Kronplatz goed voor snowboarders?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kronplatz

Hi,

Mijn vrienden willen in paasvakantie naar Kronplatz. Nu vroeg ik me af of Kronplatz de moeite is voor snowboarders. Snowpark de moeite? Weinig vlakke stukken? Offpiste? Ik ben ook geen beginner. Ik zag verder dat Kronplatz 90 km piste telt, is dit voldoende voor 8 dagen? Ik ben Paradiski (425 km) en Les 3 vallées (606 km) gewoon. Ik weet dat dat natuurlijk toppers zijn, maar 90 km lijkt mij zo weinig. We gingen boeken met Josk voor €575 (halfpensioen included). En is dit een druk gebied tijdens paasvakantie? 10 min wachten aan liften of eerder 30 min over de middag?

Anthony

Ook hier maar even m’n berichtje posten: Copy & Paste!

Hallo Anthony,

Ten eerste: Kronplatz is onderdeel van de Dolomiti Superski, het grootste aaneengesloten skigebied van de wereld met meer dan 1000 kilometer aan pistes. Hier zal beslist iets voor je goed geschikt zijn. Je kan dus vanuit Kronplatz met een Dolomiti Superski liftpas zo naar Alta Badia of Val Gardena skiën. Echte dagtochten kan je maken! :-)

Ten tweede: Kronplatz is één grote berg, waar bovenop vanuit 360 graden allemaal gondelbanen en stoeltjesliften omhoog komen. De pistes zijn voor elk wat wils. De berg bestaat zowat alleen uit pistes, dus off-piste mogelijkheden moet je iets verderop zoeken. Dat is overigens geen enkel probleem als je de Dolomiti Superski liftpas hebt.

De liften zijn modern in het gehele Dolomiti Superski skigebied. Uiteraard allemaal Leitner liften, dus helaas geen Doppelmayr, maar het is er wel allemaal goed voor elkaar dus weinig wachttijden. Je hebt daarvoor ook veel te veel keuze uit moderne kabelbanen, dus hoogstends staan mensen even te wachten bij de eerste lift naar Kronplatz. Daarna kunnen de remmen los en zal je beslist overal er direct of binnen 5 minuutjes in kunnen.