Route naar Kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Komende weekend vertrekken wij naar het Kleinwalsertal… Mede gezien de verwachte sneeuwval vragen wij ons af hoe het laatste deel van de reis zal verlopen. Veel klimwerk? Wel of niet goed onderhouden wegen? Etc.

Alvast dank!

Over het algemeen zijn de snelwegen richting Kleinwalsertal goed.
Bij extreme sneeuwval kun je, vanzelfsprekend, meer hinder verwachten.
Als je ri Kleinwalsertal gaat, dan kun je het beste via de A-7 (Ulm, Memmingen en dan ri Kempten) rijden.

Alleen het laatste stukje is geen snelweg.
Mijn ervaring is dat deze weg, ook bij sneeuwval, wel goed te doen is.
Neem wel sneeuwkettingen mee, in Kleinwalsertal zijn sneeuwkettingen verplicht bij veel sneeuwval.

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Ik ga a.s. zaterdag ook naar KWT. Het is eigenlijk alleen maar snelweg dus prima te doen. Navigatie zal je via A3 langs Stuttgart sturen, ik vind het zelf makkelijker rijden door de A7 te pakken.
Laatste 10 km is bergop…

KWT is een makkelijk te bereiken gebied via idd Ulm, Memmingen Kempten. Erg veel snelweg en vanaf Oberstdorf wordt er geklommen. Deze weg is goed onderhouden en moet geen probleem vormen.

Natuurlijk als er sneeuw ligt moet er rekening mee gehouden worden, maar das logisch!

Rijd vanwege het openen van ons hotel in april in Baad nu bijna twee wekelijks heen en weer. Makkelijkste en snelste route bij Frankfurt de 5 nemen tot aan Karlsruhe dan de 8 onder Stuttgart langs vervolgens voor Ulm even richting Neu Ulm en later op de 7 invoegen richting Memmingen en Kempten daarna inderdaad Lindau /Oberstdorf.
Vanaf juni kan men bij ons boeken http://www.kre-aktiefhotel.nl
Wij wensen iedereen fijne feestdagen en geslaagde reis.

In de afgelopen jaren ook veelvuldig richting het kwt gereden. Afgelopen weekend weer, maar ditmaar zijn we afgeslagen bij Memmingen omdat we St.Anton als bestemming hadden.

In tegenstelling tot Rene vermijden wij juist altijd de 8 langs Stuttgart ivm de drukte. Ik neem net zoals Debby vanaf Hockenheim de 6 richting Nürnberg en ga bij Feuchtwangen de 7 op richting het Zuiden. Het is iets om maar wel veel rustiger dan via Stuttgart.

Het bovenstaande klopt. De 8 is een drama, de 6 is een stuk rustiger. Wel flink wat 2-baans maar doordat het minder druk is, veel prettiger te rijden.

Plaats een reactie