Vliegen naar Innsbruck

Dit onderwerp gaat over de bestemming Innsbruck

Heeft iemand een tip voor vliegen naar Oostenrijk (Innsbruck).

Was vanmorgen aan het kijken maar goedkoopste ticket was circa 200 euro.

Zijn er wel goedkope tickets naar Innsbruck of een andere bestemming in Oostenrijk ?

Prijzen vielen mij erg tegen.

Ik geloof dat (met vertrek uit Dusseldorf) je met Air Berlin voor +/- 250 euro pp heen en terug bent…

Natuurlijk moet je ook nog voor vervoer zorgen naar je skigebied en terug naar Innsbruck.

Met transavia vanaf Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Groningen en Maastricht vanaf 75,- euro heen en 60,- euro terug.

En op 25 november heen en 27 november terug voor 99,- euro (v.a. Amsterdam)

Het hangt er heel erg vanaf wanneer je gaat. Wanneer je in de populaire periode wilt rond de vakanties of in het weekend wil vliegen zul je zeker 200 euro pp kwijt zijn. De goedkope tickets zijn namelijk al weg. Als je de vrijheid hebt zou ik bijvoorbeeld op een woensdag vliegen. Dan kun je met transavia nog wel voor 100-120 euro retour vliegen.

Don`t eat yellow snow

Ski’s meenemen kost bij Transavia 20 euro per persoon per enkele reis. Als je met z’n tweeen gaat komt er alweer 80 euro bij. Dan loopt het toch alweer aardig op. (Helaas)

Aftellen maar!

Ik denk dat trein/auto/bus betere middelen zijn ;)

Wij gaan met z’n 6en op wintersport.Bij ons gaan vrouwen en kinderen met het vliegtuig(4 pers) en de mannen (2 pers) met de auto.Voor het vliegen waren we 100 euro p.p retour kwijt.De mannen nemen alle ski’s en spullen mee en misschien nog wat boodschappen.Ook zijn we van het probleem af v/d transfer van luchthaven naar acco,want dan ga ik ze gewoon zelf oppikken!
Ik vind het prachtig lange ritten te rijden,maar de kids niet…vandaar deze keuze en voor ons nog eens een voordelige keuze.

Silvretta Montafon Liefhebber

Jeff

Je bent best laat met het zoeken naar een vlucht. Ik heb in mei van dit jaar een ticket geboekt via Transavia naar Innsbruck (enkeltje) op 27 januari en dit kost mij 65 euro incl.
Ik zag van de week nog tickets op 28 januari te koop voor 55 euro. Wanneer ben jij van plan om te gaan.

Als je goedkoop wil vliegen, dan door de week met transavia…, en dan nog transfer bij optellen e.d.
bagage bijboeken… Echt goedkoop is het niet. Als je met meer gaat en de auto is een optie, dan wordt dat snel veel goedkoper, en met inchecken en alles er bij, schelt het nog niet eens al te veel reistijd…

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Bedankt voor de tips.

Moet de volgende keer gewoon eerder boeken, liefst een jaar van te voren.
Als het 100 euro per persoon is dan vind ik het wel goed te doen maar 200 euro wordt me teveel ook met transfers naar vliegveld er nog bij.

Ga in 2012 dus nog 1 keer met de auto

Voor de weekenden in het hoogseizoen heeft het geen zin om vroeg te boeken, bij Transavia kennen ze de drukke weken ook, die zijn altijd hooggeprijsd, ongeacht de boekingstijd. Rond de krokus ben je zo’n 300 euro voor een retour kwijt

Inderdaad is het slim om er op tijd bij te zijn. Als je nu nog flexibel bent in de vertrekdatum dan kan je nog best redelijke bedragen vinden. Maar de vakanties zijn gewoon altijd prijzig.

Jeff

Ik weet niet waar je in Nederland woont en naar welke plaats je gaat om te skiën, maar de skitrein is ook een goed alternatief. Vrijdagavond opstappen in Utrecht en de volgende ochtend ben je in Oostenrijk. Kijk maar eens op http://www.skitrein.nl

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Bedankt Jacqueline,

Zal gelijk even kijken of het nog kan met die skitrein.

Studeer in Innsbruck en ik zal dan ook altijd voor het vliegtuig gaan wanneer je in je ééntje of met tweeën richting Innsbruck gaat. Met drie uur ben ik thuis. Het geeft een kick om tussen de bergen te landen. Dus als je van vliegen houdt dan is het 100% waard.

Maar de reis naar verschillende skigebieden vanuit Innsbruck is vaak ook nog een aantal uur en dan is de winst die je maakt in vergelijking met de auto nihil.

Vanuit dit perspectief is de auto en in mindere mate de trein interessanter.

Nils

Ben ik niet helemaal met je eens hoor. Ik vertrek om 0700 uur vanaf Rotterdam Airport naar Innsbruck en om 10.00 uur, of als ik een treintje mis, om 11.00 op mijn bestemming (Brixen)Dus al met al ben ik 4 a 5 uurtjes onderweg.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Jacqueline

Natuurlijk vliegen is sneller, maar het verschil is vaak slechts een paar uurtjes. Wanneer je s’morgens met de auto rond een uurtje of vier s’morgens vertrekt kom je bijna gelijk aan. Gaande ervan uit dat je een uurtje van het vliegveld woont dan ben je ook verplicht om anderhalf uur van te voren te vertrekken.

Daarnaast rekenen ze in Oostenrijk ook al snel
25 - 50 euro pp voor een retourtje naar een skigebied.

Het is net als met de trein door NL reizen. Het hangt maar net van je reis af. Als je doel en bestemming goed aansluit dan is het sneller dan de auto. Zo niet, dan niet. Het uitzoeken waard. Ik ging 1 mei met het vliegtuig terug uit Zillertal. Het kostte me de helft van de tijd.

Winter 2011/2012 - skileraar Hochfügen, Zillertal

Dat het niet veel uitmaakt of je met auto of vliegtuig gaat is onzin.
Met het vliegtuig vertrekkend om 07.00 uur staan wij om 11.30 in Lech op de piste.
Met de auto arriveer je op z’n vroegst (uitgangspunt: Utrecht, wegrijden om 05.30 uur) om ca. 14.00 uur.
Om 16.00 zijn zo’n beetje alle liften dicht en bovendien ben je na een autoreis niet erg fit meer…

@ Langerzug: Voor jouw situatie is het vliegtuig net iets sneller. Ik woon in het zuiden van het land, ben dus 1,5 uur eerder in Lech als ik dezelfde tijd als uitgangspunt neem. Half 1 dus.

Als ik eerst naar Schiphol of Rotterdam moet rijden om een vlucht van 07.00u te pakken dan moet ik 04.30u vertrekken en sta dan dus om 11.30u op de piste. Voor mij blijft reistijd dus hetzelfde.

Je hebt wel gelijk dat je wat minder fit bent na zo’n autoreis (alhoewel ik dat niet echt heb zodra ik bergen zie). Daarentegen ben je wel mobiel ter plaatse.

Plaats een reactie