Hotel/Apartement aan rand dorp te doen of niet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Hallo allemaal,

Wij zijn voor eind Februari aan het kijken in Obertauern. Noch lastig om een leuk apartment te vinden die qua locatie voldoet, nou hebben we niet heel veel eisen maar wil toch wel het leukste plekje proberen te vinden.

Nu heb ik een optie op apartment Steinadler en op Hotel Glocknerin. Bijde vlak bij elkaar op zoover zijn mensen hier lovend over, maar ik zie dat het een beetje aan de buitenrand licht. Is hier iemand bekend mee.

Mijn vrouw skied niet daarom lijkt het ons leuk om hier heen te gaan omdat je omringt word door de pistes, maar ligt het niet te ver van het dorp af zodat ze misschien een te geisoleerd gevoel krijgt.

Graag hoor ik ervaringen van iemand die hier geweest is of dit kent.

Grt,
Henk

is inderdaad nogal afgelegen. Ook ligt deze locatie een pak lager dan het dorp, te voet is het echt wel een flinke klim naar het centrum.

De pistes komen wel tot aan het hotel, maar dit stuk van het gebied is zeer rustig, denk zelfs dat velen er gewoon niet eens komen tijdens hun verblijf in Obertauern. Dus veel animo en passage zal uw vrouw er niet zien.

Ik zou eerder iets hoger en dichter tegen het centrum zoeken, zeker met een niet skiër die mee is.

Als je trouwens zou willen apresskiën (in Lurzeralm en Edelweissalm, zowat de beste tenten in het gebied) moet je nadien ook nog een heel eind terug, deels te voet.

edit: vanaf de bovenkant van de kirchbuhellift (sleeplift) zit je eigenlijk meer in het centrum. Vandaar is alles te voet beter te doen. (ook veel vlakker vanaf daar tot aan het drukste punt van het centrum aan de Lurzeralm)

Hallo,

Wij hebben een optie op appartement Arzthaus in obertauern, ligt dit appartement gunstig?
welke skischool is dan het leukst voor onze zoon? We gaan eind januari dus het zal wel erg rustig zijn in de skiklas.
Zijn er ook skischolen die halve dagen les aanbieden?

groet Femke.

Hoi,
Dank voor je reactie, het is nog moeilijk om ergens een plekje te vinden.
Heb nog een optie in het centrum gevonden maar is niet meer dan 2 bedden voor de zelfde prijs,
Terwijl die iets buiten het centrum zwembad en sauna heeft. Denk jij dat het qua ligging de moeite waard is om toch in het centrum te zitten. Twijfel enorm.

Thanks

Obertauern zou nou niet bepaald mijn eerste keuze zijn met een niet-skier erbij???

The older I get, the better I was

Ok,
Wat zou jij voorstellen, dan kan ik daar naar kijken.

Rgds,
Henk

@ Femke11

Is blijkbaar pal in het centrum dus zeker goed gelegen. Skischolen kan ik niks over vertellen, geen ervaring mee.

@ Henk_Brouwer

Tja, wanneer je met een niet skiër gaat zou ik toch liever in het centrum zitten.

Het centrum van Obertauern is nu wel niet meteen het meeste gezellige, maar de locatie die jij aangeeft ligt toch echt wel heel afgelegen. Als een stevige wandeling geen probleem is voor je vrouw kan je daar wel zitten natuurlijk.

Obertauern is een super gebied, heel sneeuwzeker en geweldige sfeer en apresski, maar voor meer gezelligheid en afwisseling voor niet skiërs en toch veel hotels dicht bij de pistes zou ik eerder Saalbach - Hinterglemm proberen. Kan je 's middags ook heel makkelijk in het dorp afspreken met je vrouw en de dorpen zijn toch een pak levendiger en gezelliger.

Saalbach is mij idd al meerdere malen geadviseerd, maar tegenwoordig gezien de sneeuwzekerheid durf ik daar niet heen omdat het wat lager ligt. Dit was een tip van mijn skileraar die daar altijd lesgeeft vandaar deze keuze. Saalbach wil ik zeker een keer kijken maar als je een paar maanden vooruit moet boeken wil je toch wat zekerheden inbouwen.
Heb uiteindelijk toch het hotel buiten het dorp gekozen na veel overwegen.
Het is maar 2 km van het centrum vandaan heb het hotel gebelt en die melde dat er een mooie wandelroute naar het centrum is van plus minus 25 min. Als we eind van de middag daar afspreken komt dat volgens mij helemaal goed.

Misschien weet iemand of je als wandelaar ergens de lift naar boven kan nemen waar we tussen de middag kunnen afspreken voor de lunch, waar mijn vrouw ook een beetje kan genieten van het piste gevoel

Grt

Hoi @Henk_Brouwer

Je kan als voetganger de Zehnekar en Grundwaldkopfbahn nemen. Deze twee liften eindigen ook bij een hutje op de piste. Dus een aanrader voor uw vrouw.

Overige opties:

  • Wandelweg naar Sonnhoff (op de piste)
  • Wandelweg naar Heustadl (op de piste bij de Schaidbergbahn)
  • Wandelweg naar Kringsalm (op de piste).
  • De gehele langlauf loipe is ook te voet mogelijk.

Ps. genoemde hotels liggen inderdaad buiten het centrum, maar te voet is het ongeveer 25 minuten naar het ‘echte’ centrum. En de taxibusjes zijn binnen Obertauern echt niet duur, dus ook het overwegen waard. Steinadler en Glocknerin staan goed aangeschreven binnen Obertauern. Komt goed!
Veel plezier!

@henk_brouwer jullie willen in februari gaan toch?
Voor een volgende x… bij de meeste grote gebieden kan er dan zeker geskied worden… saalbach ook zeker… Miss geen garantie voor groen dal maar groene pistes niet hoor

Wij gaan altijd naar Flachau… wel is voorgekomen dat in het dal nergens sneeuw lag… De pistes waren eigenlijk altijd goed… alleen dalafdaling wat papperig… zulke gebieden hebben zulke kanonnen installaties!

Plaats een reactie