De gouden tip. Appartement in obertauern.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

In deze donkere dagen beginnen wij weer met het zoeken naar een geschikte verblijfplaats voor het volgende seizoen. We zaten aan Obertauern te denken alleen daar konden we geen ekele goede verblijfplaats vinden.

De criteria zijn als volgt.

  • Een appartement.
  • 4 personen.
  • De prijs vermeld ik morgen.
#ProudToBePartOfLesWintersportérs

De prijs moet gewoon rond de gemiddelde appartementenprijs zitten, het liefst natuurlijk zo laag mogenlijk.

De criteria zijn als volgt.

  • Een appartement.
  • 4 personen.
  • Het liefst 2 slaapkamers.
  • gemiddelde appartementen prijs. (Het liefst zo laag mogelijk)
  • Bij voorkeur in het Obertauern. (anders niet verder dan 1,5 km van Obertauern af)
  • Het liefst niet aan een stijl bergweggetje wat slecht sneeuwvrij wordt gehouden.
#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Zelf heb ik ook gezocht naar een betaalbaar appartement in Obertauern maar ik vond alles nogal prijzig. Ik heb wel wat betaalbaars gezien in Mauterndorf, niet aan een steile weg … maar ja, dat ligt op ongeveer 20 minuten rijden ervandaan. Dat is dus te ver weg. Ik ken jullie budget niet en weet dus ook niet wat je weinig vindt.Voor echt weinig gaat het moeilijk worden in Obertauern zelf.

wordt erg lastig Thijs. Ik ben in april in Obertauern geweest. Het is vooral een hotel dorp. Wij zaten in hotel Sonnhof Deze staat op de piste.Je wordt opgehaald met een piste bully of scooter. Ik vondt het niet duur. Waneer wil je naat Obertauern ?

May the ski force be with you !!

verkeerd gegaan!

Het ligt er ook nog wel aan in welke tijd je gaat. Ik heb voor het hoogseizoen van half tot eind februari gekeken. En inderdaad veel hotels daar!

Zelf heb ik ook gezocht naar een betaalbaar appartement in Obertauern maar ik vond alles nogal prijzig. Ik heb wel wat betaalbaars gezien in Mauterndorf, niet aan een steile weg … maar ja, dat ligt op ongeveer 20 minuten rijden ervandaan. Dat is dus te ver weg. Ik ken jullie budget niet en weet dus ook niet wat je weinig vindt.Voor echt weinig gaat het moeilijk worden in Obertauern zelf.

joepiedepoepie op 24 jun. 2013 23:26

Behulpzaam.

Weet je misschien hoe die optie heet? Het lijkt me het beste om zoveel mogelijk opties open te houden. Ook al is die dan 20 minuten rijden van Obertauern.

wordt erg lastig Thijs. Ik ben in april in Obertauern geweest. Het is vooral een hotel dorp. Wij zaten in hotel Sonnhof Deze staat op de piste.Je wordt opgehaald met een piste bully of scooter. Ik vondt het niet duur. Waneer wil je naat Obertauern ?

CJAHulskamp op 25 jun. 2013 09:07

Behulpzaam.

Het ligt er ook nog wel aan in welke tijd je gaat. Ik heb voor het hoogseizoen van half tot eind februari gekeken.

joepiedepoepie op 25 jun. 2013 11:51

Of met de kerstvakantie of in de krokusvakantie (carnaval). Omdat we aan de schoolvakanties vastzitten.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Thijs, dan zou ik even moeten kijken op welke site ik dat appartement gevonden had. Dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Het was in ieder geval wel voor 4 personen. Ik weet niet meer zeker of er 2 slaapkamers waren of 1 slaapkamer en 2 slaapplaatsen in de woonkamer. Nu heb ik geen tijd maar ik zal vanavond even kijken of ik het nog kan terug vinden. Anders geef ik je de sites wel door waar ik op gezocht heb en kan je zelf even kijken.Ik weet nog wel dat het goedkoop was omdat ik niet zo’n groot budget heb. Volgens mij zijn er wel meer opties maar die waren te duur voor mij maar misschien niet voor jullie.

Thijs, dan zou ik even moeten kijken op welke site ik dat appartement gevonden had. Dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Het was in ieder geval wel voor 4 personen. Ik weet niet meer zeker of er 2 slaapkamers waren of 1 slaapkamer en 2 slaapplaatsen in de woonkamer. Nu heb ik geen tijd maar ik zal vanavond even kijken of ik het nog kan terug vinden. Anders geef ik je de sites wel door waar ik op gezocht heb en kan je zelf even kijken.Ik weet nog wel dat het goedkoop was omdat ik niet zo’n groot budget heb. Volgens mij zijn er wel meer opties maar die waren te duur voor mij maar misschien niet voor jullie.

joepiedepoepie op 25 jun. 2013 16:30

Bedankt. Neem je tijd ervoor :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Feriënwohnung Trattner. Heeft 1 slaapkamer en 2 slaapgelegenheden in de woonkamer. Gevonden op Booking.com. Maar…ze hebben er nog meer en ook grotere. Ik heb daar niet naar gezocht omdat wij maar met 2 personen gaan. Alleen, ik wil graag een bank of luie stoelen in mijn woonkamer en niet kleiner dan 40 m2 en dan kom je vanzelf bij 2-4 pers huisjes terecht. Je hebt natuurlijk ook duurdere en luxere huisjes. Het ligt aan je budget en ook hoe lang je weg wilt. Ik ga nu 2 weken weg maar het moet wel voor dezelfde prijs(Of minder) zijn als vroeger in Obergurgl voor 1 week( Daar betaalde ik 150,- euro per nacht voor 2 personen).

Bij Homeaway zag ik Appartementen in Obertauern zelf. Er stond niet overal een prijs bij.Het zag er goed uit! De prijs is er dan ook wel naar maar niet overdreven voor 4 personen voor 1 week, denk ik.

Je kunt verder ook nog kijken bij: Eurorelais, Casamundo ,Belvilla, Interchalet, enz. Die hebben ook nog wel wat staan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Ik heb zelf al meerdere jaren achter elkaar met vrienden een appartement in Mauterndorf gehuurd.
Via mauterndorf.at kun je je wensen invullen en je e-mailadres,
vervolgens krijg je van de verhuurders bericht of zij nog een mooi plekje vrij hebben.

Op vertoon van skipas kun je gratis met de bus mee naar Obertauern, dit duurt iets meer dan een kwartiertje.
Tot 19:00 gaan er dan nog bussen terug geloof ik.

Hallo Thijs! Als je op zoek bent naar een chalet of vakantiewoning voor 4 personen kan je het beste kijken op de website van Interhome! Op deze pagina vind je de huizen in Obertauern! http://www.interhome.be/vakantiehuis-bestemmingen/vakantiehu…

Wij verhuren een appartement in Obertauern, geschikt voor maximaal vier personen.
Kijk eens op onze website: http://www.obertauern-appartement.com

@gast465 De topic starter vraagt om 2 slaapkamers!

Dienten Die Alte schule

Het hoeft geen appartement meer te zijn en ook niet zo budget. Nu wordt het een hotel :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Wanneer ga je heen want anders zou ik lekker even wachten met boeken zeker met vier personen. Gewoon de aanbiedingen afwachten, Deden wij ook een uiteindelijk top gezeten voor een hele week voor nog geen tweehonderd euro

@Elly3 Ons appartement heeft inderdaad geen aparte slaapkamer.
@ThijsMeeusen Als wij ons appartement verhuurd hebben sturen we mensen ook vaak door naar aparthotel Bernhof (goede recensies). http://www.obertauern.net/bernhof/

Overige aanraders:
Appartementen: Mia apartments, Apartments Graf Otto, Sunshine apartments (prima prijzen voor Obertauern begrippen)
Hotel (*): Kesselspitze, Enzian, Edelweiss, St. Georg, Frau Holle, Krallinger
Hotel(
): Christophorus, Pension Erika, Pension Gloria,

Deze accommodaties liggen zeer centraal, en meer in het ‘echte centrum’ van Obertauern. De Obertauern kenner snapt wel wat ik bedoel. Succes met het vinden van een accommodatie.

Even een wat ouder topic kapen…

Ik ben op zoek naar een groot appartement in Obertauern, voor 12 personen met 3 familiekamers of 6 normale slaapkamers (of iedere combinatie daarvan).
Na wat zoekwerk ben ik bovenstaande appartementen allemaal tegengekomen, maar grote appartementen lijken niet te bestaan in Obertauern (behalve dan buiten het dorp, maar dat is geen optie vanwege kleine kinderen).

Appartementen zijn in de Oostenrijkse top-oorden sowieso dun gezaaid. Idem geldt bijvoorbeeld voor Lech en Zürs, Obergurgl
Heeft vermoedelijk met geld verdienen te maken… ;-)
Succes!

Even een wat ouder topic kapen…

Ik ben op zoek naar een groot appartement in Obertauern, voor 12 personen met 3 familiekamers of 6 normale slaapkamers (of iedere combinatie daarvan).
Na wat zoekwerk ben ik bovenstaande appartementen allemaal tegengekomen, maar grote appartementen lijken niet te bestaan in Obertauern (behalve dan buiten het dorp, maar dat is geen optie vanwege kleine kinderen).

Jay op 12 mrt. 2014 17:49

Waarom kan dat niet vanwege kleine kinderen als ik vragen mag? Kijk ander eens naar Tweng, ligt 8 km van Obertauern af en is met de auto goed te doen :). Tweng zelf is een vrij klein dorp maar het ziet er erg gezellig uit! Ondanks dat het zo klein is heb je er het hoognodige.

Ik heb nog wel een tip: Pension Wenigeralm! Ligt op max. 100 meter van de piste (24a). Deze piste is tevens het funpark. Maar geen nood! er is genoeg plaats voor gewone skiërs en boarders hoor ;)

Als je nog vragen hebt over het skigebied of pension hoor ik het wel! Ik ben er vorige week namelijk geweest :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Kijk eens bij Steinadler, grote en mooie apprtementen.
Gr.,
Eric

Hier de exacte ligging van Pension Wenigeralm:

null

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Jay; dit soort appartementen voor grote groepen zijn er niet in Obertauern. Als je een appartement/vakantiehuis zoekt met zoveel kamers moet je toch echt op zoek naar een ander skigebied.

Waarom kan dat niet vanwege kleine kinderen als ik vragen mag?

ThijsMeeusen op 12 mrt. 2014 21:25

Tuurlijk mag je dat vragen :)
Vanwege de leeftijd van de kids rouleren we nogal met oppasdiensten. We gaan dus ook regelmatig ‘even een uurtje’ op en neer, met de mannen, als stel, met de oudere kinderen etc. Dan moet je echt in het gebied zitten. Nog een paar jaar en dan zijn we hele dagen op pad en is een skibus of auto geen probleem meer.

Ook dankje voor de tip. Ik was ook dit pension al eens tegengekomen, maar is dus ook tot max 4 personen. Steinadler tot 6-8 personen.
Ik ben bang dat ik het idee moet laten varen. Ofwel kleinere appartementen of een ander gebied…

Haus Hilde, in Obertauern, jaren geleden geweest dicht bij de piste. Beneden 4p 60m2 en de boven verdieping 120m2. Woonkeuken niet zo groot maar slaapkamers waren voor ons prima met 2 volwassen kinderen…

Goeie tip… Direct maar eens gemaild. Dikke kans dat ze al geboekt zijn in de voorjaarsvakantie, maargoed… Niet geschoten is mis.

Plaats een reactie