Route naar Livigno

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

@ll, jullie ook fijne vakantie in Livigno.

Wij nog 4 weken en dan gaan wij die kant op. Via de duurste route Zwiterland incl. vignet.

Groeten, Harald

Iemand een idee wanneer de Flüelapass open gaat ?
Als ik op viamichelin mijn route bepaal voor de eventuele afreis datum (14 april) gaat die over de Flüelapass, maar weet niet of dit betrouwbare info is.

Iemand een idee wanneer de Flüelapass open gaat ?
Als ik op viamichelin mijn route bepaal voor de eventuele afreis datum (14 april) gaat die over de Flüelapass, maar weet niet of dit betrouwbare info is.

Benn op 31 mrt 2018 08:55

Hoi Benn

mss op deze site eens volgen
http://www.strassen.gr.ch/sites/strassenzustand/karte.html…

Persoonlijk zou ik deze route niet nemen, elk zijn zin natuurlijk. Veilige reis gewenst!

Bedankt voor de link.
Vorig jaar in december ook via de fluelapass gereden en stond in 9 uurtjes vanuit Brussel in Livigno. Dus ik vind die route best ok.

Er ligt veel te veel sneeuw in Zernez die pas zit nu zeker dicht. Verwacht niet dat die op 14 april open zal zijn.

Zeer benieuwd wanneer die in december open was aangezien wij in de kerstweek 2017 in Livigno waren en toen was de pas gesloten.

Groeten, Harald

Was eerste week van december, maar met vorig jaar bedoelde ik eigenlijk vorig seizoen. Dus december 2016

*bericht bewerkt door Benn op 31 mrt 2018 12:55

@Benn
wij gaan van 7/4 tot 14/4 naar Livigno, zullen je op de hoogte houden via info terplaatse.

Born to run. B.S.

Was eerste week van december, maar met vorig jaar bedoelde ik eigenlijk vorig seizoen. Dus december 2016

Benn op 31 mrt 2018 12:54

Dat dacht ik al, vandaar mijn vraag, zijn namelijk met de kerst 2016 vanuit Livigno over de Flüelapass gereden aangezien die voor ons in jaren eens open was.

Veel ski plezier, ligt voldoende sneeuw en is gisteren/vannacht nog 40 cm bij gevallen.

Groeten, Harald

De fluelapass open met kerstmis lijkt me uitzonderlijk.

De fluelapass open met kerstmis lijkt me uitzonderlijk.

MorRonski op 31 mrt 2018 20:14

Kerst ‘16 zijn we erover gereden. Toen was de status “open maar sneeuwbedekt”. Eigenlijk alleen een heel klein beetje sneeuw op het hoogste punt. Kerst ‘17 was ie al zeker 4 weken gesloten.

Ik ben er afgelopen juli overheen gereden en roen lag’ie er prima bij ;-)
Maar de fluelapass wordt niet opengehouden in de winter en dat is niet voor niets: onbegonnen werk. Al kan je met de Kerst natuurlijk een keer mazzel hebben (hoewel, mazzel… De sneeuwcondities zullen dan ook niet best zijn denk ik.) Deze winter zal er echter genoeg liggen en ik zou ervan uitgaan dat dit ook half april nog het geval is.
Het Engadin bereik je via de Julierpass of de Vereinatunnel, voor Livigno rijd je in de winter normaal gezien anders.

De fluelapass open met kerstmis lijkt me uitzonderlijk.

MorRonski op 31 mrt 2018 20:14

Kerst 2016 was deze open en zijn wij op de terugweg (30/12) vanuit Livigno erover geweest. Voor ons de eerste keer in de winterperiode dat hij open was in jaren.

Groeten, Harald

Plaats een reactie