sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

is het nog mogelijk omm 11 maart af te reizen vanuit nederland? met oog op aanwezig van sneeuw?.

Het is momenteel even iets minder maar normaal gesproken is dat geen probleem en is er voldoende sneeuw, maar wees gerust, Kleinwalsertal is bijna sneeuw zeker. Op de Ifen kan je altijd skiën.
Verleden jaar heb ik eind maart nog op de piste gestaan.
Wij komen zelf al meer dan 20 jaar in Mittelberg en hebben sinds begin 2010 een eigen appartement.
Als je nog een goed appartement zoekt kijk dan op <i>-- spam --</i>

Als er geen sneeuw ligt is het heel goed mogelijk om af te reizen. Als er wel sneeuw ligt dan kan dit moeilijker gaan. Dan kun je file hebben, een sneeuwschuiver rijdt voor je in de weg, mensen die niet kunnen rijden in de sneeuw, enz.

@ anna
Afgelopen weekend in Kleinwalsertal geweest. De hoger gelegen pistes zijn erg goed te doen, wel harde ijzige sneeuw maar geen ijsplaten op de pistes. De dalafdalingen, met name vanaf de ifen en de gleitwegen tussen de gebieden in zijn niet te doen op het moment. Veel modder, weinig sneeuw, ook veel steentjes (en stenen) tegengekomen. Bij het middelstation op de ifen zeer bruin geworden, maar het was dan ook erg warm geworden.
Het is tijd dat er sneeuw bij gaat komen, maar als ik de weer berichten zo lees van Roel dan gaat het met de sneeuw wel goedkomen.

Net 1 dag terug vanuit Riezlern. Ifen hebben we niet aangedaan omdat er maar 2 pistes open waren. Er is namelijk al 2wk geen sneeuw gevallen. In Riezlern door de week goed kunnen skien/boarden, zeker in de morgen erg goede sneeuwconditie, goed geprepareerd. Maar in het weekend is het er te druk met dagjes mensen uit Duitsland en door het begin van de voorjaarsvakantie. De hele week geen ambulance gehoord en op zaterdag 5 x!!! Maar dit was sinds 30jr de warmste februari!

Hoi Anna,

Ik zelf ben de eerste week van februari naar Mittelberg geweest. Na de eerste zondag skiën op de Walmendingerhorn toch maar overgestapt naar Kanzelwand/Fellhorn. De pistes in het dal waren erg slecht, uitgezonderd Heuberg en Parssen.

Kanzelwand/Fellhorn lag er verassend goed bij en er kon goed geskied worden. Uiteraard veranderde na de lunch de pistes in ijsplaten of buckels maar dat deerde ons niet.

Ifen was dramatisch en waren weinig tot geen pistes open. Vanaf Kanzelwand zicht op 2 bruine pistes op Ifen.

Het heeft nu weer gesneeuwd, maar er zal meer bij moeten vallen. Desalniettemin word Kanzelwand goed bijgehouden en doen ze er alles aan om het voor de wintersporter naar de zin te maken.

Ik heb me weer prima vermaakt, helaas dat er geen tiefschnee was maar een weekje op de piste is ook weer eens anders!

Ja wij gaan 20 mrt, 2 jaar geleden ook in die tijd geweest.
Super sneeuw op kanzelwand, Walmendingerhorn en Ifen. Lagere pistes waren minder.

Wie weet of het zinvol is om te gaan skien op 17 maart 2011.
Wij wijfelen.
zit er nu iemand in het kleinwaltser ?

Johan

Vraag: Kun je in het Klein Walsertal begin april nog skieen?

Je kan tot eind maart zeker skiën.

En ook tot half april.
Let wel op welke liften dan nog open zijn.
Dat kun je wel checken op http://www.kleinwalsertal.com

vorig jaar et pasen prima kunnen skieeen op de kanzelwand en beneden on oberstdorf die week ook kunne golfen echt een aanrader ook later in t seizoen

Dit is toch allemaal niet te filmen. Er is in 60 jaar niet zoveel sneeuw gevallen, en mensen vragen zich af of het begin maart nog wel mogelijk is om te skiën…

Kom net terug uit KWT, er ligt wel bijna 5 meter dus dat is niet zomaar weg.

<i>–verwijderd–</i>

moderator: Dirk moet de forum regels nog maar eens goed lezen.

ik ben ermee eens, niet twijfelen gewoon gaan. Er is in 20 jaar niet zoveel sneeuw in Valthorens gevallen.
Daar skien ze wel tot eind april door, dorp klligt op 2300 m en is sneeuw zeker, zelfs in de zomer Gletser

Plaats een reactie