Plagne du Soleil - Plange Centre

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Ik weet dat je voor de apres ski niet in Frankrijk moet zijn maar aangezien we pas laat in maart gaan valt Oostenrijk een beetje af. Dus hebben we een weekje geboekt in La Plagne, Plagne du Soleil om precies te zijn.

Hier schijnt er niets tot weinig te gebeuren? Is het in la plagne centre wel wat beter? Ik las dat er een cabine lift tot 01.00 gaat, kan je later ook nog terug komen mbv een taxi oid?

We moeten natuurlijk wel wat pinten wegdrinken op vakantie ;)

Niemand hier ooit geweest?!

Ik zie niet in waarom je in Maart niet meer in Oostenrijk kan gaan skiën, maar das geen antwoord op je vraag.

Ik ben 1 keer in Plagne Bellecote geweest en ik vond eigenlijk heel het La Plagne gebied maar een saaie bedoening. Misschien was het gewoon te laat op het seizoen (2de week van Pasen) maar het was alleszins niet wat ik gewend was van Oostenrijk.

Soleil was gewoon een verzameling van grote houten chalets en appartementen. Niet veel te beleven dus. Er is een weg naar Centre, dus je kan met de auto terug als dat nodig is. Taxi’s heb ik er niet gezien. Ook te voet kan geen probleem zijn, het is echt niet zo ver.

Het is misschien een cliché maar toch, neem maar voldoende euro’s mee, een halve liter kost snel 6 euro.

2010 in Plagne Soleil gezeten, klein "dorpje" met een supermarkt en een paar restaurants. Er gaat een lift naar Centre tot 01:00 en er rijden ook bussen (5 min.) tussen de dorpjes. In Centre is wel iets meer te doen (icebar o.a.) maar geen wilde apres-ski…

Ik zou ook naar Oostenrijk gaan in Maart… skipas,eten/drinken en appartementen goedkoper… en het skien is er ook veeel mooier, betere pistes. En natuurlijk lekker gezellig he ;-) Snap niet dat er nog mensen naar ergens anders heen gaan :P…

Ik ga om het jaar naar Frankrijk, het andere jaar naar Oostenrijk. Het heeft voor mij allebei voor- en nadelen om de bekende redenen (ski versus apres-ski/gezelligheid).

I love wintertime

Als het skigebied open is, zijn de kroegen ook open. Elk dorp in La Plagne heeft in ieder geval een paar kroegen.
Daarnaast zijn ‘de pinten’ ook in een supermarkt te koop.

@Rutger, volgens http://www.wintersportgebiedentop10.nl/ staat La Plagne op 1 dus die paar pinten moeten er vast in zitten! Ik ga dit seizoen naar Meribel!

het is een top 9…

@Iedereen hier

Wij gaan 2x per jaar. Met kerst naar Oostenrijk, für die gemutlichkeit, en later in het jaar nog een x naar Frankrijk puur voor het snowboarden. En eind maart in Oostenrijk hebben we al een paar x echt twijfelachtige kwaliteit gehad, vandaag Frankrijk.

@Michel dr Dre. Bedankt voor de info. Het zal inderdaad geen ruige apres ski vakantie worden maar wil toch wel wat doen 's avonds. Die top10 lijkt mij ook nog al onbetrouwbaar!

5 jaar geleden in la Plagne geweest, vond de pistes goed alleen lunchen of wat drinken aan de piste was erg duur.
We zijn niet in de apre ski geweest dus kan daar weinig over zeggen.
ik zou zeggen gewoon Oostenrijk boeken en hoger gebied opzoeken, Ischgl bijvoorbeeld.

Groet,

Raymond

wintergek

Wij zaten zes jaar geleden in Belle Plagne, toen was Le Saloon goed om te doen (voor Franse begrippen).

De avond-cabinelift gaat - voor zover ik kan herinneren - tussen Bellecote en Belle Plagne. Ook rijden er bussen van dorp naar dorp, geloof ik.

Paradiski fantastisch skigebied. Enorm groot door de verbinding La Plagne/Les Arcs.Zulke skigebieden in Oostenrijk zeldzaam, terwijl ik ook liever naar Oostenrijk ga. Dat is echter een gevoel. Ik ga naar Frankrijk om de uitgestrekte pistes, niet voor de gezelligheid. Die is er nauwelijks. Frankrijk is het mooiste land van Europa met zijn oneindige mogelijkheden in de winter en in de zomer, maar helaas wonen er Fransen, wat een apart volkje is. Het land zou eigenlijk van Nederland moeten zijn. Wat zouden we er wat van maken!!! De pistes zijn er mooier en uitgestrekter dan in Oostenrijk, maar dat is ook alles.

In Ooostenrijk kan je in de door jou genoemde tijd nog prima skiën trouwens, maar overal moet je in de winter mzzl hebben: Weer en sneeuw zijn niet te plannen. 17 maart naar La Plagne 2000

Hogere gebieden in Oostenrijk komen meestal vergezelt met hogere prijzen… Genoeg over onze keuze voor Frankrijk, daarvoor heb ik dit topic niet geopend.

@Bas Inderdaad jammer van de Fransen, maar niks van aantrekken en gewoon je eigen ding doen. Die arrogante houding kunnen wij namelijk ook heel goed, hehe! Iedereen bedankt voor de info, we gaan er wat van proberen te maken.

La Plagne is een ontzettend leuk, gevarieerd gebied, en als jullie gevorderde skiers zijn een tip: koop een Paradiski pas, kun je ook nog naar het Les Arcs deel.
Dit soort gebieden vind je niet in Oostenrijk.
Ik ben de afgelopen 20 jaar alleen maar in Frankrijk geweest, juist om dit soort gebieden, direct aan de piste, goede lift verbinding, en over het algemeen hoger gelegen dan in Oostenrijk.
Ik geef niets om het apres-ski, maar ik weet dat er in Belle -Plagne ook leuke tentjes zijn om je ‘pintje’ te pakken. Veel plezier! Met een beetje goede winter moet dat gaan lukken. Ben er zelfs een keer het 2e weekend van April geweest, prima geskied!

Plaats een reactie