Livigno: alle pistes open tijdens de laatste week?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat sommige mensen bijna doen alsof hij gek is omdat hij een afwijkende mening heeft. .

Matthias123 op 17 apr 2018 07:12

Wie doet of @Koth een beetje gek is? Elk van de reageerders vraagt toch maar naar zijn reactie omdat hij alléén maar vertelde “nooit meer naar Livigno” en verder geen uitleg gaf( wat ie trouwens ook niet verplicht is)
Er is alléén maar interesse naar zijn bevindingen , niet? @Matthias123

dan58 op 17 apr 2018 08:40

Hij gaf inderdaad nog geen onderbouwing maar de manier van reageren van een aantal mensen die het wel een mooi gebied vinden zijn wel op een manier geschreven dat het overkomt alsof hij grote onzin verteld. Of zie ik dat verkeerd als je hem ziet als een alias van de persoon die hier al een aantal keer geblokt is?

Born to Ride

Prima toch, zoveel mensen zoveel wensen.

Groeten, Harald

Beste,

Rustig maar mensen, ik wou hier zeker geen polemiek starten. Misschien een klein beetje meer uitleg bij mijn onderbouwing.
In januari gaan wij steevast met een paar vrienden naar een (meestal) Oostenrijks skigebied maar zijn ook al naar verschillende Franse skigebieden geweest.
In de Paasvakantie dan, gaan wij reeds een jaar of 4 telkens met onze gezinnen naar Gerlos, onze madammen en kindjes kunnen dus in principe alleen een vergelijking maken tss. Gerlos en Livigno. De heren onder ons gezelschap hebben een pak meer ervaring en lieten zich redelijk negatief uit, waaronder ikzelf, over Livigno (de reden kunt u lezen in voorgaande post).
Ieder heeft zijn eigen smaak en goesting, en dat is maar goed ook.
Laat ons nu maar vd de zomer genieten en uitkijken nr de volgende winter!
Gr Steven

Niet iedereen zit constant achter zijn schermpje!
GrKOTH op 16 apr 2018 23:35

Thx voor de" sneer", was als grap bedoeld maar blijkbaar niet begrepen. :)[post]dan58 op 17 apr 2018 08:43[/post][/quote]

Het was niet als sneer bedoeld, maar tegenwoordig verwacht iedereen dat men onmiddellijk reageert op sms, mail, telefoon enz dat het blijkbaar al abnormaal is wanneer met 6uur tussen laat tss. 2 posts. Kracht (zwakte) van sociale media of zoiets…
Gr Steven

*bericht bewerkt door KOTH op 17 apr 2018 22:18

Als ik op de webcams kijk heeft de zon de afgelopen dagen al heel wat sneeuw laten wegsmelten :-(. Hopelijk gaat het nog goed voor volgende week

De reactie op mijn vraag hoeveel pistes er open zullen blijven na 1/5:
Dear Sirs,

regarding your kind request, we are pleased to inform you that at the Carosello 3000 side from 02/05/2018 to 06/05/2018 there will be 2 lift (Federia and Baby Lac Salin) and 4 slopes open.
The daily ticket for that 2 lifts will cost € 15.00, and will be valid only for that 2 lifts.
Within 01/05/2018, the daily skipass will cost € 25.

We remain at your complete disposal and we wish you a pleasant day.
Best regards from Livigno!

Rocca Giovanni

Mijn vriendin en ik zijn enkele dagen thuis… En volgend jaar ga ik terug als de skipassen weer gratis zijn. Wat vond je er zo slecht aan?

japser op 16 apr 2018 18:57

Hey Japser

kan je me even wijzer maken en zeggen waar je dit kon terugvinden mbt de skipassen volgend jaar? Alvast bedankt!
Was voor mezelf de tweede maal en onze groep van 12 heeft er volop van genoten. Wij zien het dus zeker en vast wel zitten om terug te keren.

Ikzelf kan de negatieve commentaar niet bevestigen, integendeel, maar zo zie je maar dat iedereen eigen wensen/ meningen heeft. Begrijp enkel niet wat je nog met de auto wil bereiken in Livigno aangezien de busverbindingen daar toch uitstekend zijn?

Soit, die taxfree zone mag me nog wel eens verwachten -:)

Grts
Frederik

kan je me even wijzer maken en zeggen waar je dit kon terugvinden mbt de skipassen volgend jaar?

fdm_04 op 19 apr 2018 09:52

https://www.livigno.eu/evento/SKIPASS-FREE_14578

Dit is al jaren zo, volgens mij altijd dezelfde week.

@Gigi
pas terug van Livigno en gesproken met uitbaters van accomodaties.
Ski pas FREE is in overleg met VVV en hotel-en appartementuitbaters.
Verschilt van jaar tot jaar.
Volgend jaar(2019) start FREE week op 6/4/2019 maar NIET voor alle deelnemende acco’s.
Voorwaarde blijft wel : boeken met minimum 4 nachten hotel of 7 nachten appartement bij deelnemende acco’s.
Veel plezier met je komende skitrip !!

Born to run. B.S.

*bericht bewerkt door Gnurider op 19 apr 2018 12:02

Bij het uitrijden van Livigno richting huiswaarts, ongeveer om 06u smorgens op 14/04, stond de Zwitserse douane en politie aan het uiteinde vd tunnel!
Ons (6 Belgische wagens) hebben ze na ondervraging ongemoeid gelaten maar er stond daar een bestelwagen met Poolse nummerplaat en die hebben ze werkelijk van het eerste tot het laatste gestript :-)
Wat mij ook opviel is dat er in het tolhuis ook al zeer veel (in beslag genomen??) sterke drank stond gestockeerd!
Alhoewel Zwitserland en Italie niets met elkaar te maken hebben schieten ze toch een beetje in hun eigen voet me dunkt…

Gr

*bericht bewerkt door KOTH op 19 apr 2018 22:32

Zwitserland behoort niet tot de EU, vandaar de grenscontroles.
Ik herinner me uit vroegere tijden dat dit overal zo was als we op vakantie gingen. Zelfs tussen Nederland en België werden controles gehouden. Ik zou zeggen “leve de EU”
Wat ik dan wel vreemd vind is dat die controles pas beginnen rond 05:00 's morgens.
Met carnaval passer ik deze grens rond 04:30, en dan staat er geen kat, en kun je zo doorrijden.

Vooral het feit dat je vanuit een taxfree zone slechts 1l/ alcohol van boven de 22° mag meebrengen (per volwassene) is hiervoor de reden. Zelf (gelukkig) geen last van gehad bij het buitenrijden die dag. Was wel omstreeks 8u.

Het is moeilijk je in te houden wanneer je bv. weet dat 1l Bulldog hier zo’n €38 kost en daar te koop staat voor €11 …

Zondag 29/4 ook geen controle gehad omstreeks 10:30

Aangezien er in Livigno te weinig pistes open zijn deze periode, zijn we uitgeweken naar Breuil-Cervinia. Vandaag waren hier alle pistes en ook de verbinding met Zermatt geopend. Er is bijna geen hond op de pistes, op een handvol Polen na. De skipas kregen we gratis bij ons verblijf.
Na 14u hadden we last van de binnentrekkende wolken, maar lager in het gebied was het zicht nog prima. Zelfs in het dal ligt nog ruim een meter sneeuw. Deze snowboarder is happy :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/f6c1dbb6c1a8c8c9730e2f7f...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/9d2d46a1994983acd2ec7166...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a20ad9f046aec007ad2b8aec...

Lekker!!!

Mr. Slow

Plaats een reactie