iemand tips of aanraders voor dit gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nassfeld

Een vriend van mij was echt enthousiast over dit gebied dus nu ga ik vanaf de 27 december zelf eens kijken.
Is er iemand van jullie die al in nassfeld geweest is en er mij eens wat meer over kan vertellen eventueel de echte toppistes of mischien off piste mogelijkheden…
Zeg maar :)

Helaas ben ik er nog nooit geweest, wel veel over gelezen. Als het goed is ga ik er eindelijk een keer skiën dit jaar ;)

Mij lijken vooral de pistes onder de Trogkofelbahn (Rode 70, Zwarte 75) en de Carnia-Abfahrt (Rode 80) erg leuk. Verder kan ik helaas geen tips geven.

Beetje late reactie maar vooruit: ik heb (als ‘gast 399’) een lange review geschreven van Nassfeld:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/nassfeld/ervaringen…

Ook vorig jaar zijn we er een paar dagen geweest en komend jaar gaan we waarschijnlijk weer eind januari (we zijn dan steeds in de omgeving in verband met de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee).

Mijn inschatting is dat het er gedurende de tweede week van de kerstvakantie als jullie gaan poepie-druk zal zijn, maar de meeste liften hebben een grote capaciteit dus dat zou op zich goed moeten komen. Piste 1 (de FIS-afdaling) vonden wij toch wel heel tof. Verder kun je met voldoende sneeuw ook makkelijk hier en daar naast de piste skiën.
Het zal je ongetwijfeld bevallen, maar zoals ik in de review aangeef: of het de langere rit nu specifiek waard is vraag ik me af.
Tot nu lijkt er niet heel veel sneeuw te zijn gevallen tijdens de aanhoudende Süd-stau (sneeuwgrens nog te hoog), maar misschien de komende periode nog geluk. Er wordt ook heel veel besneeuwd dus het zal wel goedkomen. Veel plezier daar!

Plaats een reactie