Tips en tricks Kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Hoi sneeuwpoppen,
Vrijdag op zaterdag nacht ga ik (13) samen met mijn ouders en broertje (7) en zusje (10) ( hoop dat het niet gaat sneeuwen). Naar Kleinwalsertal, we kunnen allemaal blauw af en rood misschien, de jongste gaat een kf twee dagen op les en daarna met zijn vijfen, we zijn al 2X in KWT geweest maar afgelopen jaren eigenlijk leren skiën in een klasje. Wat zijn leuke blauwe en rode pistes en wat zijn leuke restaurantjes ( niet te duur voor 5 pers.). Onze uitvalsbasis is Mittelberg, Aparthotel, walserstrasse 3. Tips zo graag mogelijk, we gaan vrijdag,

Ski you later!

Hi TeTe,

wij gaan ook vrijdag weg naar KWT en zitten vlak bij het Aparthotel, ik ben 13 jaar en snowboard blauw, rood en soms zwart. Leuke blauwe en rode pistes zijn:
Beginners:
Parsenn, Blauw maar wel druk in het hoogseizoen
Glijweggetjes tussen Mittelberg (Mooslift via Zaferna) en Parsenn
evt Heuberg deel boven

als je iets verder bent:
Ifen 4, 5 (vandaag gesloten) en 6 (blauw en vooral bovenin breed, onderin op 6 smaller)
Kanzelwand/Fellhorn Blauw 14 bovenaan de Kanzelwand (evt dalafdaling maar kan druk zijn en is soms wel lastig ivm bulten) en 11 op de Fellhorn, (moet je wel een stukje rood doen)
Kessler piste onderaan de Kanzelwand

Sollereck schijnt leuk te zijn, maar daar zijn wij nognooit geweest

@TeTe

Sowieso een ochtend Ifen doen. Onder andere een mooi lange blauwe afdaling tot in dal. Ik zeg ochtend omdat de omstandigheden, met te verwachten stijging van temperatuur, dan het beste zijn. Zeker bij de dalliften zal het volgende week wel drukker zijn.

Als je gebruik maakt van de zgn. ‘Gleitwegen’ tussen Mittelberg en Heuberg Arena is de hut Sonna Alp bovenaan de Zaferna lift gezellig om te zitten.

Ga je evt naar de Walmedingerhorn dan heb je onder langs de dalafdaling Max Hütte.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Bedankt voor de tips. Ik bepaal niet wat we gaan doen, dat doen papa en mama.

Ski you later!

@GertSkietOok leuk dat je in het Aparthotel zit en misschien leuk om een dagje samen te boarden/ skiën, evt. met ouders (of niet :-) ) Weet niet precies wat je niveau is maar toch leuk. Als je het iets vind stuur me maar een pb.

Ski you later!

Plaats een reactie