bereikbaarheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Graag wil ik weten of je naar Livino alleen de weg via de pas kan bereiken door middel van de autotrein. Of zijn er nog andere wegen waar je Livigno mee kan bereiken.

Ik ga al enkele jaren met karnaval naar Livigno, en ook weer dit jaar.
Ik vertrek vanuit Limburg (België).
Je kunt verschillende routes nemen, de ene al iets langer dan de andere.
Meestal nemen wij volgende route:
Aachen - Koblenz - Karlsruhe - Basel - Zurich - landquart (snelweg verlaten) - Klosters - Vereina tunnel - Zernez - Livigno. we vertrekken dan ook altijd vrijdag avond rond 10 u, waardoor we rond 05.30 aan de Vereina tunnel staan. We kunnen dan ook altijd met de eerste trein mee. (Zou je hier pas rond 8 u aankomen, dan heb je met lange wachttijden te doen). Door dat we hier met de eerste trein meekunnen, staan we ook altijd in de eerste groep aan het tunneltje om Livigno in te rijden. (hier zijn vanf dit jaar de openingsuren ook veranderd. (tunnel nu open van vrij morgen tot zondag avond. Ander week dagen gaat hij 's avonds dicht tot 's morgens). volg je deze route, dan heb je volgende extra kosten: vignet Zwitserland, Vereina tunnel en tunnel voor Livigno.
Een 2de route die ik al genomen heb is de volgende:
Aachen - Koblenz - Karlsruhe - Stutgart - Ulm - Memmingen - Bregenz -Arlbergtunnel - landeck(autosnelweg verlaten) - richting St Moritz - zernez - Livigno. deze route is iets langer +/- 30 km, maar je hebt geen vignet voor Zwitserland nodig, en je moet ook de Vereina tunnel(trein) niet betalen. Anderzijds moetje wel een vignet nemen voor Oostenrijk (beterkoop dan vignet Zwitserland), en de Arlbergtunnel betalen.
Dan is er nog een derde route, dewelke voor ons het kortste is, en dat is via frankrijk. dat is vanuit Limburg richting luxemburg - Metz - Nancy - Straatsburg - Basel en dan via Zurich. Zie mijn eerste route. Een bijkomende kost hier is de snelweg in Frankrijk, maar dat is niet zoveel. Deze route is voor ons 850 km

Is die route via Oostenrijk gemakkelijker dan die via Zwitserland? En via Frankrijk? Welke vind jij de beste?

Is die route via Oostenrijk gemakkelijker dan die via Zwitserland? En via Frankrijk? Welke vind jij de beste?

Gast666 op 22 jan. 2013 19:06

Heeft vooral te maken met tijdstip dat je vertrekt en vermoed aan te komen.
Als je via Frankrijk en Zwitserland rijdt moet je zowel rekening houden met het tijdschema waarop de autotrein rijdt, (of je moest via de Julierpas reizen) als met het tijdschema van het tunneltje voor Livigno. (enkel als je zaterdag aankomt) Reis je via Oostenrijk (Landeck) dan heb je geen last ban de auto trein, maar moet je enkel rekening houden met de doorgangsregeling van het tunneltje… enkel op zaterdagen moet je hier opletten, de rest van de week maakt het niet zo veel uit.

ik zou de route naar basel en dan zurich-chur-thusis-tiefencastel-bivio-sankt moritz-zernez-livigno

ik zou de route naar basel en dan zurich-chur-thusis-tiefencastel-bivio-sankt moritz-zernez-livigno

Gast478 op 23 jan. 2013 12:32

Hallo iedereen,

Wij vertrekken op vrijdagochtend 28 februari 2014 naar livigno vanuit hoboken (antwerpen)
Wie kan mij de kortste weg geven?
Langs luxemburg en zo frankrijk binnen???

Googlemaps? Kortste route is overigens niet altijd verstandig, zeker niet in de winter.

Plaats een reactie