Ongebruikte pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Vraagje over de skikaart van La Plagne:
op de skikaart staan een aantal pistes waar geen blauwe, rode of zwarte streep overheen loopt. er staat dus wel een witte baan ingetekend, maar geen streep. ik zie dit op de volgende plekken:

  • Onder de gletsjer, van de bovenkant van de traversee stoeltjeslift naar de onderkant van de chalet de bellecote.
  • Rechts van de blauwe piste ‘Le Tunnel’.
  • Tussen de pistes Emile Allais en Cornegidouille
  • Vanaf de Vanoise Express recht naar beneden richting Montchavin.

Wie weet wat dit voor baantjes zijn? In onbruik geraakte pistes? Pistes in ontwikkeling? Off piste tips?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

ik heb de kaart van https://www.wintersport.nl/forum/topic/37228 erbij gepakt maar die zie ik niet zo snel de ‘afdalingen’ die je bedoelt. Over 3 weken in La Plagne, dus als mensen Frank en mij kunnen helpen :-)

euh... doen!?

Ik zie dat de kaart waar Antoine naar linkt ouder is dan degene die ik hier voor me heb. De mijne is 2 jaar oud. Op de kaart op het forum zijn de ‘lege pistes’ op mijn kaart nog bestaande pistes, dus ik denk dat mijn vraag beantwoord is.

Nog iemand toevoegingen hieraan? waarom zijn de pistes opgeheven? zijn ze nog te skieen als off piste?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Wat ik altijd bijzonder vindt aan de pistekaarten van Paradiski is dat op heel veel kaarten de pistes richting "Champagny-en vanoise" niet weergegeven worden, terwijl dit toch nog wel zeker een 20 kilometer aan piste betreft.

Hier één van de weinige geode kaarten waarop deze wel weergegeven worden. (rechtsboven)

null

Een mooie site voor la plagne is

http://www.perso-laplagne.fr

Op deze site zijn alle pistes en hun historie terug te vinden, inclusief oude skikaarten.

Onder andere terug te vinden dat de zwarte "bellecote" en"rochu" om veiligheidsredenen gesloten zijn in 2009

http://www.perso-laplagne.fr

Jaco op 12 dec. 2011 22:37

Dit is echt een goeie uitgebreide website! ik ga hem helemaal uitspitten

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

hier nog een. Grappig om te zien dat het logo niet is veranderd sinds 1960. Leuk item voor een souvenir winkel (rode variant van de unox muts zeg maar) :-)

euh... doen!?

En een Heino-bril :P. Als je dan ook je kop nog wit schminkt heb je een goeie outfit voor carnaval.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Een mooie site voor la plagne is http://www.perso-laplagne.fr Op deze site zijn alle pistes en hun historie terug te vinden, inclusief oude skikaarten. Onder andere terug te vinden dat de zwarte “bellecote” en"rochu" om veiligheidsredenen gesloten zijn in 2009

Jaco op 12 dec. 2011 22:37

Geweldige site, leuk om te zien hoe zo’n gebied zich ontwikkelt.

Weet je toevallig ook wat de veiligheidsredenen waren?

Ik weet één ding, die twee rode pisten die afdalen tot in Champagngy zijn allebei geweldig en lekker lang. De Mont de la Guerre is heel breed terwijl de rechtse (naam?) veel smaller is en een riviertje volgt met veel bochten. Als daar niet teveel volk opzit een echte race afdaling :) :)

Piste heet Les Bois!

Onder andere terug te vinden dat de zwarte "bellecote" en"rochu" om veiligheidsredenen gesloten zijn in 2009

Jaco op 12 dec. 2011 22:37

K was dit topicje eens aan het doornemen aangezien we eind deze week vertrekken naar la plagne.
In 2000 zijn we hier ook geweest en per ongeluk op bovenstaande piste terecht gekomen(zicht was nogal slecht en verkeerde afslag genomen), je kon deze toen helemaal doornemen tot aan les crozats. Mijn man was toen een redelijk beginnende skier en slaagt 10 jaar later nog grauw uit als we over een zwarte piste beginnen. Onze eigen fout natuurlijk maar k kan mij wel inbeelden als je echt in de problemen komt op die piste dat men je bijna niet kon bereiken.

Op de pistemap van 11/12 is er trouwens wel een zwarte piste bijgekomen:‘le dérochoir’. Vanaf de stoeltjelifte Chalet de Bellecote tot de stoeltjeslift Bauches…

Iemand nog meer nieuwe pistes gespot?

Das straf, die piste staat op mijn oude kaart als rood!

Volgens mij weten ze niet goed wat ze met die piste aanmoeten. Als je de verschillende kaarten bekijkt door de jaren heen, is die volgens mij al enkele keren van kleur veranderd. Mss gewoon of hij vaak geprepareerd wordt of niet?

Oeps had de verkeerde piste voor. Het is de crozats die weer eens van kleur veranderd is.

Rutger, op de online kaart op de site van la plagne staat die piste niet meer op. Op sommige oudere kaarten weer wel of als stippellijn.

Was me inderdaad opgevallen dat die piste ook is veranderd van kleur. Maar ik heb het over de nieuwe.

http://www.perso-laplagne.fr/PlanPistes.htm

Op deze kaart (2011/2012) staat ie wel aangegeven.

idd, precies een nieuwe piste.
Het uitproberen zal niet voor dit jaar zijn, vrees ik. Mijn ventje krijgt na zo lang nog steeds de kriebels bij zwarte plakjes (zie verhaal hierboven en heeft ook last van hoogtevrees) dus houden we het bij rood. T is wel grappig want op dagen waar de zichtbaarheid slecht is gaat ie gewoon mee (ah ja, hij ziet geen plakjes) en komt mooi naar beneden en als hij wel goed overzicht (vooral op de kleur van de plakjes) heeft dan weigert hij. Van een omgekeerde wereld gesproken!
Maar, pistes genoeg en k zal ze wel eens doen als we met wat meer volk daar zijn, dan kunnen we ons opsplitsen.

Frank:
gletsjer was afgelopen week dicht, maar weinig over de eerste 2 gezien.
Le Tunnel wel gedaan, maar geen ’ afslag’ gezien voor de blauwe (?!) detour halverwege.
Emile Allais en Corne is denk ik nog wel te doen, wordt alleen niet officieel aangegeven. Dus even zoeken (nu offpiste denk ik). Was wel een lawine gevaarafzetting halverwege Corne (maar dat was het halve gebied op die vrijdag vorige week)
Vanoise – Montchavin weet ik zo snel niet. Die er naast was vorige week wel druk en redelijk ijzig (begin van het jaar 2 dagen regen op die hoogte ipv sneeuw. Eind van de week in Montalbert (zelfde hoogte) wel lekkere sneeuw op het ijs gehad.
Onder lift Adrets (Fornelet) zie ik ook nog een leeg stukje. Helaas vorige week afgesloten door (goh, begint saai te worden) lawinegevaar

  • Onder de gletsjer, van de bovenkant van de traversee stoeltjeslift naar de onderkant van de chalet de bellecote.
  • Rechts van de blauwe piste ‘Le Tunnel’.
  • Tussen de pistes Emile Allais en Cornegidouille
  • Vanaf de Vanoise Express recht naar beneden richting Montchavin.
Frank op 12 dec. 2011 19:40
euh... doen!?

Plaats een reactie