Obertauern 01-03-'14 t/m 01-03-'14

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Obertauern 01-03-’14 tot 01-08-’14 “wo der snee zuhause ist!“

null

˄ Ja en wat heb je daar dan lang op gewacht. Skibrücke 1, de skibrug waar je overheen moest als je naar de jeugdherberg wilt. Alleen een nadeel als je weer terug wilde moest je de hele weg omhooglopen. Nou ja, gelukkig zaten wij er niet. 
Om 4:15 vertrokken wij vanuit De Mortel richting Obertauern. De reis verliep, na een alternatieve route erg snel en kwamen we om 15:30 al aan in Obertauern. Toen hebben mijn zus en ik op ons dooie gemak ski’s gehuurd. Mijn zus ging 3 dagen skiën en 3 dagen snowboarden. Ik ging wel de hele week skiën en had de verhuurmedewerker om twintips gevraagd, en ja hoor 

null

˄ Rossingol Smash 7, heerlijke ski. Fijn in de poeder maar zeker niet te breed voor het park of voor de piste. Moet zijn float hebben van de early rise in de tip en tail.

null

˄Zo de skoentjes 
Normaal ben ik niet zo’n enorme fan van Rossingol maar dit was toch wel goed spul :D

null

˄Hier de pistekaart en de locatie van het appartement, het was ongeveer 100 meter lopen. ’s Middags kon je daar 50 meter van skiën. Voor mij was de locatie nog extra gunstig omdat de eerste afdaling het snowpark was, dat is als freestyle liefhebber natuurlijk een cadeautje :D

Goed, even een stukje over het reisgezelschap. Wij zijn met het gezin op vakantie maar er is ook een bevriend gezin op vakantie in hetzelfde gebied (expres zo gepland). Ons gezin bestaat uit mij 15, mijn zus toen nog 16 maar dinsdag 17 geworden, mijn vader 52 en mijn moeder van 53. Nou het andere gezin bestaat uit 3 kinderen die allemaal een aantal jaar jonger zijn dan ik en natuurlijk ook een vader en moeder. Zij zaten in een accommodatie iets buiten Tweng, een naastgelegen dorp.

Voordat het echte verslag begint: verwacht geen nauwkeurig verslag à la @HenriS of @Jesper :P. En verwacht zeker geen foto’s zoals die van Henri ;)

Pistenplan:

null

Goed genoeg over onbelangrijk gedoe 

Zondag 2 maart, skidag 1

null

˄Het uitzicht ’s ochtends vanuit onze kamer. Het ziet er nu vrij goed uit maar dat verandert nog wel! Het heeft de rest van de dag hevig gesneeuwd en daarom niet veel foto’s gemaakt . Ik heb deze week bijna elke ochtend zo’n foto gemaakt.

Eerst hebben we ’s ochtends de Kehrkopfbahn genomen en daarna een aantal keer de Grünwaldkopfbahn genomen.

null

˄Na dat een aantal keer gedaan te hebben zijn we naar de Treff 2000 gegaan. En daar heerlijk wat gedronken.

null

˄Hier de Grünwaldkopfbahn vanuit de Treff 2000.

null

˄Samen met mijn zuster in een sneeuwhoop 

Maandag 3 maart, skidag 2

null

˄Kijk, zo wil je ’s ochtends opstaan! Het waaide alleen wel hard wat goed te zien is aan de opstuivende sneeuw in het midden van de afbeelding.

null

˄Ja ja, het vakantieritme sloeg weer toe bij Thijs, dat beteken iedere ochtend voor 6:30 wakker. Hoe gebruik je die tijd dan? Simpel, alle carnavalsberichten van het thuisfront bijlezen en de webcams van boven bekijken vanuit bed :D

Vandaag stond de rode Tauernrunde op het programma :D

null

˄Obertauern vanaf een piste :P

null

˄De Seekareckbahn verdwijnt in de wolken.

null

˄Links de Treff 2000, Rechts het bergstation van de Grünwaldkopfbahn.

null

˄Vond dit toch wel een foto waard 

null

˄Dit ook :P

null

˄Mijn zus en ik waren een stukje off-piste gegaan, helaas was mijn zus gevallen.

null

˄Heerlijke poederrrrrrr :D.

null

˄Zo de koffiepauze gehouden bij de Kringslalm, daar ook de rest van het reisgezelschap ontmoet. En een gangsterfoto gemaakt. Nou ja, niet het hele gezelschap omdat 1 van de kinderen ziek was en de moeder van het gezin ook thuis was gebleven.

null

˄Om de liftselfies er maar in te houden :P

null

˄Aan het eind van de skidag zie je dan weer hoe lui snowboarders zijn hè ;) (no offense)

dinsdag 4 maart, skidag 3

null

˄Vandaag was er bewolking waardoor je reliëf op de piste erg slecht kon zien.

Mijn vader en moeder gingen deze ochtend naar de Intersport omdat mijn moeders schoenen niet goed zaten daarom gingen mijn zus en ik ’s ochtends alleen skiën, dat stond voor de middag ook op het programma.

null

˄Voor de verandering zaten we weer bij de Treff 2000 boven aan de Grünwaldkopfbahn :P

null

˄Vanaf hier is het midden- en bergstation van de Zehnerkarbahn goed te zien.

null

˄Gekke swekfoto :P

Na de middag met mijn zus te hebben geskied zijn we terug naar het appartement gegaan om te lunchen en bonnetjes van de verhuur te halen, daarna zijn we naar de Intersport geskied om mijn zus haar ski’s om te wisselen voor een snowboard.

null

^ <3 Grünwalkopfbahn .

null

^uitzicht vanuit de Grünwaldkpfbahn.

Zo dat was de 3e skidag alweer, op de helft :O.

woensdag 5 maart, skidag 4

Na de vorige avond het weerbericht gelezen te hebben wisten we dat het vandaag flink ging sneeuwen :D. Vond ik heerlijk!! Was alleen wel de enige :P

null

^Sneeuwruimen 

null

^Cas en ik op een bank 

null

^Wout op het andere bankje :P

En dat waren de meest interessante foto’s wel voor vandaag. Je zal wel gemerkt hebben dat ik er niet veel heb gemaakt maar dat komt door het weer :P

donderdag 6 maart, skidag 5

null

^Vandaag sneeuwde het net zo hard als de dag ervoor. Het reisgezelschap zou deze ochtend meteen de auto bij ons neerzetten en dan de hele dag samen skiën.

Woensdag hadden we op het weerbericht gezien dat donderdag de overgangsdag van sneeuw naar zon zou zijn alleen het bleef de hele dag sneeuwen :D

null

^Links: Edelweissbahn rechts: Plattenkarbahn. Foto gemaakt vanaf piste 14a.

null

^Nou dit is het zicht vanuit de Gamsmilchbar :P

null

^’s Avonds gingen we avondskiën :D de foto is een beetje wazig maarja dat zal wel :P

vrijdag 7 maart, skidag 6

null

^Het uitzicht vanuit het appartement ’s ochtends. De Steinfeldspitze is duidelijk zichtbaar met dit zonnige weer.

null

^Voor mij een van de weinige voordelen van zonnig weer: de foto’s zijn mooi :P

null

^Het bergstation van de Seekarspitzbahn, hieraan kan je goed zien dat het flink heeft gesneeuwd de afgelopen dagen!

null

^Rechtsboven zie je veel freeriders hun spullen klaar maken. Nog verder naar rechts was het nog drukker.

null

^Obertauern vanuit het gebied.

En dan was het eindelijk tijd om, na een portie kaiserschmarrn gegeten te hebben bij de Sonnenalm, richting de Gamsleiten II te gaan. Eindelijk! De hele week naar uit gekeken.

null

^Het bergstation van de Gamsleiten II, zag er gammel uit!

null

^Tja, wat moet ik hier nou nog bij vertellen? :P

null

^Als ik het pistenplan mag geloven is die streep in het dal tussen de bomen de Tauern-autobahn.

null

^De Kesselspitze.

null

^Daar is ie dan, piste 26a.

null

^Cas en Wout bij de Kesselspitze :P

En zo kwam skidag 6 en daarmee ook aan de leuke skiweek waarin ik toch veel heb bereikt. Ik heb mijn eerste 180’ gedaan het niveau voor de Anwärter nagenoeg bereikt :D. En het allermooiste is nog dat wij meer dan genoeg sneeuw hadden in tegenstelling tot andere gebieden waar we op de heenweg langs reden (vandaar de titel).

null

^De foto waarvan ik wist dat hij ging komen .

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Mooi verslag, mooie foto’s en een mooi gebied! super :D

Hoe vond je de Gamsleiten II? Is hij echt zo steil?

Haa eindelijk het verslag!:p
Mooi hoor, zo veel sneeuw! Waar is die lente toch, die ik voor de rest bijna overal heb gezien? Daar heb jij blijkbaar geen last van gehad:)
Ben je die week echt zo veel verbeterd qua skitechniek? Denk je dat het mede door de ski’s komt?
Gelukkig heb je tussendoor nog een paar mooie zonnige foto’s kunnen maken:p Ben je überhaupt wel bruin geworden?xp
Leuk reisverslag! En je bent nog niet klaar dit seizoen?

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Bedankt voor het fotoverslag! Brengt goede herinneringen op van vorig jaar. Toen was ik op ‘witte donderdag’ in Obertauern en heb het skigebied er in één dag doorheen gejaagd. Alle liften en veruit de meeste pistes onveilig gemaakt.

@HenriS: Ik persoonlijk vond de Gamsleiten II helemaal niet zo steil. Het ziet er indrukwekkender uit dan de piste eigenlijk is. De skiroute 4d bij de Hunskogelbahn vond ik voor m’n gevoel een heel stuk lastiger en steiler. De skiroute was bij mijn bezoek dank preparatie dan ook ontzettend glad en ijzig. De zwarte 26a heb ik echter net als Thijs met buckels aangetroffen.

Mooi verslag! En mooie foto’s! Jammer dat er geen foto’s zijn van de freestylers! :D

Go with the snow!

Mooie foto’s & verslag ! Moet je je 180 video hier ook niet posten ? ;)

Bestaat Obertauern eigenlijk alleen uit hotels of lijkt dat maar zo ?

Gang is alles

Mooi verslag en lekker uitgebreid! heel herkenbaar zo vroeg voor de rest op en dan genieten van de alpen! nog gefeliciteerd met je zus trouwens :p

Heerlijk toch zo’n nostalgische oude tweezitter als de gamsleiten II?

Certified ski-boy, glijbewijs

@HenriS
Ja ik vond hem best steil. Qua omstandigheden was hij ook niet zo best, zware sneeuw en veel moguls.
@SnowJan
Nee geen last gehad van de lente, alleen vrijdag was het erg warm maar dat is ook wel weer eens lekker.
Mijn skiniveau is zeker enorm verbeterd deze week, het zal deels door de ski’s komen omdat ik nu beter kon freestylen maar ook omdat ik 2 uur privéles heb gehad, dan worden de fouten er wel uit gedrild.
Ik heb wel een skibril staan, die staat er nu nog! :P
Er komt heel misschien nog een reisje aan in de meivakantie of in de zomer, maar dat is nog lang niet zeker.
@Mattz
Ik was er ook niet tijdens het spotival, helaas :(. maar hier speciaal voor jou nog was freestylers :P:

null

null

@Jesper
Er komt nog een hele edit aan met de andere beelden :). Ja eigenlijk wel veel hotels, niet het meest sfeervolle dorp waar ik ooit geweest ben (dat is Lofer) maar toch best gezellig :).
@Jorian
Ja mag ook wel eens, maar niet te vaak want ik wil wel snel boven zijn :D.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Dank!

Nog een bijkomende vraag: veel moeten bijbetalen omdat je twintips wou?

Go with the snow!

@ThijsMeeusen aha okay, leuk :D

Gang is alles

Nog een bijkomende vraag: veel moeten bijbetalen omdat je twintips wou?

Mattz op 1 apr. 2014 22:16

Nee, volgens mij niet. Dat ging overigens zoiezo vrij makkelijk hoor. Toen mijn zus haar ski’s voor een snowboard ging omwisselen hoefden ze niet eens het bonnetje te zien en kostte het niks extra’s.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Leuk hoor! :) Hier ga ik ook nog eens naar toe.

En zal dit een van de laatste verslagen zijn dit seizoen? :O

Leuk hoor! :) Hier ga ik ook nog eens naar toe.

En zal dit een van de laatste verslagen zijn dit seizoen? :O

EricH op 2 apr. 2014 18:14

Zeker doen!! Ik hoop van niet :O

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

leuk verslag en mooie plaatjes!
Ziet er uit als een leuk gebied.

Mooi verslag & uitgebreid (ja, toch wel)! Ziet er een tof gebiedje uit :) Straf dat het daar toen bijna anderhalve dag heeft gesneeuwd terwijl het in Karinthië niets heeft gesneeuwd (zelfs donderdag op Katschberg niet). Obertauern moet wel bijna één van de lelijkste dorpen (als je het zo al mag noemen) van Oostenrijk zijn, dat lijkt me wel een minpuntje.

Je moet maar eens wat tips geven voor het funpark, want die week ben ik nog eens vrij zwaar gevallen op niet eens zo’n moeilijke jump in het funpark ;)

Mooi verslag &amp; uitgebreid (ja, toch wel)! Ziet er een tof gebiedje uit :) Straf dat het daar toen bijna anderhalve dag heeft gesneeuwd terwijl het in Karinthië niets heeft gesneeuwd (zelfs donderdag op Katschberg niet). Obertauern moet wel bijna één van de lelijkste dorpen (als je het zo al mag noemen) van Oostenrijk zijn, dat lijkt me wel een minpuntje.

Je moet maar eens wat tips geven voor het funpark, want die week ben ik nog eens vrij zwaar gevallen op niet eens zo’n moeilijke jump in het funpark ;)

Mathijs! op 3 apr. 2014 18:03

Bedankt! Ach een echte skiër komt alleen in het dorp om te slapen hè :P

Ik heb wel 2 tips voor je:

  1. Als je op de kicker (jump) afkomt probeer dan mee te springen en je dus niet te laten lanceren. Dit hoeft maar een klein "popje" te zijn, je hoeft geen gat in de lucht te springen. Het gevolg van lanceren is namelijk dat je volledig controleloos door de lucht vliegt, en dat wil natuurlijk niemand hebben…
  2. Als je in de lucht bent probeer dan je handen naar je bindingen te brengen en je knieën als het ware in te klappen, je blijft dan veel stabieler in de lucht. Vlak voor de landing strek je jezelf weer uit zodat je alle kracht van de landing op kan vangen.
#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Heerlijk verslag, Thijs! Heb je ook de gondel genomen met die bocht erin? Zo ja, hoe was die ervaring?

Carnas on Tour

Heerlijk verslag, Thijs! Heb je ook de gondel genomen met die bocht erin? Zo ja, hoe was die ervaring?

Svennoo op 3 apr. 2014 20:38

Thanks! Dat was toch wel apart, ons gezin had deze gondel nog niet genomen en het andere wel. We zaten met zijn allen in de gondel en toen we bij het middenstation aankwamen stonden wij vieren op. BLUNDER :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Mooi verslag &amp; uitgebreid (ja, toch wel)! Ziet er een tof gebiedje uit :) Straf dat het daar toen bijna anderhalve dag heeft gesneeuwd terwijl het in Karinthië niets heeft gesneeuwd (zelfs donderdag op Katschberg niet). Obertauern moet wel bijna één van de lelijkste dorpen (als je het zo al mag noemen) van Oostenrijk zijn, dat lijkt me wel een minpuntje.

Je moet maar eens wat tips geven voor het funpark, want die week ben ik nog eens vrij zwaar gevallen op niet eens zo’n moeilijke jump in het funpark ;)

Mathijs! op 3 apr. 2014 18:03

Zo lelijk is Obertauern nu ook weer niet hoor. Ok, een echt gezellige dorpskern is er niet, maar het is toch zeker niet lelijker dan pakweg Sölden ofzo.

Maar het grote pluspunt is toch echt wel de sneeuwzekerheid. Ook deze (na)winter weer, de gebieden in de buurt zien al serieus af met de hoge temperaturen (zeker die voorspeld voor volgende week), maar in Obertauern liggen er nog pakken. Nadeel is dan weer wel dat het er niet echt veel zonnig is, meestal redelijk bewolkt en sneeuw.

Ben er nu 2x maal geweest, en de pistes aan Gamsleiten II nog niet genomen, wegens teveel sneeuw en mist. Wel de skiroute 4d genomen deze winter, zit best een pittig stuk in, weet niet of Gamsleiten II minder is zoals Frans zegt?

Mooi verslag!

Bedankt Joost!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie