vliegen naar Insbruck?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Innsbruck

Volgend jaar kunnen wij als gezin waarschijnlijk niet tegelijkertijd afreizen naar vrouw en dochter willen dan misschien nakomen met het vliegtuig of per trein. Heeft iemand daar ervaring mee en wat is het voordeligste. Omdat ik al met de auto in Oostenrijk ben kan ik ze makkelijk van het vliegveld halen. Onze reisbestemming is trouwens Erhwald en op de routeplanner is Insbruck volgens mij het dichtsbijzijnde vliegveld.

Vroeg boeken met transavia als je mazzel hebt kan dat al vanaf 39 euro pp naar Innsbruck.
Alternatief is Munchen 2 uurtjes rijden.

Dienten Die Alte schule

Vliegen met Transavia en er voor zorgen dat je alle spullen (kleding, materiaal etc.) al in de auto hebt liggen. Dan kun je 24h van te voren online inchecken en bij de douane meteen doorlopen zonder bagage.

Ik doe het ieder jaar met carnaval. Je bent hoogstens 4 tot 5 uur onderweg. En zoals Elly3 al aangaf, vroeg boeken scheelt de helft!

Hup Willem II

Ik ben laatste jaar met de City Night Line (treinpaar 418/419) naar Oostenrijk gegaan, jaar ervoor met het vliegtuig op Salzburg (wij zitten een uur rijden vanaf Salzburg). Beide bevielen wel.
City Night Line 418/419 is de dagelijkse nachttrein van Amsterdam richting o.a. Duitsland. Heeft als voordeel dat het dagelijks rijdt en niet vol zit met halfdronken figuren, heeft als nadeel dat er meer gestopt wordt onderweg en wat rumoeriger is. Nu zat ik ook in een “Großraumwagen”, dat scheelt ook in geluid t.o.v. een eigen coupétje. Je reist 's nachts, vertrekt rond 7 uur 's avonds vanuit Amsterdam (opstappen kan ook in Utrecht en Arnhem) en komt rond 7 uur in de ochtend aan op München (of je moet het treindeel naar Zwitserland nemen, maar daar weet ik de aankomsttijd niet van).

Hoe lang de trip vanaf München naar jouw gebied duurt weet ik niet, ik was vanaf München naar Bischofshofen/St. Johan nog 4 uur onderweg en kwam daar rond 12 uur aan, Innsbruck is minder ver rijden. CNL heeft nog wel eens last van vertraging, dus een beetje speling inbouwen kan wel eens handig zijn. Als ze met een EC verder Oostenrijk in gaan, dan doe je verstandig aan een zitplaatsje te reserveren. Kost een paar euro, gegarandeerd zitten. Ook terug, als je ergens halverwege in moet stappen, lekker reserveren. Als je dan de trein in stapt, is je plaats vrij of wordt vrij gemaakt voor je.

Vanuit Salzburg had mijn vader mij opgepikt met de auto. Afgelopen jaar vielen de vliegdagen t.o.v. de accomodatie zeer ongunstig (het kostte me gewoon 2 skidagen). Met de trein kwam ik rond het middaguur aan, een half uur later (skibus) bij de piste en ben deze over gestoken om aan de andere kant van de bergen naar de accomodatie te gaan.

Volgens mij rijdt de CNL in de winterperiode zelfs door naar Innsbruck.

Rob

Denk dat de kosten van de trein een stuk hoger liggen? En 12 uur in een trein is ook niet alles t.o 11/2 uur vliegen. Mijn man en dochter nemen vrijdag de spullen mee in de auto (ik ben al in A) en schoonzoon vliegt 2e Kerst op Salzburg voor 49 euro en is 's morgens om 9 uur al daar. Transavia vliegt dagelijks op Innsbruck en Salzburg vanuit 3 plaatsen in Nl soms meer vluchten op een dag.

Dienten Die Alte schule

Inderdaad voor een paar tientjes een enkeltje kopen, alle troep in de auto, alleen handbagage, ideaal.

Met een paar uur sta je in de sneeuw

Denk dat de kosten van de trein een stuk hoger liggen? En 12 uur in een trein is ook niet alles t.o 11/2 uur vliegen.

Tja, dat is natuurlijk persoonlijk en ook afhankelijk van waar je naar waar moet en hoe je reist.
Ik ben de afgelopen jaren met beide vervoermiddelen regelmatig richting de Alpen geweest en ik zit liever in de 1e klas van een ICE/EC dan in een vliegtuig. En de door-to-door reistijd ontloopt elkaar niet eens zoveel. In ons geval (Berner Oberland) scheelde het een uur … (Vliegtuig versus trein, door-to-door), maar dat is natuurlijk afhankelijk van je bestemming.

En hoewel ik uit praktische (en deels financiele) overwegingen voor de auto kies, heeft het zeker niet mijn voorkeur.

Rob

vliegen is perfect!

allemaal alvast bedankt voor de info,hier hebben we zeker wat aan.

Plaats een reactie