneeuwkanonnen.

Oke vandaar! Op de webcams zien de geopende pistes er prachtig uit maar misschien dat de andere, niet-geopende pistes een stuk slechter zijn.

Nog 2 weken te gaan, hopelijk is dan die zwarte piste 3 ook open!

@ankiepankie

Ik ben hier ook wat verbaasd over. Ik hoorde het al van een vriend die hier met Kerst was. In dacht toen dat dit wellicht met de lawine van 8 december te maken had. Het duurt nu echter wel lang. Zonde voor de mensen die er nu zitten want het is een prachtig gebied. Zelf zit ik er pas in maart dus dat gaat wel goed komen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

de zwarte drie de kellerloch abfahrt is een prachtige piste als die open is maar die gaat niet snel open heb er ook eens een winter op moeten wachten

No sweat no glory

@-andreas- Ik wil het niet weten hoe mooi 'ie is!! :-) Straks is de Kellerloch over twee weken nog niet open, dan wil ik écht niet weten wat ik gemist heb!

Ja duimen dat die open is dan :p

No sweat no glory

Iemand enig idee hoe de condities nu zijn? We zitten eraan te denken om dit weekend naar kleinwalsertal te gaan skien.

Doen? of is het beter om 1,5u langer in de auto te zitten en iets zuidelijker te trekken.

Over het algemeen ligt er kleinwalstertal iets meer sneeuw dan in Oberstdorf.
Ifen is wel erg leuk om te skiën/borden, erg gezellig…maar die stoeltjesliften wat zijn die langzaam. Wanneer ze op Ifen een gordeltje maken naar de top (2000m) dan is het ECHT top.
Wat dacht je off-piste langs die immense rotspartij…

Plaats een reactie