Sneeuw in Les Orres half december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Orres

Hallo

We zouden een shortski boeken tijdens het weekend van 15 december. Volgens de site van Les Orres is het gebied vanaf 1 december open.

Weten jullie hoe groot de kans is dat er dan geen sneeuw ligt? Want het gebied ligt vrij laag en heel zuidelijk.
Of zijn de sneeuwkanonnen sowieso voldoende om sneeuw te garanderen?

Groeten
Jorn

http://www.skipass.com/forums/enmontagne/meteo/sujet-122988…

http://translate.google.nl/translate?sl=fr&tl=nl&js=…

Het ligt helemaal niet zo laag. Dorp op 1650 resp. 1800 (er zijn 2 delen, 1800 is het nieuwste). Top op 2800. Bovendien pal noord gelegen.

Maar: het ligt wel in de zuidalpen.
En daar is het motto: hit-or-miss. Oftewel: het verschil tussen goede en slechte jaren is extreem groot, veel groter dan in de noordfranse alpen.

Realiseer je wel: het is lang rijden, vooral het laatste stuk. Voor een shortski, kies eerder 1 van de bestemmingen in de noordfranse alpen, scheelt al gauw een uur of 3 reistijd.

The older I get, the better I was

Les Orres heeft een goed netwerk aan sneeuwkanonnen, en ik heb het hier afgelopen jaren nog nooit on-skibaar gezien half december, maar het is extrem vroeg voor alle niet zeer hoog gelegen skigebieden. Andere skigebieden in de buurt openen pas het tweede weekend van december wat reeëler klinkt dan 1 december.

Heel eerlijk gezegd zou ik voor een ander gebied gaan, als Val Thorens of Tignes of een gletsjer gebied in Oostenrijk.

Click. Click. Peace

Of je wacht tot een weekje van tevoren met boeken, dan heb je redelijk zicht op hoe de omstandigheden zijn, en als de situatie niet zo best lijkt, kies je een ander gebied waar het beter is. Ik denk niet dat het weekend van de 15e volledig volgeboekt zal zijn (tenzij je met een grote groep gaat, in dat geval speel je zoals Rogier aangeeft beter op safe).

Running against the wind

Bedankt voor de informatie!
De conclusie: het blijft een risico omwille van de ligging en de vroege datum.
We zullen dus een, beetje geluk moeten hebben.
Het rijden maakt ons niet uit. Een nachtje doorrijden met de tankkaart van het werk op zak is geen probleem.

We gaan waarschijnlijk een appartement boeken van 151 euro voor vier personen voor 3 nachten.
Dus in het slechtste geval ligt er geen sneeuw en verliezen we 150 euro. :)

Plaats een reactie