La Grave

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Grave La Meije

Ik ga in de lesvrije week (30/02/2016-7/02/2015) samen met mijn vader op skireis naar La Grave. Hij is een ski-expert met veel off-piste ervaring (ik heb bijna nog nooit iemand gezien met zo’n perfecte techniek, zowel op de piste als off-piste, er zijn zelfs niet veel monitoren die aan zijn techniek kunnen tippen). Zelf heb ik ondertussen dankzij hem ook al wel een zeer degelijk off-piste niveau. Ik zou graag nog wat info hebben over La Grave van ervaren skiërs (routes die je zeker moet doen, of juist te vermijden, eigen ervaringen… alle info is welkom!) Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:54

Ik zou deze vraag vooral stellen op WePowder. Hier zijn niet veel mensen die daar geweest zijn denk ik…

Beste advies wat ik kan geven als je nog nooit in La Grave bent geweest is: Huur een gids

Andere vraag: Hebben jij en je vader, buiten de ‘perfecte’ ski techniek, ook kennis, kunde en materialen m.b.t. lawineveiligheid.?

Zo niet, dan zou ik zeker een gids huren.

When life gets too complicated.... SKI

We zijn beiden in bezit van een pieper, schep & sonde. Mijn vader weet perfect hoe er mee te werken & heeft het mij ook al helemaal uitgelegd en aangeleerd dmv eenvoudige voorbeelden. Ik weet dus ook hoe ermee om te gaan. Hij is ook al wel eens in La Grave geweest! :)

Volgens dat artikel is de tunnel inderdaad gesloten maar kan je vanuit België gemakkelijk langs een andere weg er geraken! :)

ik vind ‘perfect’ altijd een gevaarlijk woord om te zeggen, wat voor vergelijkingsmateriaal heb je, wat is de overtreffende trap van perfect als t gaat om de professionele off-piste skiërs waarbij t ook wel eens fout gaat?

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik denk dat de vele youtube filmpjes van la grave aantonen hoe gecompliceerd het gebied is met steile afgronden waar je soms alleen kan abseilen. Daarnaast zijn bergen altijd in beweging, dus weet je als leek niet wat de actuele toestand is. Het is simpelweg geen gewoon offpiste gebied, dus regel een gids als je die kant op gaat, ongeacht je niveau.

Daar weet @Rogier wellicht ook wel meer van. Zijn achtertuin :)

Not all who wander are lost

Ik zal zo/vanavond even wat meer antwoord geven! Voor nu, volgens mij is het duidelijk dat topic starter en zijn vader ervaring hebben. Als dat zo gezegd wordt heb ik geen reden om te twijfelen. En dan zijn 3 reacties om aan te geven dat je echt off-pistre ervaring nodig hebt wat veel van het goede. Ik denk dat de vader van de topic-starter dat ook vast kan bedenken.

Click. Click. Peace

Hier alvast een artikel over La Grave: http://www.antonmagazine.nl/chapter/173

Click. Click. Peace

Oke bedankt!

@rogier ik wacht ;-)

Plaats een reactie