Camping

Dit onderwerp gaat over de bestemming Monte Rosa

Dag,

Kan iemand mij vertellen of er een wintercamping is die aan het skigebied Monta Rosa ligt?
Ben enthousiast geworden door de postitieve reacties.

Gr
Bert

Dank je, nederlandse beheerder zo te zien?
Ik heb ze al gemaild…

@snowbert, ik heb een heel winterseizoen op die camping gezeten, is echt superleuk!

Super gasten ook die Nederlandse beheerders :)

Verbinding goed met het skigebied?

Ja, behalve als het knetterhard waait of 2 meter sneeuw valt, dan gaat verbinding op Salati dicht.

Als wind de spelbreker is dan kan je nog naar een skigebiedje op 20 minuten rijden, een klein pareltje. Bij teveel sneeuw is Alagna een sprookjesdorp en is een downdag mooi om rond te lopen en je voor te bereiden op de bluebird die volgt om de meest fantastische off-piste te vinden.

Inderdaad die camping! Alagna is wel een vrij lange zit over secundaire wegen en ligt ook wat lager dan de rest van de dorpen van het gebied (Champoluc en Gressoney). Het is wel by far het mooiste dorp van de drie, met traditionele Walser houten huizen. De verbinding richting de rest van het skigebied is prima, maar kost wel meer tijd. Ben afgelopen winter naar Monte Rosa geweest en wat mij betreft een absolute aanrader, geheimtipp zelfs.
@nr49 welk skigebiedje is dat, met slecht weer?

Mr. Slow

Vermoed Brusson, en het is niet altijd slecht weer ?

May the ski force be with you !!

@Quick
Alagna ligt een uur van de snelweg over een eenvoudige weg, 60km.

Als ik naar @snowbert zijn profiel kijk denk ik dat afdalingen vanaf Salati en Indren de mooiste zijn voor hem, die zijn juist vanuit Alagna snel bereikbaar.

dat gebiedje is http://www.alpedimera.mobi/en/, ik denk (?) vanaf volgende seizoen onderdeel skipas Monte Rosa omdat het gebiedje samen is gegaan met de liften van Alagna.

Alagna ligt wat lager, maar door de afkoeling in stau Monte Rosa is er bij een goede dump uit zuid of retour d’est eigenlijk altijd sneeuwval, Alagna krijgt meestal juist wat meer sneeuw dan de andere dalen (dit geven de voorspellingen meestal niet goed weer).

Vermoed Brusson, en het is niet altijd slecht weer ?

CJAHulskamp op 16 mei 2017 12:40

Brusson ligt bij Champoluc. Bedankt voor de extra info nr49!

Mr. Slow

Wat me wel opvalt…passen voor een gezin met 3 kids…duurder dan 3 Vallées
Keuze gaat tussen montarosa, valmeilier en livigno.
We gaan wel 2 keer. Moet dus prijstechnisch wel leuk blijven.
We gaan met de camper ?

Wat me wel opvalt…passen voor een gezin met 3 kids…duurder dan 3 Vallées
Keuze gaat tussen montarosa, valmeilier en livigno.
We gaan wel 2 keer. Moet dus prijstechnisch wel leuk blijven.
We gaan met de camper ?

snowbert op 16 mei 2017 18:31

De skipassen zijn niet goedkoop, maar dingen als accommodatie en eten zijn dan weer relatief goedkoop. Vooral eten en koffie zijn erg gunstig geprijsd en ook nog eens ontzettend lekker. Voor die skipas krijg je wel een uitgestrekt skigebied en fantastische pistes dus ik zou het wel weten. Het skigebied is m.i. vele malen beter dan Valloire/Valmeinier. Over Livigno kan ik niks zeggen maar dat gebied lijkt me ook vrij beperkt, aangezien je telkens maar aan één kant kunt skiën.

Overigens is de skipas ook niet per se duur. In veel gebieden betaal je ongeveer evenveel.

Mr. Slow

Dank voor je reactie.
Is wel ruim 1300 euro voor gezin.
Maar ik neig er naar om dit dan maar neer te tellen.
Voor ons zijn de prijzen verder niet van belang…we zijn met de camper en eten en slapen daar.
Livigno heeft overigens ook geweldige offpiste. Is voor de andere week

@snowbert
hoe oud zijn je kids?
wat is je plan met skilessen?
welke periode wil je gaan?

Kids zijn 11 13 en 15 jaar.
Met kerst en carnaval gaan we.
Skilessen doen we niet aan.
Met die van 15 doe ik wat meer off piste soms met een gids.
Ze hebben totaal geen moeite met zwart.
Val cenis was voor ons toch te weinig off piste en te makkelijke pistes.

Ok, denk dat je het super vind. Heel andere ervaring dan industrie-ski-gebieden. Ga je kerst eerste week, tweede week of twee weken?

Kerstweek…dus de eerste.
Kost me minste vrije dagen?

@snowbert, dat is beter, capodanno (oudnieuw) is drukste week van het jaar, kerst nog lekker rustig. Carnaval ook wat drukker dan gemiddeld in Alagna, maar nog steeds relaxed in vergelijking met andere plaatsen. Voor de camping wel goed om voor deze periodes te reserveren.

Zelfs de voorjaars vakantie is op het weekend na niet druk. De weekenden in April kunnen ook nog druk zijn. Zeker als het ook nog mooi weer is.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 17 mei 2017 09:24

May the ski force be with you !!

Camping heb ik aangeschreven. Nog geen reactie.

Wij keken uit over deze camping in Stafal
http://www.sostatschaval.altervista.org

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 17 mei 2017 10:09

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp, nou ja, camping is misschien iets te groot woord voor die parkeerplaats ;) :P

@CJAHulskamp, nou ja, camping is misschien iets te groot woord voor die parkeerplaats ;) :P

franksplinter op 17 mei 2017 11:51

Is toch al afzien, dus … ?

May the ski force be with you !!

We gaan toch voor de camping in Alagna. heb net gereserveerd:-) Nederlandse aardige eigenaren.
En…atomic sky7 voor 300 euro met Marker Squire 11 binding…NIEUW…da’s toch lachen?
Voor mij en voor mijn zoon aangeschaft. Zijn zulke fijne ski’s in de poeder…vorig jaar gehuurd (weekprijs was al meer dan 140 euro…)
mag geen reclame maken…maar was bij EKO sport.

We gaan toch voor de camping in Alagna. heb net gereserveerd:-) Nederlandse aardige eigenaren.
En…atomic sky7 voor 300 euro met Marker Squire 11 binding…NIEUW…da’s toch lachen?
Voor mij en voor mijn zoon aangeschaft. Zijn zulke fijne ski’s in de poeder…vorig jaar gehuurd (weekprijs was al meer dan 140 euro…)
mag geen reclame maken…maar was bij EKO sport.

snowbert op 18 mei 2017 15:43

Erg leuk. Verwacht volgend jaar na je trip een klein verslagje over hoe het bevallen is. Veel plezier! Overigens kun je dit soort tips en goede aanbiedingen hier prima delen, valt niet echt onder reclame maar meer onder het helpen van mede-forumgebruikers denk ik. Het is nuttige info!

Mr. Slow

Beloofd

ci vediamo!

Plaats een reactie