zaterdag, zondag of maandag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kronplatz

Binnenkort ga ik voor 10 dagen naar de Dolomieten. Met het gezin daar al een aantal keren genoten, nu in mijn eentje. Ik verblijf op drie plekken; 1. in de buurt van Kronplatz. 2. Cortina en 3. Predazzo. De planning is om elke dag een ander gebied te skiën. Vanaf zaterdag 3 maart verblijf ik drie dagen in de buurt van Kronplatz. Ik ga dan Drei Zinnen, Gitschberg-Jochtal en Kronplatz bezoeken. Wat zou de meest rustige dag (het weer even buiten beschouwing gelaten) voor Kronplatz zijn? Zaterdag, zondag of maandag. Maandag einde dag reis ik dan door naar Cortina, dus maandag bezoek ik Drei Zinnen of Kronplatz, omdat dat dan al in de richting is. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.

*bericht bewerkt door Wudo op 14 feb 2018 12:55

Zaterdag, de traditionele wisseldag, is het rustigst.

Mr. Slow

Maar dan wel weer veel locals ('s ochtends).

Kronplatz is vooral het domein van de locals, dus ik zou op maandag gaan, als die locals allemaal gewoon op hun werk zitten.

@Gigi, dank die gedachte had ik ook, maar nooit geweest. Overigens zelfde “moeilijke luxe” keuze voor het einde van mijn reis:
Ik ben dan in Predazzo vanaf donderdag tot en met zondag en wil Falcade, Castrozza, Carezza en Latemar bezoeken. Zondag einde dag overnacht ik in Oostenrijk dus die dag Carezza of Latemar gezien de ligging richting Bolzano. Maar welk gebied welke dag Mijn eerste gedachte: Carezza (kleiner onbekender) op zondag, Castrozza op zaterdag en de andere twee op vrijdag en donderdag. Wat zou jou advies zijn

't is zoals @Gigi zegt, maandag is beste dag vanwege vele locals in 't WE, wij waren er pas. ( en dit voor de 4 de keer in 6 jaar) .

Born to run. B.S.

't is zoals @Gigi zegt, maandag is beste dag vanwege vele locals in 't WE, wij waren er pas. ( en dit voor de 4 de keer in 6 jaar) .

Born to run. B.S.

Latemar trekt het meeste zaterdag-verenigingskindjes en publiek uit Bolzano, dus die zou ik niet in het weekend doen. Zelfde geldt in mindere mate voor Carezza. Castrozza niet geweest (grrrr) maar heeft minder aanloop in het weekend denk ik.

Plaats een reactie