Drukte krokus

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hi allen,

Net terug van een heerlijke week in Paradiski en het is super bevallen. Vond het alleen best wel druk (vooral in de plagne dorpen) en dit buiten de vakantieperiode. Ik vroeg me af hoe het hier in de krokus is want helaas volgend jaar verbonden aan de vakantie…

Bedankt alvast!

Groetjes

Wij zijn daar al verschillende keren geweest tijdens de krokusvakantie en ik vond la plagne véél drukker dan les arcs. In de la plagne dorpen was het vaak aanschuiven aan de liften. Ook de restaurants (zowel op de berg als in het dorp) zéér druk 's middags, altijd op voorhand reserveren of je hebt geen plaats, dit geldt zowel in la plagne als in les arcs. Maar voor de rest een heerlijk skigebied!

In de Krokus is het hier veel te druk, soms hebben we drie kwartier staan wachten bij de lift.

Serfaus

Wij zaten in Montchavin tijdens de krokus en ik vond het daar helemaal niet druk.
We zijn wel niet tot in La Plagne centre geweest, wel Bellecôte. Maar als ik 10min heb moeten aanschuiven aan de arpette-lift zal het veel geweest zijn.
We hadden de volledige paradiski pas. Enkel de lift aan Aiguille Rouge hebben ik 25 min moeten wachten.
Grote rij ook aan Bois de l’ours, maar op een 10 -15 minuten zat ik op de lift.

La Plagne heeft zeer veel bedden / gastplaatsen zodat het zeer druk is wanneer verschillende Europese landen vakantie hebben. Ben dit jaar, 2015 tijdens de krokus (bijna heel Europa had toen vakantie) naar Tignes geweest. Was goed te doen, buiten 1 lift.
Ik ben al in verschillende gebieden geweest, maar 7 minuten aanschuiven vind ik zeer lang en ik maak er sport van om voor te steken.

Plaats een reactie