Drukte 1e week januari

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hallo wintersporters!

Wij zitten er aan te denken om in de eerste week van januari (dus de week meteen na de kerstvakantie) naar La Plagne te gaan. Nu lees ik dat dit gebied eigenlijk heel erg druk is. Hoe zit dat met die periode? We houden echt niet van wachten voor de lift (wie wel…?).

Dit jaar in de laatste week van maart in Les Deux Alpes geweest en daar was het gerust een half uur wachten in de cabineliftjes naar boven. Daar hebben we gewoon echt geen zin in op onze vakantie… We houden ook wel een beetje van uitslapen, dus graag ook info over hoe druk het bv rond een uur of 10.00 is. We zitten als het goed is in Plagne 1800.

Gr Iris

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/465593/de-drukke-v…

Ik ken het gebied niet, maar echt heel druk lijkt me sterk. 10.00 is wel de drukste tijd ivm skischoolklasjes. Als er al rijen zijn kun je beter een half uurtje eerder opstaan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Oostenrijk en Duitsland zijn dit jaar die week wat drukker ivm vakantie van deelstaat Hessen in die week, maar verder zal het ongetwijfeld heel erg meevallen. Wij zijn de afgelopen jaren naar Frankrijk, Italië en Zwitserland geweest en vonden die periode telkens vrij rustig. Wat wel zo is, is dat o.a. Tsjechen en Russen die weken vaak wel vakantie hebben, maar onder hen zal La Plagne minder populair zijn omdat het een stuk verder rijden is.

Mr. Slow

Oostenrijk en Duitsland zijn dit jaar die week wat drukker ivm vakantie van deelstaat Hessen in die week, maar verder zal het ongetwijfeld heel erg meevallen. Wij zijn de afgelopen jaren naar Frankrijk, Italië en Zwitserland geweest en vonden die periode telkens vrij rustig. Wat wel zo is, is dat o.a. Tsjechen en Russen die weken vaak wel vakantie hebben, maar onder hen zal La Plagne minder populair zijn omdat het een stuk verder rijden is.

Quick op 2 nov 2019 23:36

In la Plagne zitten heel veel Russen, er zijn zelfs Russische restaurants.

Ik weet dat die week meestal rustig is, aangezien we bijna altijd in die week op vakantie gaan (juist vanwege de rust). Maar aangezien ik las dat er in La Plange juust veel drukte is ivm veel bedden in verhouding tot de hoeveel liften/pistes vroegen we ons af hoe het daar met de drukte gesteld is.

Een week later (de week waar oud en nieuw niet in valt) is meestal heel rustig!

Bedankt allemaal!

Wij zijn vorig seizoen in de laatste/eerste week van het jaar geweest en drukte viel ons enorm mee. Als je en beetje oplet richting welk punt/lift je gaat is het heel goed te doen!

Plaats een reactie