MIttelberg Kleinwalsertal met pasen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Hoi,

Wij willen met pasen naar het kleinwalsertal.

Zou dat een goed idee zijn?

We willen niet te ver gaan, want we kunnen maar van vrijdag 30 maart t/m maandag 2 april gaan.
We zijn nog nooit met pasen weggeweest.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Je rijdt er in een uurtje of 7 naartoe vanuit midden Nederland op normale snelheid en voor een dag of 3/4 is het een prima skigebied. Het is erg sneeuwzeker. Je moet een beetje geluk hebben met de temperatuur rond die tijd, maar dat is verderop in Oostenrijk niet anders. En een weekendje skiën is altijd een goed idee:-)

Zit beetje aan het zelfde te denken, maar is het wijs nu al te boeken ?
Ben er 2x geweest, wel leuk gebied voor idd 3 a 4 dagen.

Begin april hangt sterk af van de condities. Meestal zijn Kanzelwand (vaak nog met dalafdaling naar Riezlern) en Walmendingerhorn (zonder dalafdaling) nog wel gewoon open. Heuberg heeft het zwaar rond die tijd, dus sterk afhankelijk van condities. Ifen is/was een natuursneeuwgebied en vaak al dicht. Er is daar nu wat meer kunstsneeuw (weet ik niet zeker) en dat kan het seizoen wat rekken.
Nebelhorn is ook nog open hogerop, maar daar ben ik vanuit Kleinwalsertal nooit naartoe geweest. Zit je in Oberstdorf dan is het een logische keuze om te bezoeken.

Ik zou kort van te voren boeken, zo rond half maart of zo.

Dat zat ik ook te denken. Op het laatste moment boeken. Maar er is nu al bijna niets meer vrij, vandaar mijn vraag.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Skien kun je. Eigenlijk is volgens mij vrijwel alles nog open, misschien Heuberg en Sollereck gedeeltelijk dicht. Overigens ben ik er 2 jaar geleden eind maart geweest, met een lekkere laag vers, geweldig weer en heerlijke condities. In de zon lagerop een beetje pap, maarja, dat hoort erbij he.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Met hoeveel ga je?
Vaak is op de lokale site wel e.e.a. te vinden

*bericht bewerkt door Hessel op 16 jan 2018 19:43

Skien kun je. Eigenlijk is volgens mij vrijwel alles nog open, misschien Heuberg en Sollereck gedeeltelijk dicht. Overigens ben ik er 2 jaar geleden eind maart geweest, met een lekkere laag vers, geweldig weer en heerlijke condities. In de zon lagerop een beetje pap, maarja, dat hoort erbij he.

I can stick uphill ice, on my saucer...

We zijn met 3. Ik heb op de lokale site gekeken.

Er is nog wel wat vrij, maar ik wil ook niet de hoofdprijs betalen voor die paar daagjes.
Voorkeur is een appartement.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

sneeuwhoeveelheid (op de berg) zal het probleem niet zijn. Pap mogelijk wel.
Kleinwalsertal gaat niet erg hoog.
Belangrijkste reden voor beperkte beschikbaarheid ligt 'm waarschijnlijk vooral in de korte periode die je wilt boeken, en doordat je het weekend kruist.
Acco’s wachten liever op hele-week-zaterdag-tot-zaterdag-boekers. En het blijft natuurlijk pasen.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 jan 2018 21:29

Ik denk dat dat idd wel wat uitmaakt. Helaas heeft onze zoon geen schoolvakantie dan.

Dus hebben we geen ander mogelijkheid met pasen.

Ik heb een aanvraag uitgezet bij het VVV van het kleinwalsertal. We zien wel wat er voorbij komt.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Hallo Maartje, je zou ook eens kunnen kijken in het dorpje Bolsterlang, Sonthofen of Immenstadt. Wij verbleven afgelopen kerstvakantie een paar dagen in Immenstadt, hotel hierlhof. Mooie appartementen die ook voor een paar nachten te boeken zijn. Vanaf het hotel een half uurtje rijden naar Ifen in Kleinwalsertal, was prima te doen!

*bericht bewerkt door Lieqje op 17 jan 2018 12:08

Pasen is een populaire vakantie periode voor onze Duitse oosterburen en die gaan, ook al vanwege de korte afstand, met velen richting Kleinwalsertal.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik ben een groot fan van skiën in Zuid-Duitsland, maar met Pasen zou ik zelf laat boeken om de skimogelijkheden in die regio goed in te kunnen schatten.

Het is een goed idee om de VVV te benaderen. Ook dat kan prima 2 weken voor vertrek.Tegen die tijd komen er ook weer appartementen bij die niet geboekt zijn en eigenaren wel graag alsnog willen verhuren.

Fun Lovin' Skier

En als je overweegt om toch 1 of 1,5 uur langer te rijden? Dan vergroot je je mogelijkheden enorm met aantal (betaalbare) accommodaties en ook hoger gelegen skigebieden en dus sneeuwzekerder… bijvoorbeeld Zugspitz Arena, Montafon, Wilder Kaiser, Ski Arlberg of zelfs Sölden, Serfaus…

Wilder Kaiser met pasen ? Kan je echt veel beter naar het KWT gaan.

In Mittelberg zit het aparthotel, met veel appartementen en in Riezlern het sporthotel.
Beide geen mooie gebouwen maar wel veel betaalbare verblijfoptie’s.

Mijn keuze zou overigens Riezlern zijn, net wat meer leven en dingen te doen dan in Mittelberg, plus de verbinding met de Kanzelwand.
Eind van de middag nog even bij de platform bar met je handschoen helikopteren, en het wintersportfeest is compleet :)

Ik zou in Oberstdorf gaan zitten, “gegarandeerd” skiëen op de Nebelhorn waar je dan al bent en richting Kanzelwand wellicht dan te doen via de Fellhorn en anders ben je er zo met bus of auto.
Daarbij is het aanbod qua accomodaties veel groter en de prijzen wat kleiner.

De Nebelhorn (en Oberstdorf daarbij) is, zeker wat later in het seizoen zo’n ontzettend deprimerend oostblok achtig spulletje… ik zou daar lekker wegblijven en in het gezellige Riezlern gaan zitten. Die Kanzelwand is gewoon open en de noordelijk gelegen dalafdaling naar Riezlern zeer, zeer waarschijnlijk ook.

I can stick uphill ice, on my saucer...

-dubbel

*bericht bewerkt door Shane op 17 jan 2018 23:39

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het is niet het kleinwalsertal geworden. Er waren zo goed als geen geschikte accomodaties te vinden (of niet goed, heel erg buiten af, of heel duur voor 4 dagen).

(Wel alvast een leuk appartement aan de piste, voor kerst 2018 vastgelegd ;) )

Serfaus fiss Ladis, willen we niet, want daar zijn we met de voorjaarsvakantie al.

We hebben voor Waidring (Steinplatte (pillerseetal/kitzbuhleralpen) gekozen. Hier zijn we jaren achter elkaar geweest (met voorjaars vakantie). Ligt niet heel hoog, maar altijd zeer sneeuwzeker, en met pasen heeft er altijd nog voldoende sneeuw gelegen. Gebied is groot genoeg voor een paar daagjes skien. Zoon vindt het erg leuk, om er weer terug naar toe te gaan (is in dit gebied vanaf zijn 3e jaar begonnen met skiën. Leuke herinneringen…)

Leuk appartement via booking,com gevonden, met gratis annuleren tot 22 maart. Mocht er rond die tijd niets liggen, dan kunnen we nog altijd ergens anders naar toe gaan.

Nu al heel veel zin in, maar eerst naar Fiss :)

*bericht bewerkt door Maartje op 18 jan 2018 07:35

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

De Nebelhorn (en Oberstdorf daarbij) is, zeker wat later in het seizoen zo’n ontzettend deprimerend oostblok achtig spulletje… ik zou daar lekker wegblijven en in het gezellige Riezlern gaan zitten. Die Kanzelwand is gewoon open en de noordelijk gelegen dalafdaling naar Riezlern zeer, zeer waarschijnlijk ook.

Shane op 17 jan 2018 23:39

Met pasen? Lijkt me toch niet, überhaupt niet

Plaats een reactie