Oberjoch geschikt / leuk met kleine kinderen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oberjoch

Is dit gebied geschikt, maar vooral ook leuk!, voor een kind van bijna 5 met beperkte ( 1 jaar blauwe piste) ski-ervaring? Uiteraard krijgt ze daar weer les. Ik lees nl dat sommige pistes nl meer blauw dan rood aanvoelen. Is bij de familienabfahrt ook het geval?
We twijfelen tussen Oberjoch of Steibis. De laatste heeft meer blauwe pistes, maar die zijn misschien iets minder uitdagend voor het andere kind met meer ski-ervaring.

Onze kinderen hebben daar hun eerste ski en snowboard lessen gehad. Wij vonden het zeer kind vriendelijk en gemoedelijk. Ook voor de ouders overzichtelijk en gezellig. Wij zijn 5 jaar in Oberjoch geweest en het is ons altijd zeet goed bevallen. Ook de skischolen waren zeer kind vriendelijk.Na Oberjoch gaan we al jaren naar Gerlos en dat vinden we ook zeer gemoedelijk.
Ik zou zeker voor Oberjoch kiezen.

Wij komen hier al zo’n 25 jaar.
Eerst met onze kinderen, en inmiddels komen zij hier weer met hún kinderen…
Dat zegt, denk ik,genoeg!

Wij zijn nu voor het 2e jaar. Skischool Snow Academy is aanrader, 3 uur les in de ochtend en kleine groepen (rond 6 kids en niet 12 zoals ik bij sommige scholen zie) Onze kinderen hebben eerst jaar les gehad, 6 x rolbaan in NL. Daarna in Oberjoch 5 ochtenden en gingen ze elke dag blauw af. Nu het 2e jaar gingen ze elke dag rood af (dochter 10 jaar) zoon les op blauw, soms rood en met ons rode pistes af. Leuk kleinschalig dorp, alles centraal en gericht op families! Het weer is niet alleen altijd sneeuwzeker. Dit jaar; sneeuw, zon, dag regen, 1 dag 14 graden en dag daarna zware sneeuwval…

Plaats een reactie