Verbinding walmendingerhorn-Ifen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Hallo

Er is sprake van een verbinding tussen Walmendingerhorn en Ifen. Is er iemand die weet als de kogel door de kerk is en voor wanneer dat zou zijn?

Alvast bedankt

Er staat niet echt in vanaf wanneer dat gaat gebeuren of heb ik het niet goed gelezen?

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Net bericht gekregen.

De verbinding met Ifen is goedgekeurd in de gemeenteraad en zal tegen 2014 gerealiseerd worden.

Dit is het bericht van een nederlander die daar woont:

Voor de kleinwalsertal liefhebbers:
Eergisteren is de gemeenteraad akkoord gegaan met de nieuwe zweefbaan/panoramabaan tussen de Walmendingerhorn en de Ifen. Deze zal worden gebouwd en uiterlijk 2014 klaar zijn. Het nieuwe tussenstation op de Ifen zal iets hoger komen te liggen dan nu het geval is. Ook de eerste lift van de Ifen zal uiterlijk 2014 zijn vernieuwd (gondels) de 2e lift volgt na 2014. Verder komt er een verbinding van de Heuberg/Parsenn met de Ifen. (Schontal). Hiervoor worden 3 mogelijkheden onderzocht. Ook dit moet in 2014 klaar zijn.

null

Op 12 oktober is er een volksreferundum aangezien de bevolking tegen de plannen is. De redenen zijn divers en legitiem.

Ifen-Mittelberg vind ik een onnodige verbinding, een kabelbaan over een berg hangen ter verbinding van twee kleine skigebiedjes doet af aan de authenticiteit. Heuberg met Ifen verbinden lijkt me realistischer en een nuttigere verbinding.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ifen-Mittelberg vind ik een onnodige verbinding, een kabelbaan over een berg hangen ter verbinding van twee kleine skigebiedjes doet af aan de authenticiteit. Heuberg met Ifen verbinden lijkt me realistischer en een nuttigere verbinding.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Met mathijs eens, plus vervanging van de trage tweezitter de ifenbahn.

Ik vat deze ook niet helemaal…pure geldverspilling. Ik heb eens gekeken op google, maar het is ook nog eens heel eind.

Ook met Mathijs eens… dat Ifengebied upgraden qua liften, verbinding met Heuberg, en verder niet te veel ingrijpen in dat mooie stukje natuur daar.

Volgens mij is het referendum op 21 oktober… Het leeft enorm in de streek, zie bijvoorbeeld deze website van een vereniging die voor de uitbreidingen zijn. Met veel foto’s en achtergrondinformatie: http://www.zukunft-kleinwalsertal.at/

Een verbinding tussen Ifen en de Walmedingerhorn is een grote verbetering voor het skigebied. Nu zijn de skigebiedjes in het Kleinwalsertal erg versnipperd.
Zolang de impact op de natuur relatief gering blijft, ben ik voorstander. En ja inderdaad, die eerste stoeltjeslift en de daarop volgende sleeplift in Ifen zijn dringend aan vervanging toe. Verbinding tussen Heuberg en Ifen is natuurlijk ook zeer wenselijk.
We zullen het zien…

@ Gast 955: Mooi filmpje, duidelijk! Ik ben voor. Zoals in het filmpje te zien worden de nieuw te bouwen liftgebouwen erg goed geintegreerd in de omgeving. Geen grote opvallende nieuwe gebouwen en gebouwd met materiaal uit het dal.

Momenteel vind ik het Kleinwalsertal ook al een pareltje, erg leuk om een paar dagen te gaan wintersporten. Maar ik ben geen fan van Fellhorn/Kanzelwand dus ‘gebonden’ aan Heuberg, Ifen en Walmendingerhorn. Met deze uitbreiding kun je erg leuke tochtjes maken zonder bus of auto te moeten nemen.

Het is naar mijn mening een vrij onnodige verbinding die geen extra pistes brengt, de natuur daar verslechtert en ervoor zal zorgen dat het er minder rustig wordt. Het probleem met even de bus pakken snap ik niet goed. Heuberg en Ifen verbinden + Ifen vernieuwen lijkt me een haalbare en strategische zet.

Er zijn veel mensen die voor zijn die alleen in de winter er komen en zich niet zo veel aantrekken van de natuur, ik kom vaak genoeg in de Alpen in de zomer en ondertussen weet ik dat zo’n projecten het een beetje verderven. Ik denk dan ook aan de Vanoise Express in La Plagne of wat ze binnenkort in Wagrain plannen, laat staan een gondel over de Aletschgletsjer van Belalp naar Riederalp!

Zoals het filmpje weergeeft gaan natuur en liftjes toch best wel hand in hand hier. Ik vind het een prachtig project. Gaan ervoor! zou ik zo zeggen!

Vandaag - 21 oktober - de dag van het referendum! Weet iemand goede/snelle bron voor de uitslag!?

Gisteren gehoord dat er geen verbinding komt.

Zo zo, weet je toevallig al wat er uit het regeerakkoord is gekomen?

Is er iemand op het forum die wel eens aan de achterkant van de Walmendingerhorn richting Ifen (off-piste) is geskied?

Verbinding gaat definitief niet door. Bewoners hebben het in referendum afgewezen (!)

@ Gast 007; Ja dat kan, zie hier; even tussen de bomen je weg vinden, maar dan kom je uiteindelijk uit in Ifen.

Hoop dat de lift er niet komt. Vorige week deze route off piste gedaan en het is een mooi stukje. Begreep van onze gids dat de lift er inderdaad niet komt. Als je skiend naar Ifen wilt zal je het off piste moeten doen. :)

Gaat inderdaad niet door,is in oktober afgewezen door de bevolking, Ifen en walmendingerhorn wordt wel vernieuwd, er komt een verbinding tussen Horn en Ifen, waarschijnlijk via schöntal (Parsenn)

Dat is allemaal goed nieuw Jan. Enig zicht op de timing?

T’is nog niet helemaal duidelijk wanneer wat zal gedaan worden, hangt natuurlijk af van de financiële toestand en de budgetten die de gemeente ter beschikking heeft. Wij hebben een appartement in Mittelberg en de belastingen daarvoor zijn flink naar omhoog gegaan, ik kan ermee leven als daar iets tegenover staat. Het kleinwalsertal heeft nog zoveel plannen, wil zoveel mogelijk de skigebieden met elkaar verbinden, er wordt hard gewerkt en zo moet het. Wanneer ik meer weet plaats ik het hier op het forum

Als ze niet vernieuwen gaan ze de slag verliezen…

Plaats een reactie