Drukte in La Plagne (paradiski) Januari

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Wat betreft skipas; ik heb voor een week vaak een pas gehad met 1 dag Les Arcs. Scheelde aanzienlijk in prijs en zeker als het de eerste keer is, is er aan de Plagne kant meer dan genoeg te zien en skiën, waardoor je de tocht naar de andere kant echt niet vaak hoeft te doen…!

Helen op 4 jan 2018 11:21

Goeie tip! Hoewel, de uitbreiding van La Plagne naar Paradiski was 28 EUR voor de hele week; dat vond ik nou ook weer niet zoveel geld. De uitbreiding van Val Tho naar 3vallees is flink duurder

Wat betreft skipas; ik heb voor een week vaak een pas gehad met 1 dag Les Arcs. Scheelde aanzienlijk in prijs

Helen op 4 jan 2018 11:21

Bestaat zo’n pas? k kan m nergens vinden.

Als je een skipas van 3 dagen of meer hebt voor La Plagne, zit daar 1 dag naar keuze Les Arcs in inbegrepen dacht ik.

Iemand die op dit moment in La Plagne zich bevindt?
Hoe is het met de sneeuwsituatie gesteld ter plekken? Weinig last van de regen gehad?
Als ik de webcams bekijk lijkt het heel goed mee te vallen. Zelfs nog bakken sneeuw in het dal.

Vertrek volgende week voor shortski.

JeffreyM op 4 jan 2018 10:32

Situatie nu op Dumpert: Les Arcs… http://www.dumpert.nl/mediabase/7326461/0e8183c0/schommelen_…

Voor wat betreft de skipas: serieus NIET beknibbelen op een uitbreiding. Dit gebied wil je totaal benutten zo mooi zo divers.
Dit is serieus mijn meest favoriete gebied. Bekijk de pistekaart, je kan echt alles meemaken daar en van links naar rechts en weer terug vind ik prima te doen.

Ik ben hier vorig jaar met skimaat geweest en daarna met vriendin. Zit eigenlijk altijd in Belle Plagne, heerlijk centraal. Kan tot 's nachts 1 uur met de gondel gratis van en naar Bellecôte - Belle Plagne.

Januari 2016 zaten wij in Les Arcs. Inderdaad totaal geen drukte. Hooguit enkele minuten wachten voor een lift, maar meestal was het direct instappen.

Situatie nu op Dumpert: Les Arcs… http://www.dumpert.nl/mediabase/7326461/0e8183c0/schommelen_…

Skifan79 op 4 jan 2018 13:48

Alleen is dat in Kappl (Oostenrijk)

Zit nu in Belle plagne. Veel sneeuw. Veel regen. Veel liften zijn dicht. Maar dat geldt voor heel deze regio van Frankrijk. Eerste dagen goed!!! kunnen skiën. Bij een 6 daagse skipas zit er 1 willekeurige dag bij voor het hele gebied. De 6daagse pas voor het hele gebied is inderdaad €28 duurder. Je mag daarin zelf je keuze maken. 6 dagen betekent ook dat je nog een extra 0,5 dag krijgt aansluitend. (Ongeacht kleine of grote skipas)

De wachtrijen vond ik de eerste dagen best meevallen. 10-15 min bij een rij die echt een beetje afschrikt als je er aan komt.

Mooi gebied. Helaas kunnen wij er met de huidige weersomstandigheden geen optimaal gebruik van maken.

Veel plezier!!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Situatie nu op Dumpert: Les Arcs… http://www.dumpert.nl/mediabase/7326461/0e8183c0/schommelen_…

Skifan79 op 4 jan 2018 13:48

Alleen is dat in Kappl (Oostenrijk)

77steve op 4 jan 2018 16:22

Je hebt gelijk! De Diasbahn…
Grappig op Dumpert is iemand die Kappl noemt maar vele anderen hebben Lech geplust.

Ik was in kennelijk in de war met Villards - 25

null

null

null

null

Vergissing.

Weet er iemand of je voor de gondel tussen bellecote en belleplagne een skipas nodig hebt als voetganger?

Weet er iemand of je voor de gondel tussen bellecote en belleplagne een skipas nodig hebt als voetganger?

Stijn8 op 7 jan 2018 11:32

Het antwoord is volgens mij nee.
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar dat stukje gondel dient volgens mij als Openbaar Vervoer route (dus gratis)…

Als voetganger mag je gewoon doorlopen via de ‘skiklas-voetganger’ poort. Als skiër/boarder moet je altijd door het poortje. Als je met gewone schoenen komt wordt er opengedaan of mag je er zo langs, heb ik inmiddels wel een paar keer gezien met voornamelijk Franse mensen.

Belle Plagne is een tussenstation waar je uit en in kan stappen…hij gaat door naar La Roche Mio.

Geen idee of helemaal naar boven gratis is als voetganger, ik denk het niet.

In de ‘avond’ dus nadat de pistes zijn gesloten is het sowieso gratis want ben vaak zat in mijn gewone jas zonder skipas (zit in mijn skijack) naar Bellecote gegaan en terug om daar een hapje te eten.

Net even de pistekaart en info erbij gepakt. Zie foto…

Navettes interstations gratuites…dus gratis en de Telecabine is volgens mij een onderdeel van het netwerk.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/d986e0eaa192c5f49b722d23...

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/3bcf739ee40b51ccdc381230...

thanks!

Vandaag iig geen drukte op de piste of het liftplein! :)

Vandaag iig geen drukte op de piste of het liftplein! :)

Wouter1981 op 7 jan 2018 15:56

Netjes!
Pistekwaliteit?
Ik vertrek donderdagavond!

Dr valt vandaag flink sneeuw en t zicht is matig. Afdaling naar montchavin (en de lift la salla) is al twee dagen dicht dus hopelijk zit je niet daar ;) naar champagny is het meeste open, fun genoeg. Als het goed is gaat t beter weer worden!

Ik ben een aantal keer in La Plagne en Les Arcs geweest, vaak 3e week van januari en ik heb niet echt drukte meegemaakt. In Plagne Village wil het wel eens drukker zijn, maar daar zijn zoveel liften naar boven, genoeg keus. De lift naar Roche Mio duurt wel lang voor je echt helemaal boven bent, maar ach…je hebt vakantie;-)

Dr valt vandaag flink sneeuw en t zicht is matig. Afdaling naar montchavin (en de lift la salla) is al twee dagen dicht dus hopelijk zit je niet daar ;) naar champagny is het meeste open, fun genoeg. Als het goed is gaat t beter weer worden!

Wouter1981 op 8 jan 2018 12:32

Veel plezier vandaag!
Dik pak sneeuw gevallen als ik de webcams bekijk! ;)

Jep, behoorlijk dikke laag! Veel liften waren sochtends ook lang dicht. Zelf anderhalf uur onder la roche zitten wachten. Vandaag flink zonniger dus das fijn!

Ook wij zitten in Belle Plagne, eerder toevallig. We hadden initieel TIgnes geboekt, maar omgeboekt omwille van de voorspelde sneeuwval (achteraf gezien een goede beslissing).

Qua drukte nu valt het gebied mijns inziens goed mee. Twee dagen geleden wel erg veel tijd verloren aan twee liften, 's ochtends vroeg een of andere “secteur” ingeskied en daar bijna een uur kwijt geweest om een korte sleeplift en nadien een mega trage zetellift te nemen. Vind sowieso dat er veel trage liften in Paradiski zijn, en dat voor een skipas van bijna 300€…

@DavidW de liften van de kinderweide kunnen langzaam zijn.

Sleepliften? Waarom neem je die? De enige die ik neem is het touwtje van L’arpette om bij de Vanoise te komen verder knallen door het hele gebied zonder sleepliften,

Ik vond L’espace Killy heel oud, traag en raar qua verbindingen.

Fijne vakantie en blijf weg van de slepers…😉

@DavidW de liften van de kinderweide kunnen langzaam zijn.

Sleepliften? Waarom neem je die? De enige die ik neem is het touwtje van L’arpette om bij de Vanoise te komen verder knallen door het hele gebied zonder sleepliften,

Ik vond L’espace Killy heel oud, traag en raar qua verbindingen.

Fijne vakantie en blijf weg van de slepers…😉

Skifan79 op 11 jan 2018 00:08

Die sleeplift zijn we toevallig terechtgekomen, was niet de bedoeling. En was de enige mogelijkheid om van daaruit terug te keren naar de rest van het gebied.

Espace Killy is qua infrastructuur inderdaad zeker geen pareltje. Maar daar is het doorgaans wel veel rustiger, heel andere sfeer, valt niet te vergelijken met La Plagne.

Vind sowieso dat er veel trage liften in Paradiski zijn, en dat voor een skipas van bijna 300€…

DavidW op 10 jan 2018 23:07

Vandaar mijn reactie.
Espace Killy vind ik inderdaad geen pareltje, heb er inmiddels genoeg geskied om te concluderen dat ik er niet snel nog een keer heen hoef te gaan. Zat in Le Lac tegenover het zwembad. Goede week gehad en daarna nog een keer teruggegaan. Niet mijn skigebied, moeilijk uit te leggen. Van die ergernis puntjes zoals het terugkomen in Le Lac, moest bijna van boven met 75km/u - 100km/u naar beneden storten om door een kom heen te komen.

Paradiksi daarentegen vind ik echt fantastisch en ik herken mij helemaal niet in trage liften, slepers en drukte.
Al mijn filmpjes/foto’s laten zien dat ik echt max. 30sec hoef te wachten.

Voor de Vanoise Express is het de vraag of hij er staat of niet maar zelfs daar geen enkele wachtrij voor de draaipoortjes. Het is gewoon doorlopen en tsja dat is dus dan ook direct de ervaring op de piste. Nauwelijks mensen dus in mijn beleving heerlijk rustig.

Het is maar wat je gewend bent en wellicht of je geluk hebt met de week waarin je bent gegaan.
Voor de sfeer zit ik in Belle Plagne en voor de bontjassen in Les Arcs 1950 waar als het goed is, inmiddels de extreem trage dubbele stoeltje is vervangen.
https://youtu.be/hEL_YhaObBw

Stonden vorig jaar borden dat die lift eindelijk zou worden aangepakt, die was echt te traag.
https://www.snowplaza.nl/weblog/11127-langste-stoeltjeslift-…

Maar nogmaals, ieder zo zijn voorkeuren en ik zou het jammer vinden als ook ik moet concluderen dat Paradiski drukker en drukker wordt.
Laat het maar zoals het is ;-)

stoeltjeslift is idd vervangen door hele rappe. met stoelverwarming en kap :). eindigt nu hoger waardoor je direct door kunt naar de plagnette en de arcabulle dus wat minder belast wordt.

*bericht bewerkt door evr66 op 15 jan 2018 11:56

Edwin van Riel

Vrijdag, zaterdag & zondag in La Plagne geweest.
Bijzonder kalm! Maximale lifttijd was bij Bergerie (1 minuut) omdat de lift 30 seconde uit lag… :D

De eigenaren van het hotel vertelde dat dit mogelijk te maken had met de slechte sneeuw de voorbije jaren rond januari.

Perfecte pistes en alles open. Kaiserwetter, al was het verdomd koud!

@JeffreyM

Mooi dat je hebt genoten, de kou kan ik beamen exact een jaar geleden.
De sneeuw, exact vandaag op de dag af een jaar geleden opgenomen.

Toeval!

De hoteleigenaren die jij sprak zaten kennelijk nog in een winterslaap, saai filmpje van mij maar wat een prachtcondities heb ik die week gehad, het is een beetje niveau ‘rail-away’. ;-)

https://youtu.be/7WjHsrayp1U

Binnen blijf weer!

null

null

null

Haa, denk dat hij bedoelde enkele jaren geleden dan! :)

Plaats een reactie