Skipas delen in La Norma

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Norma

Hi,

Volgende winter gaan we naar La Norma.
Wegens praktische reden (hond) zouden er enkelen enkel 's ochtends skiën en anderen enkel 's namiddags.
Ik vroeg me af of de skipas in La Norma op naam staat?
Ik zag dat dit met een elektronische kaart is, echter staat de naam hierop vermeld?
Idealiter zouden we een 6-daagse delen of indien dit op naam staat is bv 6x1d een alternatief of staan die dan ook op naam?

Thx!

Dat hangt van de voorwaarden van het skigebied af. Normaalgesproken is een pas niet overdraagbaar, ook zonder dat er een naam op staat. Skigebieden hebben daarvoor enigszins tot zeer geavanceerde software die de klant bij het poortje herkend. Volgens mij is om die reden een pasfoto ook bijna nooit meer nodig. Sommige skigebieden bieden wel `wisselpassen´ aan, maar op de site van La Norma kan ik daar niks over vinden (wel aantrekkelijke familiepassen).

hoe moeilijk is het om een ochtend of middag pas te nemen?

@dekkie

Zeker niet moeilijk maar wel duurder.
TS zoekt naar goedkoopste oplossing, volgens mij een terechte vraag naar de mogelijkheden, niet?🤔

Born to run. B.S.

Dit topic eindigt altijd hetzelfde: eerst allerlei mensen die het niet vinden kunnen, dan mensen die vinden dat het zo duur is dat het gewoon moet kunnen en dan een paar anekdotes van ‘gepakte’ mensen.

Op het eind biedt dan @rogier aan om even contact op te nemen met het skigebied om duidelijkheid te krijgen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dit topic eindigt altijd hetzelfde: eerst allerlei mensen die het niet vinden kunnen, dan mensen die vinden dat het zo duur is dat het gewoon moet kunnen en dan een paar anekdotes van ‘gepakte’ mensen.

Roy83 op 01 sep 2020 19:23

@Roy83 : je moet waarzegger worden. Geen van je beweringen lees ik al in dit topic.

*bericht bewerkt door 77steve op 01 sep 2020 19:24

Allereerst leuk dat jullie voor LA NORMA😍☃️ hebben gekozen. Mocht je gaan voor halve dagen passen dan is dat op een week een verschil van 13 euro in het voordeel tov een weekpas, mocht je dan eens een uurtje langer willen skiën dan is dat die 13 euro wel waard lijkt mij. Dagkaarten/Weekpassen hebben geen foto erop staan maar wel is er controle bij het instappen bij de gondel en de stoeltjeslift in het dorp als je de berg op gaat. Geen idee of ze aan de hand van nummers en beelden die eventueel gemaakt worden kunnen traceren of je met meerdere personen gebruik maakt van een pas. Wij hebben een jaarpas waar wel een foto op staat en bij de gratis kinderpassen wordt ook gebruik gemaakt van een foto.
Alvast veel plezier in LA NORMA😍☃️
Ps: graag gebruik maken van de gratis poepzakjes voor de hond😉

LA NORMA😍☃️

Dit topic eindigt altijd hetzelfde: eerst allerlei mensen die het niet vinden kunnen, dan mensen die vinden dat het zo duur is dat het gewoon moet kunnen en dan een paar anekdotes van ‘gepakte’ mensen.

Roy83 op 01 sep 2020 19:23

@Roy83 : je moet waarzegger worden. Geen van je beweringen lees ik al in dit topic.

77steve op 02 sep 2020 08:13

Hier niet nee, normaal vaak wel :). Punt is dat je natuurlijk gewoon een mailtje kan sturen naar het skigebied, dan weet je wat de opties zijn.

Of gewoon doen wat @piefke zegt hierboven.

*bericht bewerkt door Roy83 op 02 sep 2020 08:15

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Allereerst leuk dat jullie voor LA NORMA😍☃️ hebben gekozen. Mocht je gaan voor halve dagen passen dan is dat op een week een verschil van 13 euro in het voordeel tov een weekpas, mocht je dan eens een uurtje langer willen skiën dan is dat die 13 euro wel waard lijkt mij. Dagkaarten/Weekpassen hebben geen foto erop staan maar wel is er controle bij het instappen bij de gondel en de stoeltjeslift in het dorp als je de berg op gaat. Geen idee of ze aan de hand van nummers en beelden die eventueel gemaakt worden kunnen traceren of je met meerdere personen gebruik maakt van een pas. Wij hebben een jaarpas waar wel een foto op staat en bij de gratis kinderpassen wordt ook gebruik gemaakt van een foto.
Alvast veel plezier in LA NORMA😍☃️
Ps: graag gebruik maken van de gratis poepzakjes voor de hond😉

@Piefke jij bent duidelijk een La Norma fan. Hij staat ook op ons verlanglijstje. We vinden de gebieden in de Maurienne die we al bezocht hebben namelijk erg geslaagd. Je hebt het over een jaarpas. Hoe vaak moet je gaan om dat er uit te halen? Kopen jullie met een vroegboek korting? Is de jaarpas alleen geldig voor La Norma, of is het een combinatie pas met andere gebieden in de buurt?

*bericht bewerkt door SandraSki op 02 sep 2020 08:51

sneeuw witje en de 7 bergen

@SandraSki ja dat klopt☃️
Welke gebieden hebben jullie al bezocht?
De jaarpas kopen wij idd met vroegboekkorting, hoe vroeger hoe meer korting, 2 weken kerst is op die manier voor ons met de jaarpas al voordeliger dan 2 losse weken boeken.
Deze pas is dan het hele winterseizoen geldig in LA NORMA😍☃️ en ook onbeperkt te gebruiken in Valfrejus, Aussois, Val-Cenis, Bessans en in Bonneval-sur-Arc. Daarnaast geeft deze pas je dan ook toegang tot de opengestelde liften in de zomer😎

LA NORMA😍☃️

@Piefke we zijn eerder in Val Cenis en Galibier Thabor geweest
ik zie dat een jaarpas € 325,- p.p. kost. Dat is inderdaad interessant.https://www.la-norma.ski/page/tarifs-forfaits-ski-FR.html…
We gaan minimaal 3x een week skiën en we zouden ons prima een seizoen in de haute-Maurienne kunnen vermaken. Ook de wat kleinere skigebieden ontdekken. Stof tot nadenken…

sneeuw witje en de 7 bergen

Allereerst leuk dat jullie voor LA NORMA😍☃️ hebben gekozen. Mocht je gaan voor halve dagen passen dan is dat op een week een verschil van 13 euro in het voordeel tov een weekpas, mocht je dan eens een uurtje langer willen skiën dan is dat die 13 euro wel waard lijkt mij. Dagkaarten/Weekpassen hebben geen foto erop staan maar wel is er controle bij het instappen bij de gondel en de stoeltjeslift in het dorp als je de berg op gaat. Geen idee of ze aan de hand van nummers en beelden die eventueel gemaakt worden kunnen traceren of je met meerdere personen gebruik maakt van een pas. Wij hebben een jaarpas waar wel een foto op staat en bij de gratis kinderpassen wordt ook gebruik gemaakt van een foto.
Alvast veel plezier in LA NORMA😍☃️
Ps: graag gebruik maken van de gratis poepzakjes voor de hond😉

Piefke op 04 sep 2020 09:10

Deze berekening klopt volgens mij niet helemaal
De vraag is kan van 1 weekpas (á €175) gebruik maken met 2 personen terwijl een halve dag pas €27 is (wat neer komt op €324 voor 6 dagen voor 2 personen).

En wat @Roy83 ook al aangeeft is dit een jaarlijks terugkomende vraag (meestal gaat het wel om jonge kinderen dus nu met een hond is het uniek ;-) ) met de zelfde voor en tegenstanders.

@Togi die berekening klopt wel maar het is maar net hoe je hem wilt lezen. Welke belangen hecht je waaraan. Ik kan alles helemaal uitschrijven maar dat kost mij meer tijd en daarna krijg je er vaak niks meer over te horen… Een beetje goodwill van een TS in zelf onderzoek hoort er ook bij of een vraag erover nav de verstrekte info geeft je iig het idee dat er wat met je info gedaan wordt.☃️
@SandraSki 3 weken is zeker de moeite om eens deze pas te nemen. Het is interessant om eens te doen en ook nog de mogelijkheden erbij om een dagje te skiën in de gebieden waar je een paar dagen mag skiën met je pas, ook Orelle is prima aan te rijden als je een dagje in Valtho wilt skiën, komt er wel een skipas bij voor die dag.☃️

LA NORMA😍☃️

La norma skipassen staan allemaal op naam, dit wordt gecontroleerd als je een gondel instapt maar deze controle houd meer in dat je niet met een wandelpas en ski uitrusting naar boven gaat. Heb er zo al verschillende uit de rij zien gehaald worden. En volgens dat ik vorige jaren zag zien ze ook het geslacht op hun systeem en geboortedatum. Normaal gezien kan je wel een wandelpas nemen en deze upgraden voor een dag naar skipas. Je kan ook gewoon mailen naar la norma info. Deze spreken ook nederlands en antwoorden in het nederlands, heb dit 3 jaar geleden eens gedaan om te vragen of er hondenopvang is in het dorp en/of je met je hond in de lift mag. Helaas was het antwoord op beide negatief waardoor een wandelpas ook ineens overbodig was.

@Togi die berekening klopt wel maar het is maar net hoe je hem wilt lezen. Welke belangen hecht je waaraan. Ik kan alles helemaal uitschrijven maar dat kost mij meer tijd en daarna krijg je er vaak niks meer over te horen… Een beetje goodwill van een TS in zelf onderzoek hoort er ook bij of een vraag erover nav de verstrekte info geeft je iig het idee dat er wat met je info gedaan wordt.☃️

Piefke op 07 sep 2020 09:35

Sorry maar je berekenen beantwoord niet helemaal de vraag van TS
Je hebt gelijk dat als je 6 halve dagpassen je 13 euro goedkoper bent dan 1x een 6 daagse kaart.
Maar voor 2 personen heb je 12 halve dag passen nodig.
En de vraag van TS is, is of de weekkaart uitwisselbaar is cq wordt er streng op gecontroleerd of zijn er alternatieven (zo zijn er gebieden met passen voor ouders die willen afwisselen waarbij je €10 meer betaald voor de administratie van 2 personen)
In dat geval ben je met 12x een halve dagkaart duurder uit dan 1x een weekkaart

Ps je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat TS niet eens meer naar onze antwoorden kijkt ;-)

TS is misschien niet actief tussen de reacties, maar ik ben wel blij met de info! Dus jullie antwoorden worden gewaardeerd.

sneeuw witje en de 7 bergen

Plaats een reactie