Hoe is het Pillerseetal?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Buchensteinwand

Hallo allemaal,

Zal me eerst even voorstellen ik ben Sylvester 27 jaar. Getrouwd en een tweeling van 2 jaar. Heb leren skiën in me jeugd. Naar vele jaren niet geskied te hebben heb ik me vrouw zover gekregen en ze vind het ook leuk gelukkig. Vorig jaar niet geweest omdat onze kinderen nog maar een paar maanden oud waren.

Januari 2015 gaan we, ( gezinnetje,opa&oma en beste vriend met vriendin) naar Sankt jacob in haus. Skilift tegenover onze chalet dus dat is toppie. Maar ben toch erg benieuwd naar de ervaringen van andere skiërs die in het Pillerseetal geskied hebben. Hoe duur is de skipas daar nu werkelijk voor 6 dagen? Hoe zijn de piste op de buchsteinwand de Steinplatte en Fieberbrunn? Heb je in St Jacob in Haus een goed restaurant? Waar naar toe voor een gezellig avondje apres ski? Ik heb expres dit gebied uitgekozen omdat het ‘rustig’ gebied is en mijn vrouw en vriendin van me maat nog beginners zijn. Opa en oma gaan mee om op de kinderen te passen en zorgen voor het eten ;) Kom maar op met jullie ervaringen en tips over het Pillerseetal alles is welkom.

Fieberbrunn is fantastisch! Mooi pistes en snelle liften.

Hoi,

Ik ben jaren op wintersport naar het pillerseetal geweest. Ik zal mijn best doen om je vragen te beantwoorden (ik ga er maar even vanuit, dat blauwe pisten het belangrijkst voor jullie zijn qua skiën).

Vraag 1:
Hoe duur is de skipas daar nu werkelijk voor 6 dagen?

Check deze site http://www.kitzbueheler-alpen.com/de/pillerseetal/winter/ski… Hier staat alle info over de skipassen. Let wel goed op, de gebieden hebben zelf ieder een eigen skipas, maar er is ook een skipas voor alle gebieden samen. Je moet je zelf even goed nadenken, wat handig/goedkoopst voor je is. En uiteraard waar je naar toe wilt.

Vraag 2 Heb je in St Jacob in Haus een goed restaurant? :

Als je een leuk restaurant met een gezellig terras zoekt, waar opa en oma kunnen zitten en de kinderen kunnen spelen, en jullie kunnen skiën. Dan zit je in St Jacob perfect. Onderaan het dit skigebied, zit een leuk restaurant, met terras en direct naast de boboclub, waar ook een leuke sneeuwspeeltuin is. Het eten is simpel, maar prima, en je kijkt zo op de piste uit. Een “gewoon” restaurant weet ik in niet in St Jacob.

Vraag 3: Hoe zijn de piste op de buchsteinwand de Steinplatte en Fieberbrunn?

Buchenstein wand, is een heel klein skigebiedje, heerlijk voor echte beginners, Een hele brede blauwe piste onderaan en een hele lange blauwe piste van bovenaf naar beneden. Deze heeft een paar pittige smalle stukken erin zitten. Ook heeft dit gebiedje een paar pittige rode en zwarte pistes. Leuk gebiedje om te oefenen.

Steinplatte: Heerlijk en leuk gebied, met brede blauwe en rode pistes (ook een zwarte). De blauwe pistes zijn zeer breed en glooiend en ook lang. Je kunt hier helemaal doorskiën naar Duitsland via blauwe pistes. Dit gebied heeft allemaal stoeltjesliften ( maar1 sleeplift, maar deze kun je vermijden als je dat wilt).

Fieberbrunn: Heel leuk gebied, maar de blauwe pistes vind ik wat minder. Deze zijn zeer kort en niet zo breed, en de lange blauwe piste wordt zeer snel een buckelpiste, omdat bijna iedereen over deze piste naar de liften skiet. Fieberbrunn heeft meer rode dan blauwe pistes. Dit skigebied is ook zeer geliefd bij snowboarders.

Vraag 4: Waar naar toe voor een gezellig avondje apres ski?

Eeeeh dat zit je in dit gebied niet zo goed. Er is wel apresski, maar niet zo veel. Ik denk dat het het meeste in Fieberbrunn plaats vindt onderaan de piste. Onderaan de piste van Buchensteinwand is ook een shirmbar, maar tot hoe laat die open is weet in niet. In Waidring is Zardini’s, daar kan het echt feest zijn, maar het is ook erg gezellig.

Ik neem aan dat je vriendin en vriend met skilessen beginnen? Dan moet je je afvragen in welk gebied deze plaats moeten vinden. Ze starten toch op de “beginnerswei”. Op de buchensteinwand ligt deze midden in het skigebied En je komt er met skiën elke keer bij uit, ook het restaurant ligt er naast. In Waidring ligt de beginnerswei midden in het dorp. En het skigebied de Steinplatte, ligt boven op de berg. Dus ver uit elkaar. Uiteraard blijf je niet de hele week op de beginnerswei. Dus overleg goed wat jullie willen. Overal zijn goede skischolen.

Als ik jullie was zou ik Fieberbrunn links laten liggen. Aan dat gebied hebben jullie nu het minste.

Als je nog vragen heb, stel ze gerust.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

St Jakob is uitermate geschikt voor kinderen. Onderaan de 4pers. lift zit een hut waar er op enkele avonden leuke apres ski is, tiroleravond enz. Dit zal je op moeten zoeken op internet. Volgens mij heet het buach blick als ik het goed heb. Het skigebied van fieberbrunn vind ik persoonlijk mooier en uitdagender dan waidring. Fieberbrunn heeft enkele goede apres ski bars, waaronder s4 alm, biwak, enzianhutte en een discotheekje in het dorp. Op de piste goed restaurant met goede sfeer: Ferchlstadl. Het beste kun je op pillerseetal.at kijken voor de veranstaltungen, voor een goed overzicht wat er allemaal te doen is. Ik kom al jaren jaarlijks een week in deze regio, bevalt goed. In Fieberbrunn is de meeste apres ski en de meeste evenementen van de regio pillersee.

Plaats een reactie