Skigebied kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Is het skigebied van Mittelberg ook aangesloten op een ander gebied? Dit heb ik nog niet echt duidelijk ergens terug kunnen vinden!

ja je kunt ook naar oberstdorf, ifen…, je moet wel skibus nemen, maar je kunt wel via skiroutes naar kanzelwand en fellhorn, kijk even op kleinwalsertal site ;)

No sweat no glory

Je kunt via de zogenoemde glijwegen - met een kleine wandeling over de brug bij Breitach - van Kanzelwand, via Heuberg Arena naar Mittelberg. Terug schijnt ook te kunnen, dat zelf niet gedaan. Ik vond het persoonlijk een beetje gedoe (veel liftjes/korte stukjes skiën = weinig uitdaging), ook omdat er skibussen rijden die je overal gratis brengen. Maar je moet het zeker keertje doen, en zelf beoordelen. Naar andere gebieden (Oberstdorf, Söllereck en Ifen) ben je aangewezen op de al genoemde skibus of de eigen auto. Dagje Ifen - ondanks langzame stoeltjeslift - is aanrader.

Langzame stoeltjeslift van Ifen wordt binnenkort vernieuwd en het gebied wordt verbonden met Horn via Schöntal (Parsenn)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Heb de proef op de som genomen, heen en terug kan dus, er is inderdaad niet zoveel uitdaging maar goed om even op te warmen, vanaf de skischool vertrekken uit Bödmen (aan het aparthotel), de Jederman en de Maisälift op, zo kan je verder tot aan de Parsenn, vandaaruit kan je inderdaad de Breitachbrug over (te voet of met de bus, paar honderd meter) naar de Kanzelwand-Fellhorn.
Ik ben ook langs die weg vertrokken maar heb onderweg de Walmendingerhornbahn meegenomen, vervolgens verdergeskied tot aan de Parsenn, dan 5 minuten de bus op naar Ifen, daar zijn dus wel heel wat uitdagingen, daarna ontspannen de omgekeerde weg terug, weliswaar zonder Walmendingerhorn nog mee te nemen.Leuke dag gehad

als je vanaf kanzelwand vertrekt kun je zelfs ook skien naar parsenn omgekeerd niet.

No sweat no glory

Andreas,hoe van de kanzelwand naar parsenn, je moet toch de breitachbrug over en een stuk te voet dacht ik, zover was ik nog niet, dat zal voor een volgende keer zijn!

Plaats een reactie