Slecht weer pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

5 maart gaan wij voor de eerste keer naar Paradiski.
Om een beetje voorbereid op pad te gaan, wil ik al wat tochten uit stippelen en ook mooie pistes voor als het wat minder weer is.

Welke pistes zijn aanraders voor slechte mistige dagen? Waar zijn de mooiste/uitdagendste pistes onder de boomgrens? Wat ik zover kan zien op de kaartjes moet je dan richting Montchavin/Les Couches en Vallendry. Onze uitvalsbasis ligt in Belle Plagne, dus die hoek is wel mooi in de buurt lijkt het.

Zoals gezegd, wordt dit de eerste keer Paradiski, dus ik hoor graag van mensen met ervaring in het gebied!

Zoals het eigenlijk in elk gebied geld, tussen de bomen heb je altijd minder wind en beter zicht omdat de bomen hier en daar ook wat opvangen maar voornamelijk zie je altijd gewoon net iets meer als zonder bomen.
De plaatsten die je op noemt heb je dus al goed uitgezocht ;)
En uiteraard met de nodige wind is het bovenin vaak door opwaaiende sneeuw nog slechter qua zicht.
Wij zijn 2 jaar geleden naar Les arc geweest het is er super gaaf en mooi en veel bomen plus zat pistes in de hoogte, je kan dus alle kanten op!

Bedankt, dan komt het vast helemaal goed in die hoek :)

Na jaren dezelfde gebieden gezien te hebben (Ischgl, SFL, 3Vallees, L2A), nu weer eens wat nieuws!

Hier de 1e week van januari geweest. Mooi gebied, maar bij minder goede omstandigheden is het onmogelijk te zeggen wat goede pistes zijn. Je zult echt afhankelijk zijn van de liften die open zijn/gaan. Meerdere dagen gehad dat er heel wat dicht waren waardoor je maar een beperkt gedeelte van het gebied kon gebruiken.

@Reynouts:

Je haakt of jullie haken maar aan als het gewenst is.
Wij gaan voor de zoveelste keer terug, wij vinden dit het mooiste gebied tot nu toe. Ik zit net het weer te bekijken maar van slecht weer lijkt totaal geen sprake.
http://www.tameteo.com/meteo_Macot+la+Plagne-Europe-France-S…

De dalafdaling naar Champagny ligt goed tussen de bomen. Eigenlijk liggen bijna alle laaggelegen pistes wel goed omringt door bomen. Veel plezier! ;)

Op dagen met veel wind zou ik niet boven les arc 2000 gaan. Zelfs op rustige dagen is er veel wind. Had het gevoel dat het in La Plagne beter was, en vond de pistes aan de kant van la plagne ook mooier.

@Balboa Dat is altijd vervelend. Op dat soort momenten is er misschien minder te kiezen. Maar toch altijd goed om de pistes te weten waar het zicht vaak wat beter is (bomen, wat lager, etc.).
@Laagvlieger Thanks! Ja, ik denk dat jullie ons wel zullen horen in Cassiopee ;-) Wij komen zondagochtend aan met de sunwebbers. Een keer een afdaling/tochtje/biertje doen, lijkt me gezellig!
@snowboard4life Bedankt voor de tips, dat klinkt goed en ook wel logisch. Kijken of we jouw filmpje na kunnen maken ;-)
@jeandeflamand Mooi, dan zitten wij goed in La Plagne. Een dagje Les Arcs met wat beter weer zit wel in de planning.

LA kun je ook gerust met minder zicht doen. Hele gedeelte waar tussen vallandry en arc 1600 staat bol van de vrij eenvoudige (rood/blauw) pistes tussen de bomen waar het zicht vaak nog redelijk tot goed is. Tochtje richting grand col en Aguille Rouge best bewaren voor dagen met beter weer.

Edwin van Riel

Ik ben 2 jaar geleden in dit gebied geweest, en hebben van de 4/6 dagen sneeuw / mist gehad. We zaten in Les Coches, maar ik vond deze kant van het gebied (dus Les Coches / Plagne) minder leuk om te skiën met slecht weer. Erg druk en veel knooppunten.

Daarentegen prima vermaakt in het gebied van Les Arcs. Met name Rond Arc 1800 is het leuk door de bossen skiën, met name pistes als ‘Plan Bois’, ‘Barmont’, ‘Arpette’ en ‘Belvedere’.

Deze pistes kruisen elkaar allemaal en je kunt er leuk ‘off-piste’ door de bomen heen skiën. Velen zijn je al voor gegaan dus gewoon de gemaakte paden volgen, en je komt vanzelf weer op de piste.

Heb er meteen wat foto’s bij gedaan voor een leuke sfeer impressie.

null

null

null

Mooie plaatjes @Marcusso! Ziet eruit als een leuk speelgebied!

Thanks voor de tips :)

Plaats een reactie