Parkeren in Peisey-Vallandry

Dit onderwerp gaat over de bestemming Peisey - Vallandry

Zit er aan te denken om rond oud en nieuw een weekje naar dit dorpje te gaan. Op de website van het dorp werd het me niet duidelijk dus dan mijn vraag maar hier:

Het schijnt dat er alleen betaald geparkeerd kan worden. Klopt dit? En zo ja, weet iemand wat de kosten zijn voor een week.

2 jaar geleden in Vallandry gezeten eind januari. Buiten parkeren was toen gratis. De auto binnen zetten was betaald. Zou kunnen zijn dat dit nu aangepast is. Overigens parkeerden wij wel bij de accomodatie waar wij zaten, L’Orée des Cimes.

Vorig jaar idem, buiten gratis, binnen betaald. De parkeerplaatsen recht tegenover het centrum, en dus ook de lift zijn alleen wel vaak bezet. Als je 200 meter doorrijdt kan je ook gratis aan beide kanten van de weg in parkeervakken staan.

Als je deze coordinaten in de zoekbalk van http://maps.google.nl plakt dan zie je wat ik bedoel: “45.558723,6.762943”.

Overigens is Peisey-Vallandry een zeer goede keuze als je Paradiski wilt verkennen.

@Henk en Marco K:
Bedankt voor de nuttige info. Dit dorpje lijkt me inderdaad erg gunstig gelegen in Paradiski en desondanks niet zo massaal als Les Arcs of La Plagne. Ik ga vanavond boeken!

Plaats een reactie