Fellhorn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Ik ben een redelijk doorgewinterde Kleinwalsertal ganger (ca. 15 keer geweest). Meestal verblijven we in Riezlern, en skiën we door het hele gebied, van de Söllereck tot Walmerdingerhorn etc etc.

Maar ik ben nog nooit op de Fellhorn geweest. Wat zijn jullie ervaringen. Is het de moeite van de ‘reis er naar toe’ waard?

As. woensdagmiddag vertrek ik weer om t/m zondag te knallen. De Fellhorn is dan wel een goede optie voor de zondag. Staat de auto al weer een stuk dichter bij Nederland.

Hoe zijn de parkeer mogelijkheden bij de Fellhorn, en hoe druk is het er over het algemeen op een zondag?

Thnx!

Oeps, foutje. In bovenstaand bericht bedoel ik natuurlijk de Nebelhorn…

Heb zelf diverse malen in Oberstdorf gezeten en wij deden meestal 2 dagen Nebel- en 3 dagen Fellhorn. Ben ook op de Walmendinger en de Söllereck geweest overigens.

Parkeermogelijkheden bij de Nebelhorn zijn niet zo groot als bij de Fellhorn, maar je kunt er zeker in deze periode je auto goed kwijt.

Het aantal pistes op de Nebelhorn t.ov. de Fellhorn is beperkt, maar dat zul je zelf ook wel op de pistekaart gezien hebben. Zag op de interactieve kaart dat je nu vanaf de Koblatbahn nog alleen maar via de blauwe piste naar beneden kunt omdat beide rode nog dicht zijn. Die blauwe is wel heel erg breed en simpel en na twee keer heb je dat wel gezien. Los van het uitzicht wat wel super is, vind ik overigens de meerwaarde om naar de Gipfel te gaan beperkt. Piste tot aan de bovenkant van de Koblatbahn is maar kort.

De piste naar de Sonngehren is wel leuk doordat hij wat steiler en daardoor uitdagender is. Desbetreffede lift is er wel eentje uit de categorie oud en langzaam.

Dalafdaling (of tot halverwege) is natuurlijk altijd leuk om te doen en leuker dan de Kanzelwanddalafdaling wat eigenlijk maar een lang pad is. Net voor het einde lekker op het terras bij cafè Breitenberg in het zonnetje heb je een mooi uitzicht op een stuk steile piste. Nadeel is dat de dalafdaling niet eindigt bij het begin van de Nebelhornbahn. Je moet nog zo’n 300 meter lopen vanaf het einde van de piste.

In vergelijking met het gebied rondom de Söllereckbahn is de Fellhorn natuurlijk wel een stuk groter. Enige leuke aan de Söllereck vond ik de beide roden tot de Höllwieslift. Om vervolgens de uitdaging aan te gaan in deze mega-lange sleeplift

Ook in vergelijking met de Walmendinger vond ik het gebied bij de Nebelhorn wel de moeite waard.

Hopelijk heb je wat aan dit hele verhaal. Kortom: gewoon een dagje proberen :)

Vooral met goed weer is de nebelhorn de moeite waard het uizicht boven is schitterend. Je staat op het "topje" van de wereld. Weet ik kan daar helemaal niet is natuurlijk de M. E. maar het voeld wel zo.

Veel Plezier

Ik weet het marc heb er in de zomer van 2009 gestaan superuitzicht het reclamefoldertje heeft erover dat je 400 bergtoppen kunt zien

Plaats een reactie