Lermoos vs Riezlern

Dit onderwerp gaat over de bestemming Riezlern

Hallo,

20 maart willen we voor een short-ski naar de sneeuw. Twee redelijk gevorderde skiërs, die ook wel een biertje lusten na het skiën.

Nu twijfelen we tussen Lermoos en Riezlern (Zugspitz Arena vs Kleinwalsertal) als (betaalbare) bestemming.

Hebben jullie nog goede redenen om juist wel voor de een of de ander te gaan? Hoor het graag! Alvast bedankt!

Voor een shortski zou ik Riezlern doen. De deelgebiedjes daar zijn voor een groot deel gekoppeld met skiverbindingen en anders maar een heel klein stukje met de bus (waarvan de frequentie en verbindingen uitstekend zijn).
In Lermoos zijn de deelgebieden toch wat verder van elkaar. Als je daar een week zit dan gaat dat wel, maar bij een shortski kost verplaatsen dan relatief veel tijd.

Ik heb in januari voor dezelfde keus gestaan. Ik kende Ehrwald en Berwang al, maar Lermoos nog niet. Ik zocht ook een paar dagen lekker skien maar ook wel de mogelijkheid om te kunnen apresskien.

Ik ben uiteindelijk voor Riezlern gegaan en dat is me heel goed bevallen. Kanzelwand, Ifen en Heuberg/Walmendingerhorn zijn dan wel 3 of 4 losse gebiedjes, maar de busverbinding zijn sneller en beter dan sommige liftverbindingen in andere gebieden.

Lermoos ken ik dus niet, maar vergeleken met Ehrwald en Berwang biedt Kleinwalsertal wel iets meer uitdaging, zonder dat het nu gelijk een uitdagend gebied is overigens.

Qua apresski is Riezlern prima, bij de umbrellabar bij Kanzelwand gaat het dak er best wel af en volgens mij zijn er ook nog wel hotels waar je ‘s avonds een feestje kan vieren, ik heb dat laatste niet gedaan overigens, ik vind het na de apresski wel voldoende en wil graag de dag erna de eerste lift.

Sneeuw ligt er op beide plekken zat, maar echt hoog is het allemaal niet en daarmee denk ik dat je bij wat hogere temperaturen snel wat slechtere sneeuw krijgt en dan is het voordeel van Lermoos wel dat de Zugspitze ook in de buurt ligt. Maar goed, zolang je iets minder panisch over slush bent dan hier gebruikelijk is zal het wel meevallen :). Alleen regen is echt kut, maar daar verschillen de gebieden niet echt in.

Ik vond Kleinwalsertal echt heel leuk, voor een paar dagen. Ik denk dat het meer afwisseling biedt dan de Zugspitze arena en de gebiedjes zijn feitelijk gewoon heel goed verbonden, waar dat in de Zugspitze Arena minder goed is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op dit moment ligt er 320 cm sneeuw in Kleinwalsertal en er zal deze week nog meer bij komen. Met daarentegen 100 cm in Lermoos. Hieruit zou ik zelf al snel een keuze voor een gebied kunnen maken…

Kleinwalsertal bestaat uit meerdere gebieden maar door middel van de skibus is het makkelijk om overal te komen. Dit gebied biedt voor gevorderde skieërs meer uitdaging dan Lermoos, denk daarbij aan de mooie zwarte dalafdaling in het deelgebied Ifen en de (donker)rode pistes op de Walmendingerhorn in Mittelberg.

Voor een biertje na het skieën naar Plattform (de Schirmbar onder aan de Kanzelwand dalafdaling in Riezlern). (Deze dalafdaling is overigens een hele mooie rode piste!)

Mijn keus zou (vooral door de sneeuwzekerheid en diversiteit van het gebied) zeker uitgaan naar het Kleinwalsertal.

*bericht bewerkt door xdaniqued op 06 mrt 2019 22:06

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties! Heel waardevol! We gaan naar Riezlern!

Plaats een reactie