Monte Rosa - Gressoney La Trinité

Dit onderwerp gaat over de bestemming Monte Rosa

Is er al iemand in Gressoney La Trinité geweest? Ik lees dat het een goed freeride gebied is.

Weet er iemand of er wat apres- ski is en er 's avonds iets te beleven is?
wij gaan waarschijnlijk in de kerstvakantie gaan.

Wij zijn er in de zomer geweest, en dan is het dorp echt uitgestorven (op twee terrasjes na, maar die tentjes zien er niet echt uit alsof het 's avonds los gaat). Een heerlijk rustig plaatsje dus.

Dat geldt ook voor de winter. Ik ben er geweest maar Gressoney La Trinité bestaat uit een aantal hotels en appartementen en een kleine dorpskern. Wij zaten in Stafal en is nog rustiger maar wel een prachtige uitvals basis.Het is wel een een prachtig gebied zeker de kant van Alagna. Deze kant is een freeride gebied. Verder zijn de pistes boven La Trinité een aanrader en een keer naar Champoluc is een keer leuk.

May the ski force be with you !!

Kijk eens in het Monte Rosa Ski topic dat ik geopend heb:
https://www.wintersport.nl/dorpen/gressoney/forum/topic/2780…

Daarin staat een link naar een uitgebreid verslag.
http://epicski.onthesnow.com/t/90671/tr-champoluc-8th-15th-j…

Op Alpinforum.com en sommerschi.com staan ook veel verslagen.

Als je er bent geweest, graag ook eens een NL talig verslag ;)

Wel oppassen, het is vaak best druk op de pistes, kijk maar

null

The older I get, the better I was

Tja is ook een beetje mijn ervaringen, de pistes zijn soms zo druk dat je denkt dat het skigebied alleen voor jou open is :-)
En buiten pistes heb ik nooit eerder is gelijkaardig gezien dit is het Whalhala voor buitenpiste skiërs zonder enige twijfel!

Nieuws uit Alagna - de (onder offpiste fanaten) beroemde "Balma" lift krijgt volgend jaar een opvolger.

De prullebakken lift Balma die je nodig had wanneer je vanaf de oostelijke offpiste hellingen vanaf Punta Indren is een tijd geleden gesloopt. En krijgt nu een opvolger.

The older I get, the better I was

nog wat offpiste van Alagna

La Malfatta, 1 van de beroemdste hellingen

en nog 1

The older I get, the better I was

nog een mooie, nu carving

The older I get, the better I was

en nog een mooie

The older I get, the better I was

Gressoney St Jean, op 1300 meter

null

Alagna Valsesia, op 1200 meter

null

The older I get, the better I was

volgens mijn sneeuwkalender hierboven nog 54 dagen… can’t wait

null

The older I get, the better I was

Bovenkant van de Seehorn lift, 24-11-2013

null

The older I get, the better I was

Wauuww ik wil hier echt graag een keer heen!

Serfaus

Hallo Menno,

Wij gaan in december voor het eerst naar Monte Rosa. Ik lees dat jij het gebied kent.
Mogen wij je vragen in welk dorp je het best kunt verblijven qua hotels, ligging pistes en levendigheid. Met levendigheid bedoelen we wat restaurantjes etc en niet zozeer apres ski-gebeuren. Champoluc, Alagna of Gressoney of een ander dorp?
Alvast bedankt!
Jeroen

Ik ga vanaf januari 3 maanden op snowbattical naar Monte Rosa. Op wePowder zal ik daar een blog over bijhouden, zie: http://wepowder.nl/weblog/4769/Ciao-Ragazzi%21 voor mijn eerste bericht.
@menno, heb je nog tips of ben je zelf er zelf nog te vinden deze winter? Misschien leuk om dan eens samen een afdaling te maken.

Plaats een reactie