Obertauern komende week heel beperkt open

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Ik had voor komende donderdag t/m zondag een hotel geboekt in Obertauern. In de bevestigingsmail van het hotel las ik dit:

null

Op basis van die informatie heb ik geannuleerd.

Op de website van Obertauern wordt nergens melding gemaakt van dit feit, noch kan ik iets terug vinden over die zeer laag geprijsde skipas voor de laatste week (valt gewoon in Seizoen B). Maar ik ga het risico niet lopen.

Gewoon voor wie met de gedachte speelt om daar nog heen te gaan: onderzoek eerst even wat de skimogelijkheden kunnen zijn. En weinig liften open betekent denk ik ook weinig pistes open, en sommige delen ook niet meer gezekerd (lawinegevaar met de voorspelde sneeuwval) of gepatrouilleerd.

Jammer. En een dagje Turracher Hohe voor de variatie is ook niet wat, want die hebben de laatste twee weken maar één lift en anderhalve piste open (ticket 9 euro).
Liftstatus geeft idd 3 liften aan: http://www.ski-obertauern.at/obertauernliftonoff.php…
Verder hebben ze het over flinke korting, maar wordt er niets gespecificeerd. Ja, dat vanaf 6 dagen er een lager tarief geldt voor de periode 15 april - 1 mei. http://www.ski-obertauern.at/obertauernsonderpreise.htm…

*bericht bewerkt door Bennie op 23 apr 2017 20:18

Afgaande op vorige jaren is er idd weinig open de laatste weken. Stond er zelfs van versteld dat er vorige week nog zoveel open was.
Edit: deze week nog geopened: Zehnerkarbahn / Grünwaldkopf 8/10-Kombibahn & Seekareckbahn.
Ik zou voor Obergurgl gaan. :)

*bericht bewerkt door Joy85 op 24 apr 2017 08:24

Nee, het is Ischgl geworden.

Nee, het is Ischgl geworden.

GiGi op 24 apr 2017 08:57

Ha Gijs, zou je willen laten weten dmv een post hoe druk het is in Ischgl? Ben daar wel benieuwd naar, zeker met het afsluitende concert (waar ik niets om geef), misschien volgend jaar ook een paar dagen die kant op aan het einde van het seizoen.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik zal wel een updaten geven.

Ik zal wel een updaten geven.

GiGi op 24 apr 2017 12:16

En @GiGi, hoe was het? ;-)

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik had in een ander topic al wat foto’s geplaatst, maar hier dan nog wat uitgebreider…
@Menn0 en ik zijn op woensdagavond weg gereden en hebben in Kempten overnacht. De volgende dag vroeg weg. En het sneeuwt al. Het laatste stukje snelweg richting de Fernpas:

null

In Ischgl een skipas gekocht en naar oven gegaan. Donderdag en vrijdag was dit het recept:

null
null

Op zaterdag was het strak blauw en geweldige pistes en vrij rustig:

null
null
null

Op zondag hebben we 's ochtends samen geskied met o.a. @Irene en @Skiwi87. En wederom: heerlijke pistes en vrij rustig, ondanks het concert op de Idalp. Een paar pistes waren trouwens best ijzig, herinner ik me nu. Maar niks waar je echt met bibberende benen overheen moest:

null
null

Gewoon vier dagen helemaal top dus.

Dat heb ik gemist. Thanks voor je update, ziet er top uit!

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie