Skien met de kerst

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Wij willen volgende kerst gaan skien bij Lofer. Graag zou ik de ervaringen lezen van anderen over:

  • sneeuwcondities met de kerst (lag er afgelopen jaren genoeg?)
  • drukte tijdens die periode
  • hoelaat is het donker

Ik ben er 3 jaar geleden geweest met kerst. Houd er rekening mee dat op kerstavond (24e) en eerste kerstdag de Oostenrijkers met de familie samen vieren. Het is er dan ook bijhoorlijk uitgestorven op straat en alles is dicht. (behalve natuurlijk op de piste).
Wij zijn toen wel uit eten geweest, volgens mij op de 25e, hier: http://www.steinerwirt.info (echt lekker, wel reserveren!)
In het dal lag er toen geen sneeuw, maar op de berg was het geen probleem, konden goed skieen.
Ik vond het met de drukte reuze meevallen, moesten eigenlijk nooit echt wachten.
Hoe laat het donker is? pff, dat weet ik niet meer precies, maar over het algemeen kan ik je wel vertellen dat het Oostenrijk vroeger donker is (woon in het oosten van Oostenrijk).
Wij vonden het in ieder geval een erg fijn skigebied.

volgens mij zijn er al meerdere topics over Lofer en de Loferer Alm

Als het wit is kun je er over naar beneden...
Als het wit is kun je er over naar beneden...

Snap ik, maar dat gaat heel algemeen over Lofer en alles eromheen. Ik ben specifiek op zoek naar antowwrden op mijn vragen. Met name de condities rond de Kerst. Resultaten uit het verleden, geven natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar toch…

Lofer is een sneeuwzekerder stukje dan b.v. Saalfelden of Zell am see. Het zal ca. om 1600u donker zijn/worden. In lofer zoizo eerder dan in andere plekken vanwege de hoge Loferer Steingebirge die het dal richting het westen nogal blokkeert. De kerstweek is zoizo rustiger dan de sylvester week.

Lofer ligt in een zogenaamd "Schneeloch", en is dus vrij sneeuwzeker. Afgelopen Kerst lag er ongeveer 1.50 meter, en waren alle pistes open evenals de gehele dalafdaling. Martijn heeft inderdaad gelijk: de Loferer Steinberge liggen ten westen van Lofer, waardoor het al snel donker wordt. Reken erop dat het tussen 4 en half 5 donker wordt. De drukte met Kerst valt mee vergeleken met de drukte in Februari, maar natuurlijk blijft het in algemene vakanties behoorlijk vol. Het is dan wel leuk om op zoek te gaan naar liften die minder vaak gebruikt worden (Faistau-lift, Grubhörndl, 4-persoons, Postalm en de dalafdaling is overdag tot ongever 3 uur ook vrij rustig).

Veel plezier in Lofer!

It's all about believing!

Plaats een reactie