Tijd om in de verste gebieden te geraken?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Montchavin - Les Coches

Goeiemorgen,

14 februari vertrekken we naar Montchavin. Ik overweeg om skiles te nemen 's morgens (8u55-11u25) bij ESF. Ik heb al een pas voor heel Paradiski, is het haalbaar om na de les bijvoorbeeld nog tot op de Aiguille Rouge of in Champagny te geraken? We nemen 's morgens in principe lunch mee voor op de piste dus daar weinig tijdverlies.

Qua niveau van skiën, ik denk dat ik in Classe III zou terecht komen, als ik af ga op de filmpjes die er hier bij staan (in de veronderstelling dat het filmpje het niveau is dat je wil halen)
http://www.esf-montchavinlescoches.com/adultes-et-ados/votre…

Alvast bedankt voor de reacties

Hallo,
Ik denk dat dit wel moet lukken naar beide.
Ik ben gisteren om 10u vertrokken vanuit Belle plagne naar les Arc. Omstreeks 12u waren we op de col de la chal. Dit was weliswaar met een beginnende snowboardster bij mij. Dus als je een hoger niveau hebt zal dit zeker lukken. Richting Champagny zal ook wel lukken.
Voor richting Les Arc, het beste zou natuurlijk zijn dat je vanaf s’morgens als eerste de Vanoise Express kunt nemen en zo de eerste lift daarna naar boven kunt nemen ( slechts 1 lift direct aan de Vanoise “Peisey 61”).
Nu was het redelijk kalm maar aangezien je in een vakantieperiode gaat denk ik dat het overal druk, en zeker aan de verbindingsliften, gaat zijn en dus moet rekenen op extra wachttijden, als je dan zou zien dat er 200man tegelijk uit de Vanoise komt en dan allemaal die ene lift moet nemen…

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Vanuit Montchavin kun je heel makkelijk naar beide kanten. Champagny is aardig snel te bereiken, is maar een paar liften. Via Plagne Bellecote en de ‘Les Blanchets’ lift is denk ik het makkelijkst. Dan kun je zo naar de andere kant het gebied van Champagny in.

Aiguille Rouge zou ook moeten kunnen, maar kost denk ik wat meer tijd. Vanoise Express, dan naar Arc 1800 via lift en pistes. Dan met de Transarc naar boven. Skieen naar Arc 1950 en dan met Varet omhoog richting gondel van Aiguille Rouge. En dan moet je ook weer terug :)

Je moet gewoon kijken hoe ver je komt en je route terug in de gaten houden zodat je de laatste noodzakelijke liften nog haalt, met name vanuit Les Arcs.

Ok dank je wel.
Sowieso kunnen we wel vlot naar Les Arcs. Anders zou het jammer zijn van de pas voor het hele gebied…

Plaats een reactie