Van Kronplatz de Sella Ronda doen.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kronplatz

In de week van 1 tot 7 februari ga ik naar Kronplatz.
Is het haalbaar als goede skiër om vanuit Kronplatz al skiënd te vertrekken en de Sella Ronda op 1 dag te doen en daarna terug in Kronplatz te geraken? (zonder gebruik van openbaar vervoer, auto ed.)

Je kan niet van de Kronplatz naar de Sella Ronda skiën (niet over pistes althans). Je zal de bus (of ander vervoer) moeten nemen naar La Villa of Corvara om toegang te krijgen tot de Sella Ronda.

En is het haalbaar dan qua tijdsinschatting of gaan we tijd te kort hebben en misschien de bus missen?

Er is inderdaad geen directe verbinding, je moet nog zo’n 20 minuten in de bus zitten.
Als goede skier moet het haalbaar zijn (ook met bus), normaliter ben je in 3-4 uur skieen de Sella Ronda wel rond, dit is wel exclusief het stukje vanuit Corvara naar La Villa (bushalte die daar nog 1 stoeltjeslift vandaan ligt). Ik lunch vaak genoeg in La Villa en dan ski ik s’middags de Sella Ronda nog even rond (eindig ik in Corvara). Maar dan is er geen tijd meer om terug te skieen naar La Villa of de bushalte, die bushalte ligt namelijk best in een uithoek van het skigebied (prachtige pistes dat wel). Laat staat dat je tijd hebt om in Kronplatz nog naar je hotel terug te skieen. Daarom het advies: Zet de auto bij La Villa voor onbezorgd skien :). Kan dat niet, dan 8:30 in de eerste lift zitten in Kronplatz om eerste bus te pakken.

Let it snow!

De Sella Ronda op zich heb je in 4 uur wel geskied (sneller als je er een lekker tempo op nahoudt). Als je 's morgens een bus pakt richting Corvara kan je daar gewoon de hele dag skiën op de Sella Ronda en aanverwante gebieden (die veel interessanter zijn dan de Sella Ronda zelf, vind ik) en dan aan het eind van de middag weer de bus terug richting Kronplatz.

Hoe lang de bus er over doet weet ik niet (als in: geen ervaring mee). Maar de dienstregeling zegt ongeveer een uurtje…

http://timetables.sad.it/getTimetablePDF.php?id=5427…

Je moet naar Pikolein skiën. Daar de bus naar Sponata (rit van 20 min, vertrek om de 20 min). Van daaruit naar Piz La Ila. Daarna door naar Corvara. Pas dan zit je op de Sella Ronda.

Als je rap bent, dan nog zou je er zo 2 uur voor mogen rekenen lijkt mij (want die bus kan gewoon op zich laten wachten). En dan moet je nog terug. 4 uur plus de Sella ronda.

Dat is op zichzelf te doen, maar ik ken jouw niveau niet.

Zonder OV is sowieso onmogelijk. En zelf zou ik als ik jou was met de auto of taxi rijden naar La Villa of Corvara. Dan heb je veel meer mogelijkheden.

In januari zit ik zelf in La Villa en we zullen dan ook naar Kronplatz gaan. Ik kan wel eens wat tijd bijhouden als je wil om een nauwkeuriger inschatting te maken, maar dan nog blijft gelden dat ik jouw niveau en snelheid niet ken. Maar mocht je interesse hebben, herinner mij er maar aan in januari.

Neen, je kan niet al skiënd van Kronplatz naar de Sella Ronda.
Ik kan de Sella Ronda 3 keer op 1 dag doen, eender in welke richting. Maar ik weet niet hoe lang de bus er over doet tss Kronplatz en de Sella Ronda.

Kan op een dag. Ik heb zelf vanuit Sella dit wel eens gedaan en op dezelfde dag ook de Marmolada gletscher bezocht. Kwestie van goed doorskiën en liever te vroeg dan te laat terug op je vertrekpunt willen zijn.
In de ochtend vroeg op pad en dan is het allemaal goed te doen.

Hallo allemaal
Wij willen een dagje in kronplatz gaan skiën vanuit ortisei.
wat is dan handiger of bij corvara de bus nemen of door skiën naar la villa en dan de bus nemen.?

Als je van een busrit houdt is Corvara - Kronplatz een mogelijkheid. Maar ik vind 20 minuten in de bus zitten al lang genoeg eerlijk gezegd. Het gaat toch allemaal af van de skitijd.

Zelf zou ik vanuit Ortisei niet snel naar Kronplatz gaan. Je bent gewoon best een tijd onderweg voor je er bent. Dus echt genieten van een dagje Kronplatz op die manier… ik weet het niet. Je hebt dan maar zeer beperkt de tijd aldaar.

Dan zou ik eerder gewoon een extra dagje in Bruneck een hotel nemen en na de laatste dag in Ortisei verkassen naar daar zodat je echt een volle dag in dat gebied kan verblijven.

Ortisei naar Piculin rijden in ongeveer 5 kwartier. Daar opstappen richting Kronplatz

May the ski force be with you !!

bedankt voor de tip CJAHulskamp,kun je daar je een hele dag je vermaken?

Vanuit Selva maakte wij er een dag tocht van, eerste lift weg dan richting bushalte voorbij La Villa (richting Heilige Kreuze)
Met de bus naar Picoline vervolgens met voornamelijk gondels richting de Kronplatz.
Het slaan van de klok om 12.00 uur mag niet ontbreken! Vind ik altijd wel indruk wekkend.
Vanaf de Kronplatz kan je aan verschillende zijde naar beneden o.a. Olang en Bruneck Het is m.b.t.uitzichten heel anders dan rond de Sella of cortina.
Na de Lunch terug richting Piculine (steile piste in de zon) voor de mindere kan je in de gondel naar beneden.
Na de bus weer zien dat je richting het grodnerjoch komt.

Plaats een reactie