Beginnende snowboardster in Obertauern

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Goedendag,

Ik wil jullie om expertise vragen.
Is Obertauern geschikt voor een beginnende snowboardster?

Bij de gebiedenfilter komt hij namelijk wel naar voren, echter als ik verder op het forum kijk zie ik wisselende teksten.

Mijn vriendin kan echt alleen de basics.

Eventueel tips voor accommodatie of andere gebieden zijn zeker welkom!

Ik ben benieuwd :)

Ik zou eens kijken naar Hinterglemm en Flachau.

Wij zijn helaas gebonden aan de carnavalsvakantie.
Ik ben bang dat het daar te druk is.
Van Flachau heb ik begrepen dat het dan helemaal te druk is…
Ivm Oostenrijkers die dan zelf ook massaal vrij zijn.

Heb jij wel ervaring met Obertauern robin?

Ik ben met oud & nieuw in Obertuaern geweest en vroeg me dit van tevoren ook af (zie forum).

Ik vind Obertauern niet echt geschikt voor beginnende snowboarder. Er zijn best wat lange vlakke paden om van ene, naar andere kant te komen en de blauwe pistes waren vaak ook smal.
Ik zou voor een ander gebied keizen waar je meer bredere pistes hebt die eenvoudig te bereiken zijn.

Dank Jaro!

Dan gaat die van de shortlist!
Of in ieder geval dit jaar!

Obertauern is imo net wel geschikt voor beginners. Er zijn net veel brede blauwe pistes, en ook veel makkelijke, brede rode pistes. En heel weinig zwart.

Daarbij komt nog dat er zelden of nooit een grote massa is, wat ook voor beginners aangenaam is. En zelfs aan het einde van de dag liggen de afdalingen naar het dorp er nog vrij goed bij, in tegenstelling tot die in bijvoorbeeld Ischgl, SFL en Solden. Er zijn zoals overal hier en daar wel wat buckels tegen het einde vfan de dag, maar hier valt dit echt mee.

En er zijn idd wel enkele blauwe verbindingspaden, maar deze kan je meestal perfect vermijden. Maar behalve deze paden zijn er toch echt weinig smalle pistes, in vgl met andere gebiden zijn de pistes imo net breed te noemen.

Ik zou niet twijfelen, mijn vrouw heeft in dit gebied leren skiën weliswaar, maar ze kon gemakkelijk overal meegaan.

Ik ben vorige week in Obertauern geweest en vind het zeker geschikt voor beginnende snowboarders!
Piste 3 blauw is kut, daar sta je zeker 3 keer stil, echter met de Schaidbergbahn omhoog en dan piste 2 nemen is een topper, geloof me!

Ben zelf snowboarder en vind het gebied super, er zijn wel wat vlakke stukken, maar dat weet je nu eenmaal als snowboarder, af en toe lopen.

Het is ook erg sneeuwzeker, en zou hem zeker niet schrappen van je shortlist!

Plaats een reactie