Skipas vragen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

We zijn lekker bezig met de voorbereidingen voor de eerste skivakantie met het gezin in het Kleinwalsertal. Maar ik kom niet helemaal wegwijs uit de skipasprijzen/-voorwaarden.

Alle 5 de gezinsleden gaan op les (in een klas). Om te beginnen 2 hele dagen (daarna is er een mogelijkheid om per dag bij te boeken). Voor de 2 beginners in ons gezin gaan we dat zeker doen als het hun bevalt. Omdat zij nog twijfelen of ze het leuk vinden, wil ik voor hun niet gelijk de hele week boeken. Voor mezelf en de al enigszins ervaren jongens wil ik daarna pas beslissen of we nog meer les nemen en zo ja hoelang. Of dat we daarna wellicht zelf samen op pad gaan om het Keinwalsertal te verkennen.

Ik begreep dat er speciale skipas prijzen zijn als je skiles neemt. Ik zie deze ook terug in de laatste kolom in de PDF op https://www.kleinwalsertal.com/pdf/Skipasspreise/Preise%20Ob…

Maar kun je dan ook bijvoorbeeld aan het einde van de dag (na afloop van de les) nog een keer met de “Schul-klasse Skipas” naar boven? Of alleen als de hele klas met de skileraar naar boven gaat?

Verder las ik ergens dat je in sommige gebieden al op zaterdagmiddag gebruik kunt maken van de 6-daagse skipas (zo-vr). Geldt dat ook in het Kleinwalsertal? Ik wil namelijk op zaterdag rond de middag arriveren en dan ski’s e.d. huren. Het zou erg fijn zijn om dan alvast een klein stukje te skiën om het gevoel terug te krijgen, zodat we zondagmorgen gelijk in de goede klas kunnen instromen. Maar om voor een uurtje op zaterdagmiddag een skipas te kopen, vind ik ook overdreven.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Schulklasse, zijn schooklassen @lve :).

*bericht bewerkt door Shane op 19 nov 2018 12:12

I can stick uphill ice, on my saucer...

Schulklasse, zijn schooklassen @lve :).

Shane op 19 nov 2018 12:12

:-D oké ik ken de letterlijke vertaling, maar ik dacht dat dit ook betrekking had op een skiklas. Blijkbaar niet dus? Dus alleen als je met de hele school/klas gaat skiën?

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Ja, dat is inderdaad voor schoolklassen die met hun eigen juf of meester komen, niet voor de skiles.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mail de skischool dan weet je het antwoord. Want soms kan je via skischool skipas boeken en deze kan je dan de heledag gebruiken .

*bericht bewerkt door miepmiep op 19 nov 2018 12:29

Hi Ive,

ik weet niet hoe goed of hoe oud de kinderen zijn, als zij alleen in Kinderland blijven hebben ze volgens mij zelfs geen skipas nodig omdat ze dan gebruik maken van de rubber loopbandjes biinnen het afgebakende gebied. Pas als ze de piste op gaan en een sleeplift nodig hebben is een skipas nodig. het slimste is inderdaad om even de skischool te mailen, dan weet je het zeker.

Hi Ive,

ik weet niet hoe goed of hoe oud de kinderen zijn, als zij alleen in Kinderland blijven hebben ze volgens mij zelfs geen skipas nodig omdat ze dan gebruik maken van de rubber loopbandjes biinnen het afgebakende gebied. Pas als ze de piste op gaan en een sleeplift nodig hebben is een skipas nodig. het slimste is inderdaad om even de skischool te mailen, dan weet je het zeker.

GertSkietOok op 19 nov 2018 15:45

Ik heb de skischool vorige week gemaild voor advies over skiles, maar niet deze specifieke vragen gesteld. Dat is inderdaad een goed idee.

Mijn kinderen zijn 11, 13 en 14 jaar. Mijn oudste dochter (dan bijna 15) mag samen met mijn vrouw in een volwassen beginnersklas. Dat hebben ze me via e-mail laten weten. Ik heb geen idee of ze dan alleen van de rubberbanden gebruik maken en of ze überhaupt wel een skipas nodig hebben. Ik ging er van uit dat ze altijd een skipas nodig hebben, maar dat zal ik ook even navragen.

De 2 jongens zijn al wat ervaren en hoeven niet bij de absolute beginners in te stappen. Dus ik verwacht dat ze die wel de berg op gaan… maar ook dit zal ik even navragen.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

@Ive, wanneer je vrouw en dochter voor het eerst op skiles gaan, en echt beginners zijn, hebben ze waarschijnlijk, nog geen skipas nodig.Alleen wanneer ze gebruik maken van de liften, en dan kunnen ze dat meestal via de skileraar regelen.

Plaats een reactie