Sneeuwkwaliteit La Bresse

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Bresse Hohneck

Wij zouden zondag en maandag 2 dagen skiën in La Bresse.
Op de onderste piste ligt 30cm sneeuw op de top 60cm maar hoe gaat dit evolueren de komende dagen?
Er zijn nu al een aantal pistes gesloten.
Morgen temperaturen tot 9° , vrijdag ook regen, vanaf zaterdag terug wat kouder en hopelijk ook nachtvorst.

Hotel is al geboekt maar kan ik gratis annuleren voor vrijdag?
Als de sneeuwkwaliteit te slecht is blijf ik liever thuis.

Waarom vraag je dat aan ons ? Die vraag moet je vragen aan het hotel.

May the ski force be with you !!

Ik ben vorig weekeind geweest en het was zondag al licht aan het regenen . Sneeuwkwaliteit was nog goed maar ik vrees dat dit nu wel eens gedaan zou zijn .

Reken voorlopig niet op goede sneeuw.

Bedankt voor de reactie Evert
In het weerbericht op deze site wordt er zelden gesproken over de Vogezen, enkel Winterberg wordt eens vermeld
Dat is jammer, voor een paar dagen is La Bresse nochtans wel een aanrader op maar 5u rijden van Brussel

*bericht bewerkt door Triple-T op 01 feb 2017 13:08

Dat de Vogezen niet genoemd wordt in het dagelijkse weerbericht, betekent nog niet dat er niks over te vinden is: https://www.wintersport.nl/skigebieden/labresse/weersverwach…

Waarom vraag je dat aan ons ? Die vraag moet je vragen aan het hotel.

CJAHulskamp op 1 feb 2017 11:00

Uiteraard , was ook niet als vraag bedoeld, vraagteken stond gewoon verkeerd …

Dat de Vogezen niet genoemd wordt in het dagelijkse weerbericht, betekent nog niet dat er niks over te vinden is: https://www.wintersport.nl/skigebieden/labresse/weersverwach…

franksplinter op 1 feb 2017 13:21

Zo zijn er vele sites maar qua betrouwbaarheid laat dat toch vaak te wensen, sommige sites spreken elkaar ook tegen qua sneeuwgrens en temperaturen.
Het zou leuk zijn om er iets over te lezen in het dagelijkse weerbericht van Roel

*bericht bewerkt door moderator op 01 feb 2017 14:04

Wij waren zaterdag in LaBresse. Mooi weer en alles open. Was eerste dag dat het wat warmer was. Sommige pistes (zonder sneeuwkanonnen) o.a. Kastelberg en Goulet begonnen het al moeilijk te krijgen. Bruine plekken… Zie nu dat Kastelberg ondertussen al gesloten is… Op webcams zie je wel dat het snel achteruit gaat nu. Alle hoofdpistes onder Vologne en Artimont hebben wel voldoende onderlaag. Zaterdag was al druk maar dit weekend begint vakantie in Frankrijk. Dan zou ik LaBresse of Gerardmer eerder mijden zeker als enkele mooiere pistes gesloten zijn… Als je toch dichtbij wil zou ik dit weekend naar Sauerland gaan. Meer sneeuw en betere liften waardoor wachttijden beter meevallen. Als je toch LaBresse kiest zorg er dan voor dat je voor 8u30 op de parking bent. Zaterdag stonden ze al tot één km ver langs weg geparkeerd.

Nog nooit in Sauerland geweest maar ben aan het overwegen om bestemming te veranderen. Vooral omdat er meer sneeuw lijkt te liggen dan in de Vogezen.
Voor beide geven ze sneeuw zondag en maandag maar in La Bresse zou het zondag ook wel eens regen kunnen zijn.

Ik zou mijn vrouw haar techniek nog wat willen bijschaven voor de krokusvakantie.
Dus ben op zoek naar eerder brede niet te steile pistes.
Willingen lijkt me dan beter geschikt dan Winterberg of heb ik het mis?

Heb 3 hotels gevonden op loopafstand van de Gondel in Willingen.

Voila, hotel in La Bresse geannuleerd en ander hotel geboekt in Willingen vlak aan de gondel.
Als we het zondag gezien hebben in Willingen misschien maandag nog een dagje naar Winterberg.

Bedankt voor de tip!

*bericht bewerkt door Triple-T op 03 feb 2017 20:43

Beste keuze die je kon maken gezien de sneeuwomstandigheden… La Bresse en Gerardmer zien er niet zo goed uit op de webcams nu en ze voorspellen nog meer regen en wind.
Wiilingen heb je wel gezien in 1 dag. Maak zeker ook de oversteek naar Sonnenlift en Ritzhagen. Wel vervelende oversteek. Skies paar keer uit en wat lopen maar wel de moeite…
Maandag Winterberg lijkt me ook goed idee. Veeeel minder druk dan en goeie liften en (oefen)pistes… Zondag zal het te druk zijn daar.
Veel plezier.

Ik vroeg me al af hoe je van de Ettelsberg naar Ritzhagen kunt skien?
Moet je een stukje over de parking?

Inderdaad de baan/parking oversteken onderaan de piste aan het restaurant. Dan kun je normaal weer stukje skiën maar dan moet je terug een weg over. Het is vrij duidelijk en wijst zichzelf uit… Volg de anderen ?. Is wel wat vervelend. Volgend jaar met nieuwe lift zal het vlotter gaan.

Plaats een reactie