Aosta liefhebbers opgelet!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aosta

Op Alpinforum staat sinds gisteren de aanzet voor een geweldig mooi verslag.
User “Miki” is een week in het Aosta dal geweest en heeft meerdere gebieden gedaan.
Op moment dat ik dit schrijf staan de eerste 2 verslagen online: La Thuile en Courmayeur.

Prachtige foto’s en uitgebreide beschrijving. Interessant ook in het verslag van La Thuile, de eerste ervaringen en foto’s van de nieuwe liften op de Mont Valaisan.

Hier is de link. De komende tijd worden er nog nieuwe verslagen onderaan toegevoegd, dus regelmatig checken.
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=61539…

PS: zo te zien is dit geen goed sneeuw jaar voor Aosta, in tegenstelling tot de voorgaande 3-4 jaar. Nog steeds redelijk, maar niet super.

The older I get, the better I was

Nieuwe lift op de Mont Valaisan

null

Uitzicht vanaf het nieuwe top station

null

Uitzicht 2

null

*bericht bewerkt door Onnem op 27 mrt 2019 11:21

The older I get, the better I was

Mooie tegenstelling trouwens tussen oud en nieuw.

Aan de ene kant die extreem oude (ik schat minstens 50 jaar) cabinebaan naar de Youla.
Aan de andere kant de Skyway, een van de duurste en meest futuristische cabines ooit gebouwd.
Kijk voor jezelf…

Youla

null

Skyway

null
null
null
null

The older I get, the better I was

Ik vind vooral dat heel groene (nep?)gras sportveld naast die piste wel grappig. Verder zien de lagere pstes er daar nu wel erg dun uit. Vorig jaar was toch echt een stuk beter daar.

Update, verslag van Pila staat online.
undefined

Een van de mooiste uitzicht balkons die ik ken. Links de Mont Blanc (4807), recht vooruit de Grand Combin (4300) en rechts de Matterhorn en de Monte Rosa (4600).

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/7369df88b22d3ec1fcb29dfa...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/48ff99c33d047326ede49691...

*bericht bewerkt door Onnem op 28 mrt 2019 22:58

The older I get, the better I was

Volgend jaar met Carnaval naar Aosta, interessant stuk met veel info. Nu al voorpret 😃

Hoe kan het toch dat iedereen die er heen gaat (inclusief ikzelf) Pila zo leuk vindt? Het is niet groot en er zitten best wat oude liften tussen.

Toch, het enthousiasme van anderen over dit mooie gebiedje blijft leuk om te lezen.

Hoop dat ik jullie ervaringen over 1jaar kan delen 🙏🏻

Hoop dat ik jullie ervaringen over 1jaar kan delen 🙏🏻

Hoop dat ik jullie ervaringen over 1jaar kan delen 🙏🏻

Delen, delen, delen 😂😂😂

Hoe kan het toch dat iedereen die er heen gaat (inclusief ikzelf) Pila zo leuk vindt? Het is niet groot en er zitten best wat oude liften tussen.

Toch, het enthousiasme van anderen over dit mooie gebiedje blijft leuk om te lezen.

ThomJ op 29 mrt 2019 18:14

Omdat grootte en liften uiteindelijk minder belangrijk zijn dan de kwaliteit en het verloop van de pistes. ;)

Mr. Slow

De nieuwe lift naar de Mont Valaisan heb ik afgelopen week ook uitgetest. Het uitzicht boven is erg fraai en de daarbij behorende piste is ook leuk, maar niet geschikt voor de capaciteit van een 6-zitter. Daar moeten nog 1-2 pistes bij komen of de lift meer door freeriders gebruikt gaan worden.

Dat er twee liften gebouwd zijn vind ik overigens wat apart. Het tweede deel is vrij kort. Dat had men ook in 1x mogen bouwen, maar wellicht zijn er nog toekomstplannen, zodat men niet 1 lift direct tot de top heeft willen bouwen. Vaak zijn voor dit soort keuzes goede redenen bedacht. ;)

*bericht bewerkt door Frans op 01 apr 2019 11:08

[…]Vaak zijn voor dit soort keuzes goede redenen bedacht. ;)

Frans op 1 apr 2019 11:06

Vaak genoeg ook niet hoor.

Grappig, ‘Miki’ op alpinforum had ongeveer dezelfde mening over de nieuwe lift. Blijkbaar is de piste vanaf de Mont Valaisan nogal smal…

Mr. Slow

@Quick: We praten in dit geval over een verschil van mogelijk een paar miljoen. Er mogen skigebieden zijn die het geld uit het raam kunnen gooien en zoiets gewoon maar bestellen (en de liftfabrikant zou gek zijn zo’n opdracht niet aan te nemen), maar vaak worden hier de nodige plannen voor gemaakt. Zowel van skigebied als van de liftfabrikant.

Ja, de piste is inderdaad op verschillende plaatsen (erg) smal. ;)

Plaats een reactie