Rifflsee moeilijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pitztaler Gletscher

Hallo,

Ik lees steeds dat de pistes nogal moeilijk zijn op de Rifflsee?
Het ligt er natuurlijk maar net aan wie dat schrijft. Maar wij wilen liever geen moeilijke/stijle smalle pistes. Is er iemand met gemiddelde ervaring die hier wat meer over kan vertellen? Over hochzeiger hoor ik een beetje dezelfde verhalen. De Pitztaler gletjer is volgens iedereen wel een met makkelijke pistes.

Op de riffelsee heb je idd voornamelijk moeilijkere pistes, maar er zijn toch enkele zoals deze onder de sunna alm bahn en de dalafdaling die redelijk goed te doen zijn met vrij veel makkelijke stukken. Daarnaaast is de hochzeiger niet zo heel moeilijk vind ik persoonlijk, je hebt wel een aantal zeer pittige zwarte zoals de zirbenfallabfahrt, maar de blauwe en enkele rode(panoramaabfahrt) zijn echt goed te doen voor beginners.
Maar als je echt makkelijke en brede pistes wil is de pitztaler gletscher het meest aangeraden, daar heb je prachtige brede pistes die niet heel erg stijl zijn. Zeker de piste aan de brunnenkogelligt mittelbergbahn en gletscherseebahn zijn zeer makkelijk. De pistes aan de wildspitzebahn zijn iets pittiger. Maar het leuke aan de gletscher is dat het pistes zijn die je kan blijven doen, het zijn echte leuke pistes met veel variatie, waar je leuk op kan carven, ze gaan zeker niet vervelen.

Mijn ouders hebben deze pistes allemaal gedaan en zij skien enkel blauw en makkelijke rode dus denk dat dit voor jullie ook zeker moet lukken.

No sweat no glory

Ik ben er geweest, sterker ik heb er leren skiën. Dit is de eerste keer dat iemand mij zegt dat de pistes daar moeilijk zijn. Integendeel, de pistes zijn, ook in de krokusvakantie vrij rustig, goed geprepareerd, zonnig en vlak. Daar komt bij dat het een goed overzichtelijk gebiedje is, het is ook niet al te groot. Ik heb eigenlijk het idee dat de pistes onder de sunna alm bahn niet de juiste kleur hebben, rood zou namelijk ook een blauwe kunnen zijn. Wel zijn de pistes bij de Grubenkopf wat pittiger. Op de Pitztaler Gletscher zijn de pistes mooi, vlak, lang en glooiend, maar de Pistes onder de Wilitzbahn kunnen aan het begin moeilijk zijn, omdat het op 3440 meter ligt en dus vrij snel tussen de wolken ligt. Mijn favoriete pistes zijn die onder de Mittelbergbahn. Prachtig lang, vlak en breed. Echt een topgevied en zeker een aanrader!

Gotta go fast

@clubbrugge zou het kunnen dat jouw profiel foto is gemaakt in Rifflsee? Want ik eenk die piste te herkennen

Gotta go fast

@lucas5270, nee dat is een foto van op de fellhorn in kleinwalsertal.

Doet dit je denken aan de dalafdaling op de riffelsee?

No sweat no glory

Nee, aan de rode 2, die overigens wel uitkomt op de dalafdaling @clubbrugge

Gotta go fast

Wij twijfelen om een keer met het gezin naar nauders of hochzeiger te gaan. Iemand tips?
Welke gebied?

Ha, wij zijn ook een keer op de Riffelsee geweest, mijn vrouw gevallen op de blauwe dalafdaling, hoe dat kwam is nog steeds onduidelijk :), ski duim opgelopen (niet door de skistok maar doordat ze op de één af andere manier met haar duim in de sneeuw bleef haken). Geopereerd en de rest van de week met een mitella om gelopen. Zoiets gebeurd natuurlijk altijd de eerste dag…

Pitztaler gletscher ook geweest, mooi gebied met inderdaad mooie brede pistes. Alleen die sleeplift Brunnenkogel, wat een lang ding.

De Hochzeiger hebben we ons ook een aantal jaren prima vermaakt. Toen hadden we nog geen kids, dus dat scheelt misschien wel.

Ronald, Kom net terug uit Nauders. Het is een mooi rustig gebied. Sommige lastige rode pistes. Maar over het algemeen zeer goed te doen Schöneben daar vlakbij is ook heel mooi maar klein. Heeft zeer brede blauwe afdalingen. We gaan al een aantal jaren naar Nauders en zullen dat voorlopig ook wel blijven doen. Beide plaatsen zitten op 1 pas.

Zo zie je maar dat de 1 een piste moeilijk vindt en de andere niet. We gaan het uitvinen :) Bedankt voor jullie reacties. Eind februari gaan we er naar toe.

mindert bedankt voor je reactie.

Plaats een reactie