Le mont dore super besse le lioran

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Mont-Dore

Omdat ik onverwachts 5 dagen kerstverlof heb willen we gaan skiën nu door deze late beslissing en na dagen zoeken vind ik niets in de voorgestelde gebieden in mijn vorige topics.
Ik heb nu wel betaalbare accomodaties gevonden in le lioran , le mont dore en super besse iemand gekend in deze gebieden ? ze lijken ook nog wel best te doen qua afstand vanuit antwerpen .
Mvg mieke

😁

1ste belangrijke vraag is ofdat daar voldoende sneeuw ligt en gaat blijven liggen. De gebieden die jij noemt zijn niet zo hoog.

Mag ik vragen waarom de keuze op het centraal massief is gevallen? Het is door de hoogte niet bepaald sneeuwzeker en regen ligt hier regelmatig op de loer. Een gebied als bijvoorbeeld het grand massief is ongeveer even ver rijden vanaf belgie en veel sneeuwzekerder. Ook heb je daar veel meer kilometer piste tot je beschikking.

Born to Ride

@Matthias123

Omdat ze daar al geweest is en ergens anders heen wil (zie ander topic)
Maar inderdaad ik zou ook voor Grand Massif gaan , na 1 keer ga je je er zeker NIET vervelen.

*bericht bewerkt door dan58 op 02 dec 2019 10:15

Born to run. B.S.

Mag ik vragen waarom de keuze op het centraal massief is gevallen? Het is door de hoogte niet bepaald sneeuwzeker en regen ligt hier regelmatig op de loer. Een gebied als bijvoorbeeld het grand massief is ongeveer even ver rijden vanaf belgie en veel sneeuwzekerder. Ook heb je daar veel meer kilometer piste tot je beschikking.

Matthias123 op 2 dec 2019 10:10

De hoogte is daar het probleem niet, eerder de ligging. (in Oostenrijk ligt het merendeel van de gebieden rond deze hoogte.
Wel een leuk stukje daar.

Disturbing the peace since 1975

Mag ik vragen waarom de keuze op het centraal massief is gevallen? Het is door de hoogte niet bepaald sneeuwzeker en regen ligt hier regelmatig op de loer. Een gebied als bijvoorbeeld het grand massief is ongeveer even ver rijden vanaf belgie en veel sneeuwzekerder. Ook heb je daar veel meer kilometer piste tot je beschikking.

Matthias123 op 2 dec 2019 10:10

De hoogte is daar het probleem niet, eerder de ligging. (in Oostenrijk ligt het merendeel van de gebieden rond deze hoogte.
Wel een leuk stukje daar.

Supergrover op 3 dec 2019 19:51

En in Afrika ligt op die hoogte nooit sneeuw en in Antartica altijd, zo lust ik er ook nog wel een paar. Maar door de ligging is de hoogte wel een probleem aangezien het in Frankrijk en zeker in die regio in Frankrijk regelmatig kan regenen.

Born to Ride

Allen leuke gebieden om een keer te doen, heb alleen geen ervaring met kerstperiode qua drukte.

Qua reis is het normaliter prima te doen en qua ligging/hoogte/sneeuw zit je eigenlijk ook wel goed, in Midden-Frankrijk kunnen ze ook met sneeuwkanonnen uit de voeten hoor 😉

Mag ik vragen waarom de keuze op het centraal massief is gevallen? Het is door de hoogte niet bepaald sneeuwzeker en regen ligt hier regelmatig op de loer. Een gebied als bijvoorbeeld het grand massief is ongeveer even ver rijden vanaf belgie en veel sneeuwzekerder. Ook heb je daar veel meer kilometer piste tot je beschikking.

Matthias123 op 2 dec 2019 10:10

De hoogte is daar het probleem niet, eerder de ligging. (in Oostenrijk ligt het merendeel van de gebieden rond deze hoogte.
Wel een leuk stukje daar.

Supergrover op 3 dec 2019 19:51

En in Afrika ligt op die hoogte nooit sneeuw en in Antartica altijd, zo lust ik er ook nog wel een paar. Maar door de ligging is de hoogte wel een probleem aangezien het in Frankrijk en zeker in die regio in Frankrijk regelmatig kan regenen.

Matthias123 op 3 dec 2019 20:12

Klopt, maar ik bedoel het meer omdat het het hoogste gebied van de regio is. Overigens kan er wel vlot geskied worden daar 😉

Disturbing the peace since 1975

I would not advise these resorts especially for Christmas. They are low in altitude. The probability of good snow conditions are thin. Why not going to the Alps ?

*bericht bewerkt door moderator op 06 dec 2019 11:20

Herve P. Gearscore.nl | Proskilab.co.uk

Plaats een reactie