sneeuwgrens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sonnenalpe Nassfeld

wij hebben een huisje gehuurd in nassfeld. daar gaan we 26 april naar toe. dat ligt op 1500 meter, in de sneeuw dus. is het echt nodig om winterbanden te hebben ?

groeten arina

Lieve Arina, ik woon er zelf alleen aan winterbanden is niet genoeg ook sneeuwketingen heb je nodig.In Oostenrijk is het winterbanden plicht. Dus Geen zomerbanden, gebeurt er wat dat ben je altijd schuld.
Trouwens er lich nu daar al op de daken 3 meter sneeuw, de mensen zijn de sneeuw er vanaf aan het halen ivm instortings gevaar.
Servus René

http://www.hausdeborah.info

Arina, ga je op veiligheid besparen???

ppfffff…dan kom ik bijna een jaar later deze antwoorden tegen. nu we zijn er geweest…en we hadden GEEN winterbanden nodig. de weg was helemaal schoon. alleen om de huizen heen lag een halve meter sneeuw.
maar nog bedankt voor het antwoorden.

groeten,
arina

Evengoed heb je winterbanden nodig. Blijkt maar weer dat mensen niet snappen dat ook bij regen en lage temperaturen deze banden veel beter zijn dan zomerbandjes.

heb je dan in de herfst zomerbanden of winterbanden nodig… of zijn er ook herfstbanden… leer met de auto rijden he seg

Wel grappig: eerst 1100-1300 km rijden bij 10 tot 25°c
en voor de laatste 10 km van 600 naar 1500 m kan het wel eens lager dan 7°c zijn… .
Eind april vriest het permanent pas vanaf 2800 m, en s’nachts vanaf 2200 m.
Op 450 m (Klagenfurt) is het dan al gem. 19°c overdag.
Gem op 1500 m: 9°c overdag en 2°c s’nachts: idm als NL in maart… .

Al kun je nog zo goed autorijden, in een slip of bij aquaplaning doe je vrij weinig, winterbanden zijn nu eenmaal een stuk veiliger. @roel: normaal gesproken misschien wel, maar wij hebben afgelopen vakantie gereden met temperaturen niet hoger dan -15 graden C, vanaf de Nederlandse westkust tot in het Tuxertal. Onderwerg gladde wegen tegengekomen, auto’s en vrachtwagens van de weg af gegleden… statistieken zeggen niet veel, en al helemaal niet in de alpen.

Dan spreek je natuurlijk over de late herfst tot vroege voorjaar!
Ik rij met winterbanden van half november tot half maart en ik ga altijd tss eind december en half maart op wintersport. Als je vroeger of later naar de Alpen gaat, heb je ook winterbanden nodig: vanaf begin okt (passen nr de gletsjers) en tot half april.

Maar niet overdrijven met winterbanden: ze zijn vanaf 15°c merkbaar onveiliger dan zomerbanden op een droog wegdek: de banden te zacht! Deze temperaturen kom je eind april eerder tegen dan vorst.

Ik heb in 2001, eind april (paasdag) ook eens moeten terugdraaien door sneeuw in de Vogezen, op 700 m. Ja, ik had idd geen winterbanden, so what. s’middags was de sneeuw volledig weg… en de volgende dag was het weer 10°c. Dit zijn uitzondering: het gebeurt om de 5 jaar en dan moet je er toevalling s’nachts/s’morgens doorheen.
Een kans op een fikse hagelbui in de zomer is groter en dan is het ook glad => winterbanden?, dacht het niet.

Plaats een reactie