tips voor skien met kinderen Klein walsertal + onderkomen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Goedemiddag allemaal,

Wij zijn voornemens te gaan skien in Klein Walsertal met de kids, 4 en 7.
We hebben een onderkomen gezien in Mittelberg, maar wat ik graag wil weten is waar we het beste kunnen gaan skien met de kinderen.
Ik zag namelijk dat Mittelberg zelf alleen maar rode pistes heeft.
De oudste komt al goed de pistes af (blauw en makkelijke rode) en de kleinste heeft wel al les gehad, maar is alleen op de oefenweide gebleven en niet de berg op geweest afgelopen jaar.
Tips voor een betaalbaar onderkomen zijn uiteraard ook zeer welkom. 21/22 feb tm 29 feb.
Alvast bedankt!

Mittelberg zou ik dan even links laten liggen. Voor beginners niet de makkelijkste pistes, plus er is veel meer te vinden op de ‘heuberg’. Qua onderkomen zou ik dan iets zoeken in hirschegg, of evt Riezlern, in het gedeelte ‘egg’. Met de parsennbahn zit je zo op de Heuberg, en vanaf daar zou je ook door kunnen naar ‘Ifen’, waar je schitterende lange blauwe pistes hebt.

Let it snow

Wat Jurrian klopt deels wel. Al zijn er onderin wel een paar oefen pistes. En dan kun je vanaf de bovenste sleeplift (welliswaar soms met wat prikken) naar Heuberg toe skieen (of je pakt de bus). Heuberg is perfect voor kleintjes en idd Ifen is ook zeker mooi (moet je ook ff met de bus van Heuberg. Ikzelf heb ooit een shortski gedaan met mijn kleinste zoon en we zaten in Aparthotel wat ik ideaal vond. Rond kerst zitten we ook weer in het aparthotel en gaan we ook weer een aantal dagen de latten op. Ik vind de kwaliteit/prijs verhouding iig goed naast de betrekkelijk kleine afstand maakt dit een ideaal onderkomen / gebied om even lekker te skieen in Oostenrijk.

MW Janssen

Het hangt er vanaf hoelang de kids op les gaan of dat ze al redelijk mee kunnen skien, beide skischolen in Mittelberg hebben eigen oefenweides en dat is prima. eind van de week maken ze uitstapjes naar Heuberg of Hofle en als ze het al een beetje kunnen is er de mogelijkheid via de glijweggetjes naar Heuberg/Parsenn en dan met de bus naar Ifen (alleen die van 7 jaar, ik denk niet die van 4). De bergbaan in Mittelberg zou ik niet voor beginnende kids aanraden, tenzij ze al langer dan een week skien en er aanleg voor hebben. Mijn dochter geeft er al jaren les en volgens mij zijn de dal pistes inclusief Heuberg uitdagend genoeg voor een weekje, en anders zitten de bussen vol met klasjes naar andere bergen die goed begaanbaar zijn voor de kids. de tips van Jurriaan en Mwjansen zijn helemaal correct, kijk naar een onderkomen dicht bij een skischool aan de Heuberg, of Mittelberg of Bodmen/Baad dat is slimmer dan focussen op een plek vlakbij een bergbahn.

De oudste heeft vorig jaar voor het eerst les gehad in de sneeuw. Hij ging echter vanaf dag 1 met een al wat meer gevorderde groep mee. De dag daarvoor hebben wij hem nog een aantal tips bijgebracht en een dag geoefend. In nederland had hij 3 lessen op de baan gehad. Skien gaat met hem prima en kan ook lekker mee de berg op en af. De kleinste heeft vorig jaar ook de hele week les gehad, echter halve dagen en dat was een schweigel kurs. Ze is alleen op de oefenweide gebleven. We hebben nu een onderkomen in Mittelberg op het oog. Dan pakken we daar de skibus wel. Waar kunnen we dan het beste terecht met de kids? Is dat dan Hirschegg, Ifen …? gr

voor de kleinste zou ik voorlopig eerst nog eens een paar dagen cursus doen voor je ze zelf meeneemt de berg op. het is lastig inschatten want ik kan niet echt bepalen hoe goed de oudste kan skiën, zeker als het wat drukker op de piste (of de sneeuwkwaliteit is op het moment dat je gaat niet Top [kleine kans daarop in Februari want ze doen er alles aan om goed te prepareren]) is zou ik zeker van hem willen zijn en wellicht is een paar dagen les geen verkeerd idee omdat het misschien ook al weer een jaar geleden is. ik zou eerst lekker in het dal de Parsenn en Heuberg doen samen met de glijweggetjes en daarna is denk ik de Ifen het slimst, brede pistes waardoor je meer ruimte hebt en daar heb je in ieder geval de keuze tussen eenvoudige blauwe en iets uitdagender rode pistes. als je op de ski’s stapt in Mittelberg en vanaf de Zaferna lift via de glijweggetjes, Heuberg naar het bergstation gaat van de Parsenn kun je daar de pendelbus nemen naar Ifen. dat is leuker dan de bus vanuit Mittelberg en afhankelijk van de tijd waarop je weg gaaat soms nog sneller ook.

Skiles krijgen ze beiden nog hoor! Ik wil dat ze eerst goed kunnen skien voordat ze weer met ons meegaan. Voor de oudste denk ik een dag of 3 tot 4 en de kleinste denk ik 5 dagen. In Ifen dan neem ik aan ook de lessen voor de kids bespreken? Dan kunnen wij daar ook mooi skien.

Wij hebben vorige jaar met beginnende kids het meest op de Parsenn doorgebracht. Een leuke, niet al te moeilijke blauwe piste. Wij zaten ook in Mittelberg en skischolen gingen ook met name naar de Parsenn. Met de skibus die op en aan rijdt, ben je er binnen 10 minuten. De Heuberg kon ons persoonlijk wat minder bekoren.

Via (blauwe) gleitwegen kom je via een paar liften van Mittelberg naar de Parsenn en terug. Mijn dochter vond dat na 5 dagen les toch wat spannend. De gleitwegen zijn soms smal, waardoor zij geen ploegbochtje kon draaien om de snelheid eruit te krijgen. Parallel had ze nog niet onder de knie. Dus ik heb met haar flinke stukken moeten lopen.

De blauwe piste op de Ifen van het bergstation naar het middenstation, was vorig jaar met kerst gesloten omdat er te weinig sneeuw was. Vanaf het middenstation was deze wel geopend. De rode/zwarte pistes waren wel van het bergstation tot in het dal geopend.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Plaats een reactie