Paradiski of Val d'Isère

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of we naar Paradiski moeten gaan of Val d’Isère. (we verblijven in het dorpje seez). Wat lijkt jullie het slimste?

Josse

Paradiski is dichterbij, maar Espace Killy is als gebied aanzienlijk beter intern verbonden (als in: veel minder bottenecks). Ik vind Paradiski ook behoorlijk eentonig, in tegenstelling tot Espace Killy.

Puur voor het skiën zou ik dus naar Espace Killy gaan.

Seez, op de camping soms?

Beide gebieden zijn prima, kom er al een aantal jaren. Op het moment zijnd e condities in VdI stukken beter qua sneeuw. LA heeft de voorkeur bij slechter weer/zicht. Meer mogelijkheden tussen de bomen.

Edwin van Riel

en qua drukte?

Vergelijkbaar, beiden zijn druk als de omstandigheden in andere gebieden minder zijn

Edwin van Riel

is het verschil er te merken dat Paradiski groter is?

Ik vind Espace Killy een stuk diverser en veelzijdiger en daardoor groter aanvoelen. En Paradiski heeft dan wel meer pistekilometers, maar ook véél meer toeristenbedden én toestroom van dagjesmensen. Dus het is er snel drukker. Dat is mijn ervaring in de schoolvakantieweken (heb ik in beide gebieden eens doorgebracht: in Espace Killy geen echte drukte ervaren, in Paradiski was het drama).

Koop zo’n ski-a-la-carte skipas. Kun je gewoon per dag bepalen waar je gaat skiën. Doen wij dit jaar ook. Je krijgt fatsoenlijke tarieven en bent maximaal flexibel.
https://www.skialacarte.fr/

*bericht bewerkt door evr66 op 20 dec 2016 16:16

Edwin van Riel

Maar op dit moment zegt sneeuwhoogte.nl dat er in les arcs meer pistes open zijn dan in tignes en in la plagne iets minder dan val d’isere. Dus dan is er nu toch ongeveer even veel open alleen wintersporters zegt dat er in val d’isere veel meer open is. Wat klopt er?

Vanuit Seez kun je overal heen: Les Arcs, Tignes, La Rosiere, Sainte Foy. Genoeg te combineren op fatsoenlijke rijafstand.
Hebben zelf al paar jaar eerst drie dagen vanuit Bellentre iedere dag ander gebied en daarna doorreizen voor volle week ergens anders.

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat ik Espace Killy qua skien veel leuker vindt dan Paradiski. Zelf wel snel op uitgekeken, met name op het La Plagne gedeelte. Les Arcs heeft het voordeel van de fantastische pistes boven Vallandry.
Espace Killy krijg je nooit genoeg van en blijft gewoon heel vet.

Paar dagen terug contact gehad met eigenaar van onze camping in Seez. Omstadigheden in VdI zijn momenteel beduidend beter. Webcams in LA vind ik ook nog niet echt overtuigend, vooral op de lagere delen. check bv webcams cachette en snowpark maar (beiden LA 1600). Aiguille rouge ziet er beter uit, maar gedeelte tot aan Villaroger is vrijwel altijd nog dicht met de kerst.

Even wachten wat er deze week evt bijvalt, maar pistes in VdI waren vorige week al prima. Sneeuw was echt super daar (vorige week al paar dagen heen geweest).

Edwin van Riel

Maar op dit moment zegt sneeuwhoogte.nl dat er in les arcs meer pistes open zijn dan in tignes en in la plagne iets minder dan val d’isere. Dus dan is er nu toch ongeveer even veel open alleen wintersporters zegt dat er in val d’isere veel meer open is. Wat klopt er?

Josse12 op 20 dec 2016 16:33

Val d’Isère en Tignes is samen één gebied. De pistes zijn (ook nu) goed verbonden, dus je moet dat als één gebied beschouwen.

Espace Killy I like en het verveelt nooit. Voor gevorderde skiërs een paradijs.

Condities in Espace Killy zijn een stuk beter dan in Paradiski, ik ga over 2,5 week 4 dagen naar La Plagne maar had gewild dat dit in tignes was!

Wij zijn net terug van een week Espace Killy. De pistes waren echt in topconditie. Ondanks de oudere sneeuw bleven de pistes de ganse dag goed. Niet twijfelen!

Espace Killy all the way! Paradiski, en dan vooral La Plagne is behoorlijk saai. De giga afdaling vanaf de Aiguille Rouge met 2000 hoogtemeters is wel weer erg gaaf!

Wij hebben zelf een appartement in Val d’Isere dus het zal duidelijk zijn dat wij Zeggen: Val d’Isere.

De liften in Espace Killy zijn veel moderner, wij vonden de liften zekere in La Plagne erg traag en in Les Arcs waren er lange rijen bij de liften.
Dit kennen wij nagenoeg niet.

Hans en Karin

Plaats een reactie