Project Hintergrat, Ortler Ronda

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden am Ortler

De “Ortler Ronda” is weer een stukje dichterbij. Ook in Sulden wordt geïnvesteerd. Werd enkele jaren geleden de Rosimbahn gebouwd en in gebruik genomen, nu is project Hintergrat weer een stukje dichterbij gekomen. De volgende horde in het proces is genomen.

undefined

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar het lijkt erop dat ze daar heel gerichte, doordachte en zinvolle investeringen doen, die echt veel meerwaarde voor het gehele gebied opleveren.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/8734ecf960dddb39ad7b6cbd...

Lang geleden dat ik daar was (denk n jaar of 25). Begint weer interessant te worden om er eens terug te gaan :)

Edwin van Riel

Ik ga er binnen enkele weken naartoe maar denk dat ze gezien de hoogte en het familiaal karakter een echte blijver zijn voor de toekomst. Ben benieuwd alvast.

https://www.dervinschger.it/de/gesellschaft/skikarussell-wir…

Volgens locals zou er nog dit jaar begonnen moeten worden met de bouw. Ik zal het volgende week eens navragen bij onze pensionhouder :)

Toen ik er in 2016 was werd mij verteld dat het volgend jaar (dus toen 2017/2018) gereed zou zijn of in ieder geval al eraan begonnen zou zijn. Is wel een erg goede investering voor dit skigebied, het beste zou zijn dat er vanaf de Rifugio Milano nog een lift gaat lopen richting de Rifugio Coston, of in ieder geval vanaf de helft van de dalafdaling.

Carnas on Tour

Dan kun je het “rondje” in ieder geval 2 kanten op doen ja.

Zou toch eerst eens investeren in die twee zeer trage stoeltjesliften.
Verder zal het een 75 persoons kabine lift worden.

https://www.dervinschger.it/de/gesellschaft/skikarussell-wir…

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 19 feb 2018 19:53

May the ski force be with you !!

Vind die trage stoeltjesliften eigenlijk wel charmant. En ondanks hun beperkte snelheid en dus lage capaciteit zijn er nauwelijks wachttijden. Stoort mij in ieder geval niet.

De link naar het artikel in der Vinscher had ik trouwens 3 berichten boven je ook al geplaatst.

Wij komen al jaren en Solda en vinden het echt een fijne wintersportbestemming. Inderdaad geen wachttijden en altijd ruim voldoende sneeuw.

In 2019 gaan ze beginnen met project Hintergrat (volgens Sport Sepp) en moet dus klaar zijn voor het winterseizoen van 2019/2020.

Dit even ter info

*bericht bewerkt door fortuinlijk op 08 mrt 2018 13:52

Wij komen al jaren en Solda en vinden het echt een fijne wintersportbestemming. Inderdaad geen wachttijden en altijd ruim voldoende sneeuw.

In 2019 gaan ze beginnen met project Hintergrat (volgens Sport Sepp) en moet dus klaar zijn voor het winterseizoen van 2019/2020.

Dit even ter info

fortuinlijk op 8 mrt 2018 13:51

Mischien even de link plaatsen 😉

May the ski force be with you !!

Wij komen al jaren en Solda en vinden het echt een fijne wintersportbestemming. Inderdaad geen wachttijden en altijd ruim voldoende sneeuw.

In 2019 gaan ze beginnen met project Hintergrat (volgens Sport Sepp) en moet dus klaar zijn voor het winterseizoen van 2019/2020.

Dit even ter info

fortuinlijk op 8 mrt 2018 13:51

Mischien even de link plaatsen 😉

CJAHulskamp op 8 mrt 2018 14:06

Sorry geen link. Alles wat reeds bekend is staat in deze thread hierboven. Echter had ik een gesprek met Sepp van de sportzaak en deze vertelde mij e.e.a.

*bericht bewerkt door fortuinlijk op 08 mrt 2018 14:14

Top. Dank je wel!

Interessant, ben wel eens benieuwd wat voor piste dat gaat worden, vermoedelijk een stevige rode toch?

Bla, bla, bla.

In de documenten hebben ze het wel over “mittelschwer”.

Zo te zien komt er ook een lopende band tussen de Kanzel en de Langenstein.

Kaartje uit het door Frank gelinkte document

null

*bericht bewerkt door Onnem op 11 apr 2018 20:28

The older I get, the better I was

Uit een interview met de burgemeester van Stilfs van afgelopen maart:

Für uns eine Riesenenttäuschung ist, dass man mit der Hintergrat-Bahn nicht weiter kommt durch den Einwand der Umweltverbände an das Verwaltungsgericht. Gemeinderat und Landesregierung haben die Hintergrat-Bahn einstimmig genehmigt und damit wäre die „Ortler-Ronda“ vollständig. Man könnte das Auto stehen lassen und man könnte die Runde mit den Skiern machen. Eine tolle Sache für Sulden. Jetzt ist es eine Riesenentäuschung für alle. Die Seilbahnen wären bereit gewesen zu investieren. Seit dem Rekurs haben wir nichts mehr gehört.

Ah bedankt @franksplinter
't Project is nog niet voor komende tijd. ;)

Bla, bla, bla.

In de loop van deze maand beslist het hoogste Italiaanse gerecht hierover. Is het positief dan beginnen ze er aan, voorjaar 2020.

Bijkomend nieuwtje: de oude (en heel trage) Kanzel stoeltjeslift wordt vervangen door een 10 persoonskabinebaan. 👍

Bla, bla, bla.

Tsja, gemengde gevoelens. Uiteraard zijn die nieuwe liften logistiek gezien een verbetering, maar ze zullen ook meer toeristen trekken. Natuurlijk is dat precies de bedoeling van Sulden, maar voor mij gaat er dan een stukje van de charme van Sulden verloren.
Ik heb ook nooit een hekel gehad aan de Kanzel lift. Ik vind het wel wat hebben, zo’n ouderwetse langzame lift die keihard tegen je kuiten knalt als je ff niet oplet.

Ja zag het laatst op Facebook al voorbij komen.
Goed voor Suldens’ toerisme zullen we maar zeggen.
Voor mij moest het niet maar ik ben wel benieuwd naar die rode piste. 🙂

Bla, bla, bla.

…Voor mij moest het niet…

bartvwg op 5 mrt 2020 16:16

Ik zie zo gauw alleen maar voordelen en geen nadelen.

Voor de skier is het een vooruitgang want meer gemak (niet meer uit de bindingen) en meer kilometers aaneengesloten.
Voor het milieu en het dorp is het een vooruitgang; want minder drukte en uitlaatgassen.

Nu ik er echt mijn best doe kan ik toch 1 iemand ontdekken die nadeel heeft.
Het tankstation, want die zal zal minder brandstof verkopen. Of dat een nadeel is…

*bericht bewerkt door Onnem op 05 mrt 2020 16:29

The older I get, the better I was

Zolang er niet veel meer gasten bedden bij komen lijkt me dat het ook niet veel drukker kan worden. Dus ik zie ook alleen maar voordelen.

…Voor mij moest het niet…

bartvwg op 5 mrt 2020 16:16

Ik zie zo gauw alleen maar voordelen en geen nadelen.
Voor de skier is het een vooruitgang want meer gemak (niet meer uit de bindingen) en meer kilometers aaneengesloten.
Voor het milieu en het dorp is het een vooruitgang; want minder drukte en uitlaatgassen.
Nu ik er echt mijn best doe kan ik toch 1 iemand ontdekken die nadeel heeft.
Het tankstation, want die zal zal minder brandstof verkopen. Of dat een nadeel is…

Onnem op 5 mrt 2020 16:26

Wat een onzin, ben je ooit in Sulden geweest?
Meer gondels dus meer uit de bindingen. Of hou jij je ski’s aan in gondels?
Meer kilometers ja, maar 1 piste meer en vooral meer liftkilometers. (Wel met mooi uitzicht)
Meer drukte (en dus meer uitlaatgassen) want het is net de bedoeling om meer gasten aan te trekken. Behalve de vakanties komt er weinig volk. Ze willen de tussenperiodes net voller krijgen.
Bij mijn weten is er geen tankstation, al kan het zijn dat ik er al jarenlang naast kijk. 🤔

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie