blauwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Hallo,
zijn er in Les Arc 1800 voldoende blauwe pistes om een weekje te skiën met het gezin ( dus niet te moeilijk en liefst overzichtelijk) (in de buurt van het Mercure hotel), of toch beter naar La Plagne 2000 (bv Les Balcons Villages)?
Mvg
Mieke

Denk dat je in La Plagne toch veel beter zit als je blauw wilt. La Plagne is ook goedkoper dus voor beginners is La Plagne zeker het beste gebied van de twee. Maar gevorderden kunnen er zeker ook goed terecht.

FULL SEND

Vorige jaar geweest met Nieuwjaar in La plagne 2000 en is zeker te doen met Kids ( tussen 5 en 13 jaar) , mooie pistes

tegengeluid: ben er vaak geweest, maar vind eigenlijk les arcs veel mooier om te skiën. vanuit 1800 kan ook een beginner prima uit de voeten.

Edwin van Riel

tegengeluid: ben er vaak geweest, maar vind eigenlijk les arcs veel mooier om te skiën. vanuit 1800 kan ook een beginner prima uit de voeten.

evr66 op 02 okt 2020 09:06

Als sportieve skiër vind ik les arcs ook een beter gebied, maar ik vond La Plagne een overzichtelijker skigebied en zeker beter voor beginners en goedkoper!

FULL SEND

Voor Blauwe pistes zit je best goed in Arc 1800, je kan er echt alle kanten uit via blauwe pistes.
Ook een voordeel is dat je bij niet-ideale weersomstandigheden telkens kan kiezen tussen hogere pistes (richting Arc1950) of beschutte pistes tussen de bomen (richting Vallandry).
Als je La Plagne - Balcons overweegt moet je daar wel rekening mee houden voor je familie (slecht weer = altijd vertrekken en thuiskomen boven de boomgrens).

Toen ik vele jaren geleden in La Plagne (Bellecote) zat vond ik de aanduiding van de pistekleuren wel niet consistent.
Er waren veel blauwe piste die toch regelmatig steilere stukjes hadden wat op dat moment (ijsplaten in Januari) niet ideaal was voor beginners. Mijn vrouw die toen haar eerste skiweek had heeft daar toch toen toch veel op gevloekt, maar met veel verse sneeuw (met krokus of zo) kan dat helemaal anders aanvoelen.
Ook bij de rode pistes toen zaten er omgekeerd soms vlakkere stukken stukken tussen.

Wanneer denk je op reis te gaan? La Plagne staat er ook ook een beetje gekend voor zijn massatoerisme in de piekweken, waarbij de zeer hoge liftcapaciteit vaak nog niet genoeg is om lange wachtrijen te vermijden (in dalperiodes heb je dan weer eigenlijk net voordeel van deze hoge capaciteit).

Glide on!

Als je dan toch “moet” kiezen tussen Les Arcs en La Plagne, zou ik voor La Plagne gaan. Hier zijn meer en betere blauwe pistes dan in Les Arcs, vind ik.

Check anders even mijn reviews over beide gebieden.

zowel Les Arcs als La plagne zijn wel goed te doen voor beginners vind ik.
In beide al verschillende keren geweest zelfs tijdens de drukke krokusweek en paasvakantie…
Als je persé aan de lift wilt staan wanneer ze opengaan, en NIET de meest logische volgorde aanhoud… dan valt het aanschuiven best wel mee. Nog nooit langer dan 15min (enkel bij TransArcs, Aiguille Rouge in Les Arcs en Collosses in La Plagne) moeten staan aanschuiven.

Leuke Blauwe pistes
Les Arcs:
Vanop Col de la Chal tot aan de lift Pre Saint Esprit
-) Plan vert of Dents du peigne… beide mooi breed en meestal tot laat na de
middag weinig of geen volk…
-) Edelweis… mooie brede piste, enkel aansluiting met de zwarte die er op uitkomt is ff uitkijken
-) Vallée de l’arcs 1… mooi breed, wel druk en kans dat onderaan de piste redelijk slushi wordt laat in de middag

Van L’Arpette naar Arc 1850
-) Arpette 3
-) Charmertogger
-) Plans Bois
-) Maitaz
Allemaal mooi brede, met hier en daar soms smaller stukje, wel drukker

De Foret 2 en 1 zijn ook leuk om te doen… iets smaller maar nergens technisch moeilijk

La Plagne
Richting Montalbert is de gelijknamige piste altijd heel rustig

Vanop roche de Mio
Levasset heel erg breed, enkel moeilijker stukje aan de Quilis lift
en dan aan de kant van Champagny de Crepines, Rossa en Serac altijd heel erg rustig

plagne Centre,
Verdons… mooie brede piste

De rest in la plagne is meestal niet te moeilijk, wel rekening houden dat het er wel drukker kan zijn…
hoe verder je de uithoeken opzoekt… hoe rustiger het wordt…

En zoals gezegd, heb je in Les Arcs meer beschutting tussen de bomen als het slechter weer is dan La Plagne dat inderdaad boven de boomgrens ligt

*bericht bewerkt door flap20 op 02 okt 2020 16:28

Plaats een reactie